مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

شخصیت پارانوئید

شخصیت پارانوئید یکی از انواع اختلالات شخصیت است که بیش از همه با ویژگی بی‌اعتمادی و سوءظن به دیگران شناخته می‌شود. مبتلایان به این اختلال همواره نسبت به اطراف خود حساسیت نشان می‌دهند. این موضوع باعث بی‌کیفیت شدن زندگی خود فرد شده و حتی خطر بروز خودکشی یا رفتارهای آسیب زدن به خود را نیز افزایش می‌دهد. با همه این‌ها مبتلایان به این اختلال هیچ بینشی نسبت به شرایط خود ندارند و بر این باورند که سوءظن آن‌ها صحیح بوده و دیگران متوجه حساسیت شرایط نیستند. به همین خاطر ارتباط با افراد پارانوئید بسیار سخت خواهد بود و این موضوع باعث می‌شود که اطرافیان خود را از دست بدهند زیرا هیچ‌کس از اتهامات آن‌ها در امان نیست. اگر در نزدیکیتان چنین فردی وجود دارد، او را به شروع درمان ترغیب کرده و یا خود برای آموزش راهکارهایی درزمینهٔ چگونگی برخورد با این افراد از یک مشاور کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت پارانوئید می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: شخصیت پارانوئید

اختلال شخصیت پارانوئید

اختلال شخصیت به معنای بروز برخی ویژگی‌های شخصیتی غیرمعمول در فرد است که باعث می‌شود تا رفتارها و طرز فکر او نسبت به میانگین جامعه تفاوت بسیاری داشته باشد. این افراد هیچ آگاهی نسبت به بیماری خود نداشته و معمولاً دیگران را مسئول تمامی مشکلات پیش‌آمده می‌دانند.

اختلال شخصیت پارانوئید یکی از انواع اختلالات شخصیت است که بیشتر در مردان دیده می‌شود و اصلی‌ترین نشانه آن سوءظن دائم نسبت به محیط اطراف است. این افراد معمولاً هر حرف یا برخوردی از جانب دیگران را نوعی تهدید یا توهین به خود در نظر می‌گیرند و به همین خاطر به‌شدت به آن واکنش نشان می‌دهند. در مواردی که شدت اختلال بیشتر باشد، احتمال دارد سوءظن فرد حالت توهم یا هذیان به خود گرفته و مسائلی را بیان کند که امکان بروز آن‌ها در واقعیت وجود ندارد.

تردید مبتلایان به اختلال شخصیت پارانوئید در بسیاری از مواقع باعث می‌شود که آن‌ها نزدیکان خود را از دست بدهند. زیرا واکنش این افراد نسبت به آنچه تهدید یا توهین تلقی می‌کنند بسیار شدید بوده و این موضوع باعث خواهد شد تا اطرافیان به‌تدریج آن‌ها را ترک کنند. زندگی کردن دائم با شک و تردید و همین‌طور فقدان روابط اجتماعی مناسب باعث بی‌کیفیت شدن زندگی این افراد شده و به همین خاطر احتمال خودکشی یا آسیب زدن به خود و دیگران در این افراد بیش از سایر اختلالات شخصیت است. 

نشانه‌های اختلال شخصیت پارانوئید

اختلال شخصیت پارانوئید باعث بروز رفتارهای خاصی در فرد می‌شود که می‌تواند به شما در شناسایی این بیماران کمک کند. توجه داشته باشید که تشخیص این اختلال صرفاً بر عهده متخصص روانشناس است و این نشانه‌ها تنها می‌توانند تا حدودی به شما در شناسایی این بیماران کمک کنند. به میزانی که فرد نشانه‌های بیشتری از موارد زیر را داشته باشد احتمال وجود اختلال شخصیت پارانوئید در وی بیشتر بوده و بهتر است برای دریافت تشخیص قطعی از یک روانشناس کمک بگیرید.

غذاهای پرچرب | حذف غذاهای پرکالری

غذاهای پرچرب زیادی وجود دارند که در عین حال  نیز سالم بوده و برای سلامتی ضروری هستند. در واقع وقتی صحبت از غذاهای پرچرب می‌شود همه افراد به یاد غذاهای آماده سنگین و پر از روغن می‌افتند که برای سلامتی نیز بسیار ضرر دارند. اما به طور کلی نباید خوردن چربی و غذاهای چرب را از رژیم غذایی حذف کرد. چرا که بدن ما به این مواد نیاز دارد. از طرفی چربی بزرگ ترین منبع تامین انرژی در بدن است که بدون افراد دچار مشکلات زیادی می‌شود. به طور کلی بهتر است افراد در مورد مقدار و حتی نحوه مصرف این گروه از منابع غذایی از متخصص کمک گرفته و اطلاعات کافی را داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه غذاهای پرچرب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: غذاهای پرچرب | حذف غذاهای پرکالری 

غذاهای پرچرب

همه خوراکی ها و مواد غذایی مقداری چربی را در ساختار طبیعی خود دارند. اما میزان آنها متفاوت است. اطلاع از میزان مصرف غذاهای پرچرب از این جهت اهمیت دارد که بیشتر افراد بعد از مضر شناخته شدن چربی ها شروع به خوردن کربوهیدرات و قندها کرده اند؛ از این جهت چاقی بسیار شایع شده است. اما می‌شود از چربی ها استفاده کرد و چاق نشد. با داشتن رژیم غذایی متعادل و سالم افراد نه تنها از همه گروه ها مصرف می‌کنند بلکه بدن آنها نیز سالم می‌ماند. در این مقاله قصد داریم تا این خوراکی ها را مورد بررسی قرار دهیم. 

برخی از مواد غذایی پرچرب اما مفید

همواره شنیده ایم که باید مقدار مصرف غذاهای پرچرب را کاهش دهیم؛ اما کمتر کسی در مورد فواید استفاده از این مواد غذایی صحبت می‌کند. همچنین این بدان معنا نیست که افراد به طور کلی رژیم خود را تغییر داده و از این مواد استفاده کنند. اما بهتر است به میزان کافی این مواد را در رژیم خود گنجانده و همچنین از زیاده روی در مصرف آنها بپرهیزند. برخی از این مواد شامل موارد زیر می‌شوند. 

◀آواکادو

آواکادو یکی از میوه های پرچرب محسوب می‌شود که می‌توان از آن در بسیاری از غذاها و میان وعده ها استفاده کرد. همچنین خوردن آن به تنهایی نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند. 77 درصد از این میوه شامل اسید اولئیک است که یکی از چربی های اشباع نشده به حساب می‌آید. آواکادو از از اکثر غذاهای حیوانی نیز چربی بیشتری دارد.

◀پنیر و ماست چرب

به طور کلی لبنیات نیز جزو غذاهای پرچرب محسوب می‌شوند. اما چربی آنها طبیعی بوده و برای بدن ضرری ندارد. همچنین پنیز علاوه بر چربی سرشار از فسفر، سلنیوم و کلسیم است. بر اساس تحقیقات انجام شده چربی های اشباع نشده در پنیر می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا حد زیادی کاهش دهد. ماست چرب نیز علاوه بر چربی دارای باکتری ها پروبیوتیک است که در کارکرد بهتر دستگاه گوارشی  نقش مهمی دارد. بسیاری از ماست هایی که در بازار موجود هستند؛ چربی کمی داشته و شکر زیادی دارند. بهتر است این مواد را از مکان های مطمئن و دارای محصولات ارگانیک تهیه کنید.

◀شکلات تلخ

شکلات تلخ نیز که یکی دیگر از غذاهای پرچرب پرطرفدار و محبوب است نیز فواید زیادی برای بدن دارد. این ماده دارای فیبر، آهن، مس، آنتی اکسیدان و منگنز است. متاسفانه برخی از افراد به خوردن شکلات اعتیاد پیدا می‌کنند که همین موضوع برای آنها مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. اما با مصرف این ماده به اندازه سلامت قلب و عروق تضمین شده و همچنین سلامت پوست نیز بالاتر می‌رود. در واقع شکلات تلخ از اکسید شدن چربی های مضر در خون جلوگیری می‌کند.

◀تخم مرغ

با اینکه برخی معتفدند که سفیده تخم مرغ که حاوی چربی و کلسترول زیادی است؛ برای سلامتی مضر است. اما به طور کلی هم زرده و هم سفید آن خواص زیادی برای بدن داشته و بهتر است باهم مصرف شوند. از طرفی تخم مرغ را می‌توان به شکل های مصرف و تنوع غذایی ایجاد کرد. 60 درصد از تخم مرغ چربی است و به همین دلیل جزو غذاهای پرچرب محسوب می‌شوند. بهتر است افراد در خوردن آن افراط نکرده ؛ اما حتما آن را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

◀ماهی

ماهی به طور طبیعی جزو غذاهای پرچرب محسوب می‌شود؛ اما برخی از ماهی مقدار بیشتری چربی دارند. ماهی های آزاد، قزل آلا، خال مخالی، ساردین و شاه ماهی جزو این ماهی ها هستند. ماهی شامل مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 بوده که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید هستند. ماهی ها را نیز می‌توان به شکل های مختلفی مصرف کرد. اما بهتر است ارزش غذایی آن را حفظ کرده و پخت آن دقت کرد.

◀روغن زیتون و روغن نارگیل

روغن نیز از غذاهای پرچرب اما مفید است که می‌توان در غذاهای مختلف به جای چربی های اشباع شده از آن استفاده نمود. این ماده حاوی ویتامین های مختلف و آنتی اکسیدان بوده که بیشتر در غذاهای مدیترانه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن نارگیل از غنی ترین منابع چربی های اشباع شده است. البته نمی‌توان از این ماده برای پخت غذا استفاده نمود. اما مصرف آن به شیوه های مختلف می‌تواند مفید باشد.

◀آجیل

آجیل ها نیز منبع دیگری برای چربی و فیبر هستند. متاسفانه افراد به مقدار کمی از آجیل ها و دانه ها مفید استفاده می‌کنند. اما آنها یک میان وعده کامل و مغذی محسوب می‌شوند که از بسیاری از بیماری ها نیز جلوگیری می‌کنند.

◀نارگیل

خود میوه نارگیل نیز خواص زیادی داشته و جزو غذاهای پرچرب است. چربی موجود در این میوه تا حد زیادی از آلزایمر جلوگیری می‌کند. همچنین اشتهای افراد را افزایش داده و متابولیسم بدن را بالا می‌برد. این میوه در تمام فصول سال و در همه مکان ها قابل دسترس نیست. اما افراد می‌توانند از فرآورده های آن نیز استفاده کنند.

◀دانه چیا

دانه های چیا جزو غذاهای پرچرب محسوب نمی‌شوند. در واقع آنها تنها 8 گرم چربی دارند. اما کالری موجود در آنها از چربی تامین شده و باعث می‌شود تا از بسیاری از غذاهای گیاهی پرچرب تر باشند. از دانه های چیا می‌توان در غذاها و میان وعده های زیادی استفاده کرد.

برخی از غذاهای پرچرب

علاوه بر مواد غذایی که در قسمت قبلی ذکر شد؛ میان وعده های پرچربی نیز وجود دارند که ضرری برای بدن نداشته و همچنین چربی بدن را نیز تامین می‌کنند. برای اطلاع از بهترین تغذیه دوران بارداری ماه به ماه کلیک کنید.

پاپکورن

حوموص

میگو

اسپاگتی

اهمیت خوردن غذاهای پرچرب

با اینکه خوردن غذاهای پرچرب می‌تواند مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کند. اما بهتر است افراد در رژیم غذایی خود از همه گروها استفاده کنند. خوردن غذاهای پرچرب برای سلامتی بسیار اهمیت داشته و حتی از بسیاری از مشکلات نیز جلوگیری می‌کند. اما نباید در این مورد زیاده روی کرد. بهتر است افراد در این مورد با متخصص تغذیه مشورت کرده و به صورت خودسرانه رژیم خود را تغییر ندهند.

سخن پایانی

انواع غذاهای پرچرب که در این مقاله به آنها اشاره کردیم؛ نه تنها مضر نیستند، بلکه فوایدی نیز دارند. این دسته از چربی ها طیف وسیعی از مواد غذایی را در برگرفته که تنوع زیادی دارد. به طور کلی بهتر است افراد از همه گروه ها و مواد غذایی به طور متعادلی استفاده کرده و چیزی از حذف نکنند. صحبت کردن با مشاور تغذیه در این مورد بسیار حائز اهمیت است.

برای دریافت مشاوره در زمینه غذاهای پرچرب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

برای جلوگیری از خوردن غذاهای پر چرب باید به چه متخصصی مراجعه کنم؟

در ابتدا برای دریافت تشخیص علت این مساله باید به یک روانشناس مراجعه نمایید، در صورت نیاز به برنامه غذایی شما را به متخصص تغذیه ارجاع میدهند.

منبع: غذاهای پرچرب | حذف غذاهای پرکالری

بعد جدایی چیکار کنیم حس بهتری داشته باشیم | 8 راهکار برای حس بهتر بعد از جدایی

حس بهتر بعد از جدایی به زمان زیادی لازم دارد. هرچه زمان رابطه زیاد باشد، برای دریافت این حس باید انتظار بیشتری بکشید. همه ما انسان ها تجربه تلخ روزهای بعد از جدایی را چشیده ایم. و اطلاع داریم که چقدر این روزها سخت و دشوار است. تمام کارهایی که در این روزها سپری می‌کنید، خوابیدن و مانند بُت زندگی کردن است. علاقه ای به ادامه زندگی ندارید و همه چیز را مسخره می‌شمارید. امید به زندگی از دسترس خارج می‌شود؛ حتی در مواقع شدید حوصله کار و درس هم نخواهید داشت.

برای اینکه به حس بهتر بعد از جدایی دست یابید؛ به وقت و صبر نیاز دارید. شاید فکر کنید که آدم سابق نخواهید شد؛ اما با سپری کردن دوران سوگ و کمک از روانشناس به درجه بهتری از حال خوب خواهید رسید. راهنمایی های مشاور شما را از این سردرگمی رها خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه حس بهتر بعد از جدایی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بعد جدایی چیکار کنیم حس بهتری داشته باشیم | 8 راهکار برای حس بهتر بعد از جدایی

بعد جدایی چیکار کنیم حس بهتری داشته باشیم؟

اینکه بعد از مدت ها با عشق و علقه یک رابطه به پایان برسد؛ دردناک است. طلاق، جدایی، کات کردن و … اتفاقاتی هستند که تا مدت ها فرد را با افسردگی و استرس روبرو خواهد کرد. اینکه تمام وقت های سپری شده تلف شده، احساسات خوبی ندارید، عذاب وجدان گردن شما را گرفته و … روز به روز حال بد شما را افزایش می‌دهد.

برای اینکه به حس بهتر بعد از جدایی دست یابید، باید احساسات خود را بپذیرید. و کارهایی را انجام دهید که باعث افزایش حال خوب شما می‌شود. در این مقاله روش ها و راهکارهایی که باعث حس بهتر بعد از جدایی می‌شود را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. برای آشنایی با راه های درمان شکست عشقی کلیک کنید.

راهکارهایی برای افزایش حس بهتر بعد از جدایی

حس بهتر بعد از جدایی معمولا با تلاش و کوشش به دست می‌آید. روش هایی وجود دارد که روند دریافت حس بهتر را سریع تر می‌کند. که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم.

کمپ ترک اعتیاد اهواز | آدرس بهترین مراکز کمپ ترک خوزستان

کمپ ترک اعتیاد اهواز به صورت خصوصی و دولتی قابل دسترس می‌باشد. در ادامه این مقاله برای سهولت حال شما آدرس کمپ ترک اعتیاد اهواز و استان خوزستان را جمع آوری کرده‌ایم. کمپ های ترک اعتیاد اهواز مراکز نگهداری هستند که افراد تلاش می‌کنند دوره سم زدایی را در آنجا بگذرانند. با این حال بسیاری از این کمپ‌ها غیر قانونی بوده و از روش‌های منسوخ شده‌ای برای ترک دادن بیماران استفاده می‌کنند.

از همین رو باید با ویژگی‌های یک کمپ استاندارد آشنا باشید و اگر یکی از عزیزان‌تان به مشکل اعتیاد دچار شد، برای درمان او به هر مرکزی اعتماد نکنید. در ادامه به توضیحات کامل‌تری در مورد کمپ ترک اعتیاد اهواز پرداخته‌ایم. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد اهواز می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کمپ ترک اعتیاد اهواز | آدرس بهترین مراکز کمپ ترک خوزستان

آدرس کمپ ترک اعتیاد اهواز

در این مقاله به منظور رفاه حال مراجعینی که به دنبال کمپ ترک اعتیاد اهواز می‌گردند، لیستی از این مراکز را گردآوری کرده‌ایم که به شرح زیر می‌باشند.

1- مرکز ترک اعتیاد بهاران – اهواز، خیابان ادری، نرسیده به پاساژ قیصریه، مجتمع پزشکی بهاران

2- مرکز ترک اعتیاد پاسارگاد – اهواز، چهارراه آبادان، خ مهربند، بین کمپانی وبزرگراه آیت اله بهبهانی

3- مرکز ترک اعتیاد سفیر سلامت – اهواز، کمپلو، میدان 15 خرداد، طبقه فوقانی موسسه صالحین

4- ترک اعتیاد خانه سبز – اهواز، خ شریعتی، بین شهید عظیم و شهید جهانیان، مجتمع قبله، طبقه اول

5- مرکز ترک اعتیاد علوی – اهواز، خ شریعتی، روبروی گاراژ بختیاری، طبقه فوقانی بانک ملی

6- کمپ ترک اعتیاد اهواز کادوس – اهواز، خیابان نادری، نبش خ خوانساری، پاساژ امیرالمومنین، طبقه اول

آدرس کمپ ترک اعتیاد در اهواز | در این مراکز چه کاری انجام می شود؟

کمپ ترک اعتیاد اهواز به مرکزی گفته می‌شود که برای افراد در حال ترک اقامتگاهی فراهم می‌کند. در این اقامتگاه‌ها بیماران دوره سم‌زدایی خود را می‌گذرانند تا بدن‌شان از هرگونه مواد پاک شود. کمپ های ترک اعتیاد استاندارد از نیروهای متخصصی نظیر پزشک، روانشناس، پرستار و مددکار اجتماعی کمک می‌گیرند تا در طول این دوران خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.

با این حال در بسیاری از این کمپ ترک اعتیاد اهواز استاندارهای لازم رعایت نمی‌شود و افراد برای ترک مجبور به تحمل فشارهای بسیار زیادی می‌شوند.

همین نقص‌های کمپ ترک اعتیاد اهواز آسیب‌های روانی زیادی را به بیماران وارد می‌کند و در نتیجه بعد از مرخصی و یا حتی در حین درمان در مقابل مصرف مجدد به شدت آسیب پذیرتر می‌شوند. بنابراین حتما باید قبل از فرستادن عزیزتان به این مراکز وضعیت آنجا را به درستی بررسی کنید و کمپ های نامطمئن و بی‌کیفیت را برای درمان اعتیاد انتخاب نکنید.

علاوه بر کمپ‌های ترک اعتیاد اهواز امروزه روش‌های سرپایی مختلفی برای ترک اعتیاد اهواز ابداع شده‌اند که ضرورت بستری کردن را از بین برده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به ترک اعتیاد با مواد نگهدارنده نظیر متادون تراپی و درمان‌های روان شناختی نظیر درمان شناختی- رفتاری، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. در جدول زیر می توانید با کلیک بر هر ماده اعتیاد آور با روش‌های درمانی مربوط به آن در کمپ ترک اعتیاد اهواز آشنا شوید. 

آدرس کمپ ترک اعتیاد در اهواز | چه کسانی باید به کمپ مراجعه کنند؟

همان طور که گفته شد امروزه مراجعه به کمپ ترک اعتیاد اهواز ضروری نیست و با استفاده از خدمات مشاوره ترک اعتیاد و مراجعه به مراکز سرپایی می‌توان در مسیر بهبود اعتیاد قدم گذاشت. با این حال در برخی شرایط متخصصین توصیه می‌کنند که بستری شدن نسبت به سایر روش‌ها ارجحیت دارد. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– زمانی که فرد در محیط خانه حمایت چندانی ندارد.

– زمانی که خانواده پرتنشی دارد و در مدت سم زدایی باید درگیری‌های خانوادگی را نیز تحمل کند.

– وجود فرد مصرف کننده‌ای دیگر در خانه

– سابقه پرخاشگری در دوره سم زدایی

– احتمال عدم تبعیت از دستورات درمانی در خانه و قطع درمان

– ناتوانی در تحمل علائم ترک ناشی از محرومیت مواد به صورت سرپایی

قبل از مراجعه به کمپ از اعتیاد بیمار اطمینان پیدا کنید

علاوه بر موارد گفته شده لازمه در ارتباط با بیمار معتاد خود محتاطانه رفتار کنید، چرا که اعتیاد تنها بیماری جسم نیست. اطرافیان نقش مهمی در روند اعتیاد بازی می‌کنند. بنابراین با بالا بردن اطلاعات خود درباره اعتیاد بهتر می توانید به عزیزتان و حتی خودتان کمک کنید.

ترک اعتیاد به روش های مختلفی انجام می‌شود که با توجه به ویژگی بیماران روش مناسب انتخاب می‌شود، پس در بردن بیمار به کمپ ترک اعتیاد اهواز عجله نکنید. علائم و رفتار هر بیمار با توجه به ویژگی های شخصیتی و نوع ماده مخدر متفاوت است. در جدول زیر با کلیک بر هر کدام از مواد می توانید آشنایی بیشتری در ارتباط با اعتیاد مربوطه داشته باشید. 

ویژگی های یک کمپ ترک اعتیاد استاندارد در اهواز

همان طور که گفته شد بسیار مهم است که با ویژگی‌های یک کمپ ترک اعتیاد اهواز استاندارد آشنا باشید و هر مرکزی را برای درمان انتخاب نکنید. چرا که سم زدایی تنها اولین قدم در ترک اعتیاد است، اما برای آن کافی نیست. در واقع آنچه موجب پرهیز پایدار می‌شود توانمند شدن فرد از نظر روان شناختی است.

با این حال افرادی که در کمپ های اجباری سم زدایی را شروع می‌کنند بالعکس تحت فشارهای روانی بسیاری قرار می‌گیرند که باعث می‌شود در بسیاری از موارد با وجود سپری کردن دوران بسیار سخت پاکسازی بدن بازهم به سمت مصرف مواد گرایش پیدا کنند. در نتیجه این کمپ‌ها نه تنها به فرد کمک چندانی نمی‌کنند بلکه اوضاع او را پیچیده‌تر می‌سازند. برای انتخاب یک روش ترک اعتیاد استاندارد لازم است که به وجود موارد زیر دقت نمایید.

– برخورداری از مجوز رسمی از سازمان بهزیستی

– عدم استفاده از روش های اجباری نظیر تنبیه بدنی برای ترک

– برخورداری از متخصصین مورد نیاز از جمله پزشک، پرستار، روانشناس و مددکار اجتماعی

– داشتن محیط مناسب شامل امکانات رفاهی کافی

برای بردن به کمپ باید نتیجه تست اعتیاد ارائه داد؟

گاه بیمار با انجام رفتارها و نشانه هایی اطرافیان را به شک و شبهه می اندازد، در این زمان معمولا خانواده ها با تحمیل تست و یا مراجعه به کمپ ترک اعتیاد اهواز تلاش آن هم به صورت اجباری سعی در اثبات اعتیاد فرد دارند. غافل از اینکه این رفتارها بی اعتمادی و جدایی بین بیمار و خانواده را دو چندان می‌کند. سخن آخر

خیلی از خانواده‌ها بارها و بارها بیمارشان را به مراکز و کمپ ترک اعتیاد اهواز برده‌اند و نتیجه‌ای نگرفته‌اند. این به این خاطر است که اعتیاد بیماری جسمی و روحی است. در بیشتر این کمپ ها به بعد روحی بیمار توجه نشده و به همین دلیل خیلی اوقات حتی دقیقا پس از خروج از کمپ ترک اعتیاد اهواز شاهد شروع مجدد مصرف بوده‌ایم. از این رو روش های نوینی برای حال این عزیزان به وجود آمده. با در نظر گرفتن ریشه های روانی و شناختی اعتیاد می‎‌توان نتیجه قابل اطمینان گرفت. در این خصوص می‌توانید با متخصصان خبره مجموعه ذهن نو مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد اهواز می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید. 

سوالات متداول

آیا برای ترک شیره حتما باید به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کرد؟

امروزه برای ترک مواد افیونی نظیر تریاک و شیره درمان های سرپایی مختلفی ابداع شده است. برای مثال بسیاری از درمانگران برای کسانی که نمی خواهند مدت طولانی از کار و زندگی دور بمانند ترک اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده و استفاده از مشاوره روانشناسی را پیشنهاد می دهند. در ابن روش ها بدون اینکه نیاز به بستری و اقامت در یک مرکز داشته باشید می توانید روند درمانی خود را آغاز کنید.

منبع: کمپ ترک اعتیاد اهواز | آدرس بهترین مراکز کمپ ترک خوزستان

استعدادیابی کودکان بندر عباس

استعدادیابی کودکان بندر عباس در مراکز و کلینیک های گوناگونی انجام می‌شود که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از پدر و مادرهاست چرا که هر کودکی با توانمندی‌ های خاص و منحصر به فرد خود متولد شده و اگر از همان اول به درستی این استعداد کشف و هدایت شود؛ احتمال موفقیت او در آینده تا حد زیادی بالا خواهد رفت. با افزایش سطح اطلاعات جامعه از اهمیت استعدادیابی؛ امروزه والدین بیشتر برای این موضوع ارزش قائل هستند و به دنبال متخصصینی می‌گردند تا بتوانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند. اگر شما در بندر عباس زندگی می‌کنید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز استعدادیابی در این شهر هستید؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان بندر عباس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: استعدادیابی کودکان بندر عباس

استعداد چیست؟

استعداد به توانایی‌ های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است.

اگر به دقت به زندگی افراد نگاه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا از معلولیت رنج می‌برند؛ در صورت قرار گیری در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند. 

برای اینکه راحت‌ تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی افرادی که در مسابقات پارا المپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌ های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است. ما در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان بندر عباس صحبت کرده ایم و مراکز استعدادیابی کودکان بندر عباس را برای دسترسی راحت تر شما عزیزان نام برده ایم.

استعدادیابی کودکان بندر عباس | اهمیت استعدادیابی در کودکان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌ های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بی‌انجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد.

اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید؛ می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد. 

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائما تکالیف را پشت گوش بیاندازد. در نتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌ های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌ طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌ درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعداد های او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعداد های فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید فرد از همان ابتدا موفقیت‌ های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌ اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

استعدادیابی کودکان بندر عباس | وظایف والدین برای استعدادیابی کودکان

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال بسیاری از آن‌ها با روش‌ های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعداد های کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند.

توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌ های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید. والدین برای استعدادیابی کودکان بندر عباس باید اقداماتی را انجام دهند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.