مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

انتقاد سازنده و غیر سازنده

انتقاد سازنده و غیر سازنده

ذهن نو


سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور : 9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری
شماره تماس با موبایل : 02191002360


انتقاد سازنده نوعی روش بیان انتقاد به شیوه مؤثر و مفید است. در این روش علاوه بر بیان اشتباهات و نواقص، از راهکارهایی برای بهبود این موانع نیز سخن به میان می‌آید. در این حالت فردی که موردانتقاد قرارگرفته، به‌جای گارد گرفتن و واکنش به شیوه تهاجمی، سعی در حل مشکلات و کاستی‌های خود می‌کند. مهارت انتقاد سازنده یکی از فنونی است که به افراد برای سازگاری بهتر با اجتماع کمک شایانی می‌کند؛ بنابراین لازم است با نکات مربوط به این فن آشنا شویم. در صورتی که در روابط خود به مشکل بر خورد کردید، حتما مشاوره تلفنی روانشناسی دریافت نمایید.


منبع:انتقاد سازنده و غیر سازنده


برای دریافت مشاوره در زمینه انتقاد سازنده می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

انتقاد سازنده به چه معنی است ؟

انتقاد یعنی نقد کردن رفتار یا ویژگی یک شخص. در انتقاد سازنده علاوه بر اینکه به بیان نواقص و کاستی‌ها می‌پردازیم، راه‌هایی نیز برای بهبود این مسائل پیش پای فرد قرار می‌دهیم. با این کار فرد بعد از آگاه شدن از نقاط ضعف و محدودیت‌هایش، رها نمی‌شود و برای پیشرفت کار خود از روش‌هایی پیشنهادی ما استفاده می‌کند.

برای آنکه انتقاد ما سازنده و مفید واقع شود، باید به شرایط و موقعیت مناسب برای این کار آگاه باشیم و اصولی را به کار ببریم. برای اطلاع از راه های بالا بردن مهارت انتقاد پذیری کلیک کنید.

نشانه‌های انتقاد سازنده

انتقاد در صورتی مؤثر خواهد بود که بر اساس ظرفیت پذیرش و گوش دادن فرد انجام گیرد. نباید انتقاد سازنده را در حضور جمع انجام داد. باید در نظر داشته باشیم که انتقاد با هدف رشد، پیشرفت و بهبود فرد صورت می‌گیرد؛ بنابراین اگر در شرایط و موقعیتی صورت گیرد که نتیجه عکس به همراه داشته باشد، کاملاً بی‌فایده است.

نکات لازم برای انتقاد سازنده


فراموش نکنید بیان کردن انتقاد سازنده اصولی دارد که بدون آنها نه تنها طرف مقابل منظور شما را درست متوجه نشده و خود را اصلاح نمی‌کند؛ بلکه حتی ناراحت نیز می‌شود. از این رو بهتر است برای تاثیر بیشتر حرف های خود از این روش های استفاده کنید. برای آشنایی با راه های درست انتقاد کردن کلیک نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد