مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

وسواس پوست کنی

دراماتولومانیا که با نام وسواس پوست کنی شناخته می‌شود یکی از انواع وسواس‌های فکری عملی است که در آن فرد مبتلا میل شدیدی به کندن پوست بدن خود در نواحی مختلف بدن مانند لب‌ها و دور ناخن دارد. فرد مبتلا به این نوع از وسواس نمی‌تواند در برابر افکار وسواسی و تمایل خود برای کندن پوست مقاومت کند و این امر مشکلات جدی را برای او به همراه دارد. اغلب افرادی که وسواس پوست کنی دارند، نسبت به بیماری خود آگاهی کافی نداشته و یا از مطرح کردن آن با دیگران شرم دارند. وسواس پوست کنی مانند دیگر انواع وسواس نیاز به درمان‌های تخصصی دارد؛ آگاهی از علائم و پیامدهای این اختلال روانی بیش از پیش شما را متوجه لزوم مراجعه برای درمان می‌کند.

 

منبع : وسواس پوست کنی

 

وسواس پوست کنی چیست؟

وسواس کندن پوست در درسته‌ی اختلالات اضطرابی جای می‌گیرد و جدیدا آن را در راهنمای تشخیصی و آماری بیماری‌های روانی به صورت یک اختلال مجزا در نظر گرفته‌اند. در این نوع اختلال اضطرابی فرد به واسطه‌ی افکار مجبور کننده خود، میل افراطی به کندن پوست و یا جای جوش و زخم دارد. افراد مبتلا به وسواس پوست کنی برای کندن نقاط مختلف پوست بدن خود از ناخن، موچین و یا اعمالی چون گاز گرفتن استفاده می‌کنند و ممکن است ساعت‌ها به این کار مشغول باشند. کندن پوست اغلب تا جایی پیش می‌رود که آسیب‌های جدی به فرد وارد می‌کند و حتی منجر به خونریزی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع بیماری وسواس کلیک کنید. 

 

علائم وسواس پوست کنی

انواع وسواس نشانه‌های مشترکی دارند که بروز افکار وسواسی و ناتوانی فرد در کنترل و سرکوب آن‌ها یکی از این علائم مشترک است. در ادامه علائم اختلال پوست کنی را به طور خاص شرح داده‌ایم.

تماس با مشاور

بروز دوره‌های متناوب کندن پوست که منجر به آسیب به بافت پوست می‌شوند، از راه‌های تشخیص این اختلال است. یکی دیگر از علائم این است که فرد تلاش زیادی برای ترک پوست کنی می‌کند و اقداماتی در این زمینه انجام می‌دهد ولی موفق نمی‌شود. این نوع وسواس با بروز مشکلاتی در زمینه‌‌های فردی و اجتماعی برای فرد همراه است.

زمانی اختلال پوست کنی برای فرد تشخیص داده می‌شود که علت پزشکی مانند بیماری‌های پوستی و یا بیماری‌های روانی مانند اسکیزوفرنی در فرد وجود نداشته‌باشد. افراد مبتلا به این اختلال تنش زیادی برای کندن پوست خود احساس می‌کنند و وسوسه‌ی انجام این عمل به سراغشان می‌آید و بلافاصله پس از کندن پوست ناحیه مورد نظر احساس لذت، آرامش و رهایی از تنش می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید : اختلالات اضطرابی | معرفی انواع و درمان اختلالات اضطرابی

 

دلایل ابتلا به اختلال وسواس پوست کنی

ابتلا به وسواس پوست کنی دلایل متعددی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. اختلالات همایند

یکی از دلایل ابتلا به این اختلال، اختلالات همایندی است که فرد با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. اختلالاتی همچون وسواس فکری عملی، اضطراب و افسردگی می‌توانند علت زیربنایی و زمینه‌ساز بروز وسواس پوست کنی باشند.

2. خشم و تنفر

در نظریه روانکاوی، علت بروز پدیده پوست کنی خشم و تنفر فرد نسبت به وقایع و اطرافیان ذکر شده‌است؛ به این معنا که فرد خشم خود را با کندن پوست بدنش نشان می‌دهد و پس از آن احساس آسودگی می‌کند.

3. عدم کنترل استرس

ناتوانی در مدیریت استرس و تنش‌ها عامل دیگری در بروز وسواس پوست کنی است؛ اغلب افرادی که به این اختلال مبتلا هستند نمی‌توانند استرس و هیجانات خود را به شیوه‌ای سالم کنترل کنند به همین خاطر به رفتارهای پوست کنی روی می‌آورند.

4. افزایش دوپامین

یکی دیگر از علل ابتلا به این نوع وسواس افزایش دوپامین در بدن است که به دنبال مصرف افراطی موادی همچون شیشه و کوکائین پدید می‌آید. مصرف این گونه مواد باعث می‌شود فرد احساس کند چیزی زیر پوستش راه می‌رود و با کندن پوست تلاش می‌کند تا این حس را از بین ببرد.

 

روند پیشرفت اختلال کندن پوست

وسواس کندن پوست ممکن است در هر سنی رخ دهد و حتی در کودکان نیز مشاهده می‌شود. این عارضه در شرایطی پیشرفت می‌کند و شدیدتر می‌شود؛ زمانی که فرد دچار یک عارضه‌ی پوستی مانند جوش، جراحت یا عفونت پوستی شده و شروع به کندن آن قسمت می‌کند. با این کار جراحت بیشتر شده و فرد از بهبود زخم جلوگیری می‌کند، هر چه بیشتر این کار را ادامه دهد جراحت و خارش پوست تشدید یافته و فرد بیشتر زخمش را می‌کند و این چرخه ادامه می‌یابد.

کندن پوست هنگام مواجه با استرس و فشار نیز تشدید می‌یابد؛ ممکن است فرد یک بار هنگام مواجه با رویداد استرس‌زا گوشه‌ی ناخن یا پوست لبش را بکند، با این کار احساس آرامش کند و از آن به بعد برای تجربه‌ی آن حس خوشایند این عمل تبدیل به یک عادت و پس از آن یک اختلال می‌شود.

 

درمان وسواس پوست کنی

پیش از پرداختن به درمان لازم است علت اصلی ابتلا تشخیص داده شود. در صورتی که اختلالات همایند مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی علت بروز آن باشند، نیاز به مداخلات تخصصی و کمک مشاوره روانشناسی وجود دارد تا ابتدا این اختلالات رفع شوند و سپس وسواس نیز از بین برود. یکی از روش‌های مؤثری که جهت درمان وسواس پوست کنی از جانب متخصصان ارائه می‌شود، روش وارونه‌سازی عادت است که در آن تلاش می‌شود عات کندن پوست را با عادت دیگری جایگزین کرد. برای آشنایی کامل با روش های درمان وسواس کلیک کنید.

1. کاهش استرس برای درمان وسواس پوست کنی

یادگیری روش‌ها و راهکارهای کنترل استرس از اصول اولیه درمان این نوع وسواس به شمار می‌رود. از آن‌جایی که علائم وسواس کندن پوست به دنبال بروز رویدادهای استرس‌زا هویدا می‌شوند، بسیار اهمیت دارد که فرد را با استفاده از روش‌های مدیریت استرس از بروز رفتارهای پوست کنی مصون داشت. اما گاه کنترل و کاهش استرس با وجود مشغله‌ها و مشکلات زیاد کاری سخت به نظر می‌رسد؛ در این شرایط بهره‌مندی از مشاوره کنترل استرس و کمک گرفتن از فردی آگاه و باتجربه می‌تواند راهگشا باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های درمان اضطراب شدید کلیک کنید. 

2. درمان وسواس شدید

برای درمان نوع شدید وسواس می‌توان از دارو درمانی تحت نظر روانپزشک بهره برد. اغلب داروهای ضد افسردگی و ضد افسردگی سه حلقه‌ای جهت درمان وسواس پوست کنی تجویز می‌شود. مسئله‌ای که وجود دارد این است که داروها اغلب عوارضی را به همراه دارند و به بهبودی کامل اختلال نمی‌انجامند. این داروها تنها به کنترل و کاهش علائم کمک می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌شود از درمان‌های شناختی رفتاری و روانکاوی نیز کمک بگیرید. این روش‌های اثرات دائمی دارند و لازم است تحت نظر مشاور مختصص صورت بگیرند. برای دریافت مشاوره وسواس کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب و افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سؤالات متداول

درمان اختلال کندن پوست لب چگونه است؟

برای درمان اختلال کندن پوست ابتدا باید علت آن شناسایی شود، سپس می‌توان از روش وارونه‌سازی عادت استفاده کرد به این معنا که کندن پوست را با عمل دیگری جایگزین کنید. همچنین درمان‌های شناختی رفتاری و مراجعه به مشاوره کنترل استرس به بهبود هر چه سریع‌تر اختلال کمک می‌کند.

علت کندن پوست دور ناخن در کودکان چیست؟

این کار در کودکان بیشتر به دنبال بروز استرس و اضطراب به وجود می‌آید. بنابراین بهتر است نشانه‌های دیگر استرس و تنش‌های روانی را در کودک چک کنید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : وسواس پوست کنی

مشاوره ازدواج در فارس

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در فارس کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در فارس پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در فارس

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تماس با مشاور

مشاوره ازدواج در فارس | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در فارس

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در فارس

 

وسواس وارسی کردن

وسواس وارسی کردن از رایج‌ترین انواع وسواس است که افراد را همواره درگیر چک کردن و وارسی کردن چیزها می‌کند. برای مثال فرد مبتلا به این اختلال هیچ گاه نمی‌تواند از بسته بودن در منزل خود اطمینان پیدا کند و بارها آن را چک می‌کند. افرادی که وسواس وارسی کردن دارند، بارها و بارها موضوعی را وارسی می‌کنند اما همچنان استرس و اضطراب دارند. ممکن است از دیگران نیز برای اطمینان سؤال بپرسند و کمک بگیرند اما موفق به کاهش تنش و متوقف کردن افکار وسواسی خود نمی‌شوند. درمان انواع وسواس به پیگیری مداوم و دریافت کمک‌های تخصصی از مشاوره کنترل استرس نیاز دارد اما پیش از آن لازم است علائم و نشانه‌های آن به دقت شناسایی شوند. در ادامه بیشتر درباره این نوع از وسواس صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

 

منبع :  وسواس وارسی کردن

وسواس وارسی کردن چیست؟

وسواس وارسی کردن یکی از انواع اختلالات وسواسی می‌باشد که افراد مبتلا مدام افکار تکرار شونده را در مورد موضوع استرس‌آور در ذهن خود پرورش می‌دهند و تمام تلاش‌ آن‌ها برای سرکوب این افکار بی‌نتیجه باقی می‌ماند. در واقع هرچه بیشتر تلاش می‌کنند افکار وسواسی را از خود دور کنند بیشتر در این افکار غرق می‌شوند. در نتیجه وسواس فکری به وسواس عملی تبدیل می‌شود، به این صورت که فرد مبتلا مدام در ذهن خود فکری را پرورش می‌دهد و این فکر او را وادار می‌سازد تا موضوعی را بارها و بارها چک کند.

مدل‌های چک کردن در افراد مختلف به صورت چک کردن چندباره درب خودرو و منزل، شیر آب و گاز، رکعت های نماز، وسایل همراه (پول، کلید و گوشی تلفن) و… بروز پیدا می‌کند.

 

تماس با مشاور

علل ابتلا به وسواس وارسی کردن

به طور کلی وسواس عبارت است از افکار و اعمالی که فرد نسبت به انجام آن‌ها احساس اجبار و اضطراب می‌کند. ریشه‌ بروز وسواس در انسان‌ها از دیدگاه‌ها و رویکردهای متفاوتی مورد بررسی قرار گرفته‌است. در دیدگاه روانکاوانه متخصصان عقیده دارند وسواس در کودکی فرد ریشه دارد و از تثبیت کودک در مرحله مقعدی نشأت می‌گیرد.

از دیدگاه روانکاوی وسواس تبدیل یک فکر اضطرب‌آور به عمل یا فکری است که به فرد آرامش می‌دهد و اضطراب او را کم می‌کند اما این فرآیند تبدیل ناسالم بوده و اغلب نیز به نتیجه دائمی نمی‌انجامد. وسواس چک کردن بیشتر در افرادی دیده می‌شود که سابقه‌ ابتلا به این اختلال و یا اختلالات اضطرابی دیگر در بستگان و نزدیکان آن‌ها وجود داشته‌است. همچنین اغلب افراد مبتلا خانواده‌هایی داشته‌اند که نگرانی‌های بیش از حد و توام با بدبینی را تجربه کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید : بیماری وسواس | علت و ریشه انواع وسواس فکری عملی چیست ؟

 

چرخه‌های وسواس چک کردن

وسواس به دلیل ماهیت بیمار گونی که دارد در صورتی که مورد پیگیری و درمان قرار نگیرد، بسیار پایدار خواهد بود و فرد را در چرخه‌ای تکرار شونده به دام خواهد انداخت که بیرون آمدن از آن دشوار است. چرخه‌ بیماری به صورتی است که ابتدا یک فکر، شک یا احساس نگرانی در مورد موضوعی خاص را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند و او را رها نمی‌سازد مگر آن که به آن فکر عمل کند اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و فرد در یک چرخه گرفتار می‌گردد.

تبدیل شدن فکر وسواسی به عمل

همانطور که گفتیم فکر وسواسی فرد را وادار به عمل می‌کند. برای مثال ممکن است با خود فکر کنید که آیا درب منزل را بسته‌اید یا نه. در مرحله بعدی این فکر شما قدرتمندتر می‌شود به اندازه‌ای که اضطراب به سراغتان می‌آید. این اضطراب ترکیبی از احساسات مبهم و سردرگمی است که ترس شما را در مورد موضوع مورد نظر که در اینجا بسته بودن درب منزل است، تشدید می‌کند. پس از این مرحله احساس می‌کنید برای رهایی از این ترس و اضطراب نیاز به انجام کاری دارید.

مرحله‌ کاهش اضطراب در وسواس وارسی کردن

وسواس برای فرد مبتلا اضطراب و استرس زیادی را به همراه دارد به همین دلیل است که آن را در گروه اختلالات اضطرابی دسته‌بندی می‌کنند. در صورتی که افکار وسواس‌گونه و تکرار شونده‌ فرد به عمل تبدلی شوند، تا حدی احساس آرامش می‌کند و اضطرابش در این مرحله از بین می‌رود. در ادامه‌ مثال قبلی، احتمالا بعد از فکر کردن به بسته بودن یا نبودن درب منزل مجبور می‌شوید آن را چک کنید و پس از چک کردن احساس آرامش و راحتی خواهید داشت. برای آشنایی با اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

در اینجا به نظر می‌رسد بیماری خود با ایجاد یک فکر شروع می‌شود و خود نیز بهبود پیدا می‌کند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که شما در سال اول بیماری ممکن است فقط دو بار درب منزل را چک کنید اما در سال‌های بعدی حتی با چهار بار چک کردن هم خیالتان راحت نمی‌شود و اضطرابتان کاهش نمی‌یابد. برای شناخت انواع روش های درمان اضطراب شدید کلیک کنید.

 

درمان وسواس وارسی کردن

روان درمانی

بهترین روش درمان وسواس چک کردن را روانشناس و رواندرمانگر با توجه به شدت بیماری به شما ارائه می‌دهد. یکی از روش‌های مؤثر در این زمینه درمان شناختی رفتاری است که در آن به فرد آموزش داده می‌شود تا تمرکز خود را بر افکار وسواسی که به او حمله می‌کنند بگذارد و به جای تلاش برای انکار یا سرکوب، با آن‌ها مواجه شود و آگاهانه در مورد آن‌ها فکر کند. فکر کردن هوشیارانه به افکاری که به طور ناخودآگاه در ذهن شما پرورش می‌یابند باعث می‌شود خود به خود از بین بروند البته این فرآیند به سادگی صورت نمی‌پذیرد و باعث بروز استرس در شما نیز می‌شود اما به مرور روانشناس به شما کمک می‌کند تا این احساس را از خود دور نگه دارید. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره وسواس کلیک کنید.

دارو درمانی

جهت درمان وسواس مانند دیگر اختلالات اضطرابی از داروهای مهارکننده باز جذب سروتونین استفاده می‌شود تا فرد بتواند همزمان با درمان اضطراب و روش‌های روان درمانی از آن‌ها استفاده کند و زمان کمتری برای پرداختن به رفتارهای وسواسی صرف کند. داروها تا حد زیادی اضطراب فرد را کاهش می‌دهند و با کاهش اضطراب علائم وسواسی نیز به میزان زیادی کم می‌شوند. سرترالین، فلوکستین و سیتالوپرام از جمله داروهای ضد اضطراب هستند.

گاه نیز پزشک تشخیص می‌دهد داروهای آرامبخش برای کاهش استرس تجویز کند. به یاد داشته‌باشید که داروها علائم را کاهش می‌دهند و به نظر مفید می‌آیند اما عوارض بی شماری به همراه دارند و برای مدت کوتاهی اثر می‌کنند، به همین دلیل توصیه می‌شود تا حد امکان از روش‌های غیر دارویی و روان درمانی زیر نظر مشاور و روانشناس متخصص در زمینه وسواس کمک بگیرید. برای آگاهی بیشتر درباره درمان وسواس فکری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب و افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سؤالات متداول

انواع وسواس کدام‌اند؟

انواع وسواس شامل وسواس پوست کنی، وسواس بدریخت انگاری بدن، وسواس احتکار، وسواس موکنی و وسواس‌های فکری عملی است که وسواس فکری عملی انواعی متفاوتی دارند که شایع‌ترین آن‌ها وسواس شستشو و بعد از آن وسواس وارسی کردن است.

راه‌های درمان وسواس چیست؟

روش‌های روان درمانی و درمان‌های رفتاری شناختی می‌توانند بسیار کمک کننده باشند. در صورتی که شدت بیماری زیاد باشد بهتر است از دارو درمانی در کنار روش‌های روان درمانی بهره برد. برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین روش‌های درمانی با توجه به نوع و شدت بیماری می‌توانید از مشاوره وسواس کمک بگیرید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

منبع :  وسواس وارسی کردن

مشاوره ازدواج در گلستان

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در گلستان کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در گلستان پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

منبع : مشاوره ازدواج در گلستان

 

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تماس با مشاور

مشاوره ازدواج در گلستان | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در گلستان

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : مشاوره ازدواج در گلستان

بی انگیزگی و پوچی

بی انگیزگی یکی از دلایلی است که باعث می‌شود افراد کارهای خود را در زندگی به تعویق بیاندازند و از فعالیت‌های روزمره به اندازه کافی لذت نبرند. اگر شما فرد بی انگیزه‌ای باشید ممکن است نتوانید سراغ علائق‌تان بروید یا عملکرد مثبتی را در جنبه‌های مختلف از خود نشان دهید. این بی انگیزگی از عوامل مختلفی نشات می‌گیرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها باید به افسردگی اشاره کرد. خوشبختانه راهکارهای مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند این مشکل را درمان نمایید. ما در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد علل و راهکارهای غلبه با بی انگیزگی پرداخته‌ایم. در همین راستا بهره بردن از مشاوره افسردگی نیز می‌تواند تا حد زیادی در شناسایی این موضوع به شما کمک نماید. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

 

 

منبع : بی انگیزگی و پوچی

 

علل دچار شدن به بی انگیزگی

بی انگیزگی به احساس عدم تمایل برای شروع فعالیت‌های مختلف گفته می‌شود. این مسئله می‌تواند فرد را منزوی کرده و عملکرد او را در جنبه‌های مختلف زندگی کاهش دهد. علل و عوامل مختلفی می‌توانند در بروز بی انگیزگی تاثیر گذار باشند که ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1- دست کم گرفتن خود

برخی افراد به توانمندی‌هایشان به اندازه کافی باور ندارند و دائما خود را دست کم می‌گیرند. همین مسئله باعث می‌شود که همواره اهداف زندگی را دست نیافتنی بپندارند و در نتیجه برای رسیدن به آن‌ها تلاشی نکنند. همچنین این افراد تلاشی برای مقابله با ناامیدی‌هایی که در جریان زندگی برای هر فردی رخ می‌دهد انجام نمی‌دهند. از همین رو ارزیابی اعتماد به نفس و تقویت باورهای فرد در مورد نقاط مثبت خود یکی از برنامه‌هایی است که روانشناسان همواره برای بهبود انگیزه در نظر می‌گیرند.

2- عدم خودآگاهی کافی

خودآگاهی به این معناست که شما در زندگی بدانید چه هدفی دارید و به دنبال چه چیزهایی هستید. همه افراد معمولا پس از گذراندن دوره نوجوانی و رسیدن به یک هویت باثبات خودآگاهی بیشتری پیدا می‌کنند. همین مسئله به آن‌ها انگیزه می‌دهند تا در زمینه‌های گوناگون نظیر شغل یا تحصیل انرژی صرف کنند و به عملکرد خود در حوزه‌های خاص اهمیت بدهند. در نتیجه افرادی که شناخت خوبی از خود ندارند و نتوانسته‌اند به یک جمع بندی درست از هویتشان برسند بیش از سایرین احتمال دارد که علائمی از بی انگیزگی را از خود نشان دهند.

تماس با مشاور

3- در نظر گرفتن بی انگیزگی به عنوان یک ویژگی باثبات شخصیتی

برخی افراد فکر می‌کنند انگیزه امری ذاتی، باثبات و مرتبط با شخصیت است. اگر شما نیز چنین عقیده‌ای داشته باشید در نهایت این تصور برای شما پیش می‌آید که هرگز نمی‌توانید همانند افراد با انگیزه عمل کنید. همین مسئله شما را در نوعی سیکل معیوب قرار می‌دهد به صورتی که بی انگیزگی دائما خود را تقویت کرده و شدت بیشتری می‌یابد.

4- قرار داشتن تحت فشار و استرس مزمن

قرار داشتن تحت استرس شدید و مزمن می‌تواند به مرور منجر به فرسودگی فرد شود. به طوری که دیگر حاضر نباشد هیچ گونه تلاشی برای برون رفت از وضعیت فعلی انجام دهد و یا به عبارتی دیگر تسلیم می‌شود. در این شرایط افراد احساس می‌کنند که دیگر انگیزه‌ای ندارند و نمی‌خواهند تلاشی انجام دهند.

5- دچار بودن به افسردگی

بی انگیزگی در صورتی که با علائمی نظیر خلق غمگین، عدم تمایل به انجام فعالیت‌های لذت بخش، مشکلات خواب و اشتها، احساس گناه، ناامیدی، افکار مرگ و یا تمایل به خودکشی همراه شود می‌تواند نشان دهنده ابتلای شما به افسردگی اساسی باشد. در این شرایط لازم است که به یک روانشناس بالینی مراجعه کرده و خدمات روان درمانی مورد نیاز را دریافت نمایید. 

 

بیشتر بخوانید : علائم افسردگی شدید | نشانه های افسردگی چیست؟

 

راهکارهایی برای درمان بی انگیزگی

برای اینکه بتوانید بی انگیزگی خود را درمان کنید توجه به برخی توصیه‌های عمومی تا حد زیادی کمک کننده خواهد بود. ما در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1- خودگویی‌های مثبت را تمرین نمایید

هرگز نباید ارزش و تاثیر کلام را دست کم بگیرید. همان‌طور که باید در حرف زدن با دیگران مراقب گفته‌های خود باشید لازم است در طول روز به آنچه به خودتان می‌گویید بیشتر دقت کنید. زمانی که دائما خود را سرزنش می‌کنید یا با جمله‌هایی نظیر نمی‌توانم روحیه خود را به هم می‌ریزید، مسلما بروز بی‌انگیزگی امری طبیعی خواهد بود. در نتیجه تلاش کنید کمی با خودتان مهربان‌تر باشید و خودگویی‌های مثبت را تمرین نمایید.

2- برای درمان بی انگیزگی از ورزش کردن کمک بگیرید

ورزش کردن با افزایش برخی مواد شیمیایی در مغز نظیر اندورفین منجر به احساس سرخوشی و نشاط در انسان می‌شود. از همین‌رو در اکثر موارد متخصصان سلامت روان برای بهبود افسردگی و علائمی نظیر بی انگیزگی، افزایش تحرک بدنی و ورزش را توصیه می‌کنند.

3- با یک فرد مطمئن صحبت کنید

حرف زدن با یک فرد مطمئن و قابل اعتماد یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که به کاهش افکار منفی، پایین بودن خلق و عدم انگیزه کمک می‌کند. به همین خاطر اگر در برهه‌ای از زندگی احساس کردید که دیگر انگیزه‌ای ندارید و نمی‌توانید همانند سابق عملکرد خود را حفظ کنید بهتر است در مورد افکار خود با فردی که با او احساس راحتی می‌کنید صحبت نمایید. اگر احساس می‌کنید دیگران نمی‌توانند بدون قضاوت کردن به حرف‌های شما گوش فرا دهند بهتر است از یک روانشناس کمک بگیرید.

4- با افراد با انگیزه در ارتباط باشید

متخصصان بر این باورند که میزان تلاش شما می‌تواند بازتابی از روحیه و انگیزه اطرافیانتان باشد. اشخاصی که دائما با افراد ناامید و بی‌حوصله نشست و برخاست می‌کنند به مرور زمان تحت تاثیر آن‌ها قرار گرفته و ممکن است خود نیز انگیزه‌شان را از دست بدهند. در نتیجه تلاش کنید روابط اجتماعی‌تان را با افراد مثبت و پرانگیزه بیشتر کنید و از آنان برای پیشرفت در زندگی کمک بگیرید.

5- به یک روانشناس مراجعه کنید

همان‌طور که گفته شد بی انگیزگی می‌تواند در بسیاری از موارد نشان دهنده ابتلای فرد به اختلال افسردگی باشد. در این شرایط بسیار اهمیت دارد که برای سلامت روان خود ارزش قائل شوید و برای بهبود آن تلاش کنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند کمک گرفتن از خدمات روان درمانی و مشاوره می‌تواند تا حد بسیاری در درمان افسردگی به شما کمک نماید. اگر میزان افسردگی و بی انگیزگی بسیار شدید بوده یا خطراتی همچون تجربه خودکشی وجود داشته باشد روانشناس شما را به یک روان پزشک ارجاع خواهد داد تا از دارو درمانی نیز کمک بگیرید. برای آگاهی بیشتر درباره درمان افسردگی شدید کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا دیدن فیلم‌های انگیزشی می‌تواند افسردگی و مشکلات انگیزه را درمان نماید؟

بی انگیزگی یکی از مشکلاتی است که در فرد افسرده با آن مواجه می‌شود. برای ارزیابی دقیق این مشکل و درمان آن لازم است که پیش از هرچیز از یک روانشناس کمک بگیرید. در این مسیر دیدن ویدیوهای انگیزشی می‌تواند مکمل راه شما باشد و به تسریع روند درمان کمک نماید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : بی انگیزگی و پوچی