مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

اعتیاد به متادون

اعتیاد به متادون یکی از انواع اعتیاد به مواد مخدر است که در سال‌های اخیر به دلیل خاصیت درمانی این دارو و تجویز آن در کلینیک‌های ترک گسترش پیدا کرده است. اگرچه متادون به عنوان یک داروی موثر می‌تواند در درمان اعتیاد به سایر مواد مخدر کمک کننده باشد با این حال نباید از این واقعیت غافل شویم که این دارو خود برای مصرف کننده، اعتیاد آور بوده و مشکلاتی را به همراه داشته باشد. در این مطلب راجع به اعتیاد به متادون و نشانه‌ها و عوارض آن صحبت خواهیم کرد. با توجه به اهمیت زمان در درمان اعتیاد به هرگونه ماده مخدر، اگر شما یا یکی از اطرافیانتان نشانه‌های اعتیاد به این ماده را نشان می‌دهد بهتر است هرچه سریع‌تر با یک متخصص در این باره صحبت کنید. جهت دریافت راهنمایی های لازم با مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 

اعتیاد به متادون

عوارض اعتیاد به متادون

عوارض متادون

علائم اعتیاد به متادون

عوارض مصرف خودسرانه متادون

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

متادون چیست؟

متادون که با نام تجاری دولوفین نیز در بازار موجود است یک داروی مخدر صنعتی می‌باشد که در آزمایشگاه تولید می‌شود. این دارو به عنوان یک مسکن قوی توانایی کاهش درد را دارد و برای افرادی که دردهای متوسط تا شدید را تجربه می‌کنند مفید خواهد بود. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به خاصیت متادون در درمان اعتیاد به مواد مخدر مانند هروئین یا مرفین اشاره کرد. این دارو در واقع همان گیرنده‌های مغزی که هروئین و مرفین بر روی آن عمل می‌کنند را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از این طریق عوارض ناخوشایند سم زدایی این مواد را کاهش می‌دهد. با این حال تجویز متادون باید حتماً از نظر پزشک انجام گیرد و مصرف خودسرانه آن می‌تواند باعث اعتیاد بیمار به این دارو شود.

چرا متادون اعتیادآور است؟

این دارو یکی از انواع داروهای افیونی است که در آزمایشگاه‌ها و با الهام از ترکیبات شیمیایی مرفین ساخته می‌شود. به همین خاطر مصرف آن درست همانند تریاک و سایر مواد افیونی باعث آرامش و یک احساس خوشایند در فرد خواهد شد. به دنبال تجربه این لذت، فرد برای تجربه مجدد آن به سراغ مصرف متادون خواهد رفت.

از دیگر دلایلی که برای اعتیاد به متادون می‌توان عنوان کرد این است که با مصرف متادون برای یک دوره زمانی، تغییراتی در ترشح مواد ضد درد به صورت طبیعی از مغز پیش خواهد آمد به این معنا که توانایی کارکرد طبیعی مغز دستخوش تغییر شده و فرد برای تجربه احساس طبیعی بودن می‌بایست مرتبا مقداری از این ماده را مصرف نماید. در غیر این صورت نشانه‌های ناخوشایند جسمی و روانی ترک این ماده ظاهر می‌شود. در این شرایط برای جلوگیری از این احساسات منفی، مصرف متادون ادامه پیدا خواهد کرد.

نشانه‌های مصرف متادون

اگر به مصرف متادون توسط یکی از اطرافیان خود شک دارید می‌توانید نشانه‌های زیر را در او کنترل نمایید. با هربار مصرف متادون و تا زمانی که اثر دارو از بین نرفته باشد شما علائم جسمی و روانی مشخصی را در فرد می‌بینید، در صورتی که همه یا تعدادی از علائم زیر در فرد مورد نظرتان وجود دارد بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر از یک متخصص کمک بگیرید.

  • خواب آلودگی
  • خشکی دهان
  • تنگی نفس
  • خارش بدن
  • سردرد
  • ناتوانی در تمرکز حواس
  • ضربان قلب نامنظم

علائم اعتیاد به متادون

وجود برخی رفتارها و علائم خاص نشان دهنده این است که فرد نسبت به مصرف متادون اعتیاد پیدا کرده است این علائم و رفتارها شامل موارد زیر هستند. در صورت مشاهده این رفتارها در عزیزانتان و یا اگر خودتان دچار اعتیاد شده اید حتما مقاله ترک متادون را نیز مطالعه نمایید.

افزایش میزان مصرف

پس از مدتی استفاده از دارو، بیمار متوجه خواهد شد که دیگر با مصرف متادون به اندازه قبل، احساس آرامش و راحتی نمی‌کند به همین خاطر مقدار مصرف را افزایش می‌دهد. این افزایش میزان مصرف که به آن تحمل دارویی گفته می‌شود نشان دهنده این است که بدن فرد نسبت به مقدار قبلی دارو مقاومت پیدا کرده و تحت تأثیر آن قرار نمی‌گیرد.

بروز نشانه‌های ترک

نشانه‌های ترک به این معناست که چنانچه میان دو وعده مصرف فاصله زمانی افزایش پیدا کند و یا مقدار مصرف کاهش داشته باشد علائم جسمی و روانی ناخوشایندی در فرد بروز پیدا خواهد کرد. این علائم عبارت‌اند از سردرد، دلدرد، دردهای عضلانی، سرد یا گرم شدن بیش از حد بدن، اضطراب، پرخاشگری، افسردگی، تب و لرز، ضعف در بینایی، بی‌اشتهایی و بی‌خوابی.

جست‌وجوی دارو از علائم اعتیاد به متادون

افرادی که اعتیاد به متادون را تجربه می‌کنند معمولاً بخش قابل توجهی از زمان خود را مشغول تلاش برای پیدا کردن و استفاده از دارو هستند. این مسئله باعث می‌شود که آن‌ها سایر وظایف محوله مثل وظایف شغلی یا نقشی که در خانواده دارند را کنار بگذارند.

نشانه‌های مسمومیت با متادون

متادون دارویی است که تجزیه و دفع آن از بدن به آهستگی صورت می‌گیرد. به همین خاطر مقداری از آن در بدن فرد باقی مانده و در صورتی که فرد در طی این مدت مجدداً به مصرف دارو بپردازد علائم مسمومیت ظاهر می‌شود. همچنین ممکن است بیمار در یک نوبت استفاده از متادون به دلیل زیاده روی علائم مسمومیت را نشان دهد. در ادامه اصلی‌ترین علائم مسمومیت با متادون را بررسی خواهیم کرد. درصورتیکه این علائم را در فردی مشاهده کردید هرچه سریع‌تر او را به مراکز درمانی برسانید.

  • سردی بدن
  • کاهش ضربان قلب
  • کاهش تعداد تنفس
  • کاهش سطح هوشیاری
  • درصورتیکه مسمومیت بالا باشد احتمال ایست قلبی و مرگ نیز وجود دارد.

نکته: در صورتی که از متادون برای ترک اعتیاد استفاده می کنید، حتما باید تحت نظر متخصص این کار را انجام دهید. گاه حتی نیازی به تجویز دارو وجود ندارد، بنابراین پیش از بدتر شدن شرایط  برای ترک اعتیاد کلیک کنید.

درمان اعتیاد به متادون

معمولاً به این خاطر که علائم ترک متادون می‌تواند برای سلامتی فرد خطرات جدی را به همراه داشته باشد، توصیه می‌شود که ترک این دارو زیر نظر پزشک و در مراکز درمانی صورت بگیرد. در فرایند ترک اعتیاد به متادون معمولاً پزشکان میزان مصرف را به تدریج کاهش می‌دهند. این مسئله باعث کاهش شدت علائم جسمی و روانی ترک ماده مخدر می‌شود. درمان پزشکی تا زمانی که متادون به طور کامل از بدن فرد خارج شود و وابستگی فیزیولوژِیکی به این ماده در بیمار باقی نمانده باشد ادامه پیدا خواهد کرد.

اهمیت رواندرمانی در ترک اعتیاد به متادون

یکی از تجربیاتی که معمولاً افراد درگیر با اعتیاد به متادون و خانواده‌های آن‌ها تجربه می‌کنند شروع مجدد مصرف، پس از ترک است. این موضوع اهمیت استفاده از جلسات مشاوره رواندرمانی در کنار درمان‌های طبی را نشان می‌دهد. برخی از اقدامات مهم روانشناختی در زمینه ترک اعتیاد به متادون را در ادامه با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

هشیاری نسبت به نشانه‌ها

روانشناسان با استفاده از تکنیک‌های رفتاری به فرد کمک می‌کنند تا نشانه‌هایی در محیط که او را نسبت به مصرف مجدد تحریک می‌کند شناسایی کرده و برای آن‌ها راه چاره‌ای پیدا کند. برای مثال ممکن است فرد به این نتیجه برسد که هر بار دچار اضطراب می‌شود به مصرف مواد مخدر تمایل بیشتری پیدا می‌کند و یا در صورت مشاهده برنامه‌های تلویزیونی در این زمینه تمایل به مصرف در او افزایش پیدا می‌کند. هنگامی که فرد نسبت به این علائم یا پیشایندها آگاه باشد، توانایی کنترل وی بالاتر می‌رود.

آموزش راهکارهای سازگارانه‌تر

پس از شناسایی پیشایندها قدم دیگری که می‌بایست برای جلوگیری از مصرف مجدد مواد مخدر برداشته شود آشنایی با راهکارهای مناسب است. برای مثال فردی که متوجه شده در صورت اضطراب، به مصرف مواد مخدر روی می‌آورد می‌بایست تکنیک‌های درمانی را برای کاهش اضطراب و مدیریت شرایط آموزش ببیند تا از راه‌های مناسب‌تری با اضطراب خود روبه‌رو شود.

ایجاد جلسات خانواده درمانی

یکی از مشکلاتی که برای قربانیان اعتیاد به متادون یا هر ماده مخدر دیگری پیش می‌آید این است که روابط خانوادگی و دوستانه آنها تحت تأثیر اعتیاد، با مشکلات جدی مواجه شده است. شاید بتوان گفت وجود همین مشکلات و نبود یک سیستم حمایتی و عاطفی مناسب می‌تواند دلیلی برای بازگشت مجدد فرد به سمت اعتیاد باشد. در جلسات مشاوره، معمولاً روانشناسان با کمک گرفتن از اصول مشاوره خانواده سعی می‌کنند تا مشکلات پیش آمده را برطرف کرده و یک سیستم حمایتی و عاطفی مناسب را مجدداً برای فرد تدارک ببینند.

کمک گرفتن از جلسات گروه درمانی  

شرکت در جلسات گروه درمانی باعث می‌شود که فرد با جمعی از افرادی آشنا شود که مشکلاتی مشابه خودش دارند. این موضوع می‌تواند باعث افزایش انگیزه و تمایل فرد به تغییر شود و همچنین زمینه یک رابطه اجتماعی مناسب‌تر را برای فرد به همراه خواهد داشت.

سایر خدمات مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به متادون

ایجاد جلساتی برای افزایش انگیزه، پیدا کردن هدف‌های مناسب‌تر در زندگی، بررسی‌های دوره‌ای برای جلوگیری از ابتلا به اضطراب و افسردگی به دلیل ترک مواد مخدر، از جمله دیگر راهکارهای جلسات مشاوره برای ترک اعتیاد به متادون هستند.

سؤالات متداول

آیا استفاده از متادون به عنوان مسکن می‌تواند اعتیادآور باشد؟

بله؛ اگرچه متادون به عنوان یک داروی مسکن و برای کاهش درد نیز استفاده می‌شود اما مصرف مداوم آن می‌تواند باعث وابستگی به متادون شود.

نشانه‌های مصرف متادون چیست؟

احساس خواب آلودگی، ضعف در هشیاری و ناتوانی در توجه و تمرکز، خارش بدن، خشکی دهان و سردرد از جمله نشانه‌های مصرف متادون هستند.

چطور می‌توان با مصرف مجدد متادون پس از ترک مبارزه کرد؟

کمک گرفتن از جلسات مشاوره و رواندرمانی علاوه بر درمان‌های فیزیولوژیک و سم زدایی در این راه بسیار کمک کننده خواهد بود.

 

منبع : اعتیاد به متادون

کودکان استثنایی

کودکان استثنایی یا کودکان با نیازهای خاص به گروهی از کودکان گفته می‌شود که در یکی از توانایی‌های حسی، حرکتی یا هوشی با میانگین جامعه تفاوت داشته باشند. این تعریف علاوه بر این تفاوت‌ها مشکلات رفتاری مانند بیش فعالی یا اوتیسم را نیز شامل می‌شود. دلیل نام گذاری این کودکان به عنوان استثنایی این است که آن‌ها در مقایسه با گروه اکثریت، جامعه کوچک‌تری را تشکیل می‌دهند. با توجه به نیازهای خاص آموزشی و مراقبتی این کودکان یک زمینه تخصصی در علم روانشناسی به بررسی این کودکان و شیوه آموزش آن‌ها می‌پردازد. ما نیز در ادامه به بررسی بیشتر این حیطه از روانشناسی خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 

آشنایی با کودکان استثنایی

انواع کودکان استثنایی

کودکان استثنایی

کودک استثنایی

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

کودکان استثنایی

کودک استثنایی به آن دسته از کودکانی گفته می‌شود که در مقایسه با اکثریت همسالان تفاوت‌هایی را در یک یا چند زمینه حسی، حرکتی، رفتاری و هوشی دارند. اگرچه عبارت کودکان استثنایی معمولاً نوعی نقص و ناتوانی را به ذهن متبادر می‌کند اما همانطور که در تعریف بالا گفته شد این کودکان صرفاً با اکثریت متفاوت هستند و این تفاوت می‌تواند مانند بهره‌های هوشی بالا و کودکان تیزهوش به صورت مثبت نیز تعریف شود. برخورد و تربیت این کودکان نیز به شیوه ای خاصی باید باشد، با دریافت مشاوره کودک می توانید مهارت های لازم را بیاموزید.

دسته بندی کودکان استثنایی

معمولاً کودکان استثنایی را برحسب نوع تفاوتی که با سایرین دارند در دسته‌بندی‌های مشخصی قرار می‌دهند که معروف‌ترین این طبقه بندی‌ها به صورت زیر است.

توانایی هوشی

کودکان استثنایی بر اساس میزان بهره هوشی به دو گروه آهسته گام یا عقب مانده ذهنی و تیزهوش تقسیم می‌شوند. البته هر کدام از این دو گروه نیز با توجه به میزان بهره هوشی در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. این طبقه بندی به معلمان و سایر افرادی که با این گروه از کودکان در ارتباط هستند کمک می‌کند تا بدانند که این کودکان چه نیازهایی دارند و چه انتظاراتی می‌توان از آن‌ها داشت.

ناتوانی‌های حسی

این گروه از کودکان استثنایی در یکی از حواس بینایی و شنوایی و یا هر دوی آن‌ها دچار مشکل هستند. آن‌ها ممکن است دچار ضعف‌های شدید در حواس خود باشند و یا به طور کلی از یک حس محروم شوند. با توجه به اینکه ناتوانی در صحبت کردن ارتباط چندانی با حواس فرد ندارد معمولاً این آسیب در این طبقه بندی قرار نمی‌گیرد.

ناتوانی‌های حرکتی

همانطور که از نام این طبقه پیداست کودکان استثنایی که در این گروه قرار می‌گیرند به لحاظ توانایی حرکت و فعالیت در محیط با محدودیت‌هایی مواجه هستند. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که برای ناتوانی‌های حرکتی بیان می‌شود فلج مغزی است. البته فلج مغزی شرایطی نیست که صرفاً توانایی حرکتی فرد را تحت تأثیر قرار دهد بلکه می‌تواند سایر توانایی‌های کودک از جمله بهره هوشی را نیز تحت الشعاع قرار دهد؛ اما جدی‌ترین آسیب و ناتوانی که برای کودک به همراه خواهد داشت ناتوانی حرکتی است.

مشکلات رفتاری

کودکان این گروه به طور کلی با نام کودکان ناسازگار شناخته می‌شوند و اختلالات رفتاری مانند بیش فعالی، نقص توجه و اختلالات طیف اوتیسم در این گروه قرار می‌گیرند. اگرچه هنوز دلیل قطعی ابتلا به این اختلالات مشخص نشده با این حال متخصصان معتقدند وجود نارسایی‌های جدی در مغز این کودکان باعث ایجاد تفاوت‌های رفتاری می‌شود.

آموزش کودکان استثنایی

نحوه آموزش کودکان استثنایی یکی از موضوعاتی است که برای سال‌ها در روانشناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در حال حاضر دو دیدگاه در زمینه آموزش این کودکان مطرح است و هریک از آن‌ها دلایلی برای تأیید خود و رد دیگری دارند.

دیدگاه طرفدار جداسازی کودکان استثنایی از سایر کودکان

طرفداران این دیدگاه معتقدند با توجه به نیازهای خاص این گروه از کودکان بهتر است آن‌ها در شرایطی مجزا از سایرین و با کمک گرفتن از معلمانی که در زمینه آموزش کودکان استثنایی تخصص دارند تحصیل کنند. یکی از مزایای این دیدگاه این است که کودکان با گروه بزرگی از همسالانشان آشنا می‌شوند که مشکلاتی مشابه آن‌ها دارند و این موضوع به لحاظ روابط اجتماعی و پذیرش ناتوانی‌ها برای آن‌ها مطلوب خواهد بود.

دیدگاه طرفدار ادغام کودکان استثنایی با سایر کودکان

طرفداران این شیوه معتقدند که نباید کودکان استثنایی را از سایر اعضای جامعه جدا کرد. آن‌ها می‌بایست از همان کودکی ارتباط برقرار کردن و تعامل درمیان سایر اعضای جامعه را یاد بگیرند. از نظر معتقدین به این شیوه آموزشی جدا کردن کودکان استثنایی از سایر دانش آموزان به معنای دامن زدن به ناتوانی‌های این گروه از کودکان است.

مشکلات کودکان استثنایی

افرادی که در گروه استثنایی قرار می‌گیرند معمولاً از کودکی تا بزرگ‌سالی آسیب‌های بسیاری را تجربه می‌کنند. این آسیب‌ها می‌تواند به دلیل درک نامناسب مردم و جامعه، نبود خدمات رفاهی و یا ابتلا به بیماری‌های روحی فرد را تحت تأثیر قرار بدهد. به همین خاطر بهتر است استفاده از نظرات مشاورین و روانشناسان برای این گروه از کودکان جدی‌تر گرفته شود تا آن‌ها بتوانند علی رغم وجود ناتوانی از سایر توانمندی‌های خود به خوبی استفاده کنند. از جمله دشواری‌های کودکان استثنایی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

ناتوانی در دوست یابی

معمولاً با توجه به نوع نگاهی که به این کودکان می‌شود آن‌ها امکان پیدا کردن دوست در مدرسه یا محله را ندارند. حتی در شرایطی که سایر کودکان تمایل به دوستی و آشنایی با آن‌ها را دارند ممکن است برخی محدودیت‌ها از جانب والدین برای کودکان وضع شود. علاوه بر این با توجه به نبود آگاهی راجع به این افراد و نیازهای آن‌ها معمولاً ارتباط دیگران با این کودکان نه تنها کمک کننده نیست بلکه آسیب‌هایی را نیز به همراه خواهد داشت. ناتوانی در برقراری روابط اجتماعی باعث آسیب روحی در این کودکان و احساس تنهایی می‌شود.

احساس ضعف و کمبود

این کودکان با مشاهده سایر همسالان از ضعف خود احساس ناراحتی کرده و نسبت به سایرین خود را ضعیف‌تر می‌بینند. البته نوع برخورد اطرافیان و به خصوص بزرگ‌ترها تأثیر بسیاری در شکل گیری چنین باوری در کودک دارد. به همین خاطر آگاهی و آموزش بزرگسالانی که با این کودکان در ارتباط هستند نکته حائز اهمیتی است که معمولاً به آن بی‌توجهی می‌شود.

نبود خدمات اجتماعی مناسب

فقدان امکانات رفاهی مناسب برای بهره مندی این گروه از خدمات اجتماعی، از جمله دشواری‌هایی است که باعث محرومیت آن‌ها از تجربه مسائل بسیاری شده و به مشکلات روحی آن‌ها دامن می‌زند.

مشکلات اعضای خانواده کودکان استثنایی

وجود یک کودک استثنایی در خانواده می‌تواند زندگی تمامی اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار دهد. به همین خاطر در زمینه سلامت روان و کیفیت زندگی اعضای خانواده این کودکان تحقیقات بسیاری صورت گرفته و معمولاً به آن‌ها توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز مشکلات روحی جدی با یک مشاور در ارتباط باشند. برخی از این مشکلات را می‌توان به این صورت عنوان کرد.

  • مشکلات مالی به دلیل هزینه‌های درمانی و آموزشی این کودکان
  • احساس تنش و فشار روانی به دلیل تلاش برای تأمین نیازهای مالی و مراقبتی این کودکان
  • احساس نارضایتی و ناکامی در زندگی
  • مشکلات زناشویی و کاهش کیفیت ارتباط زوجین

اهمیت درمان در کودکان استثنایی

درمان در کودکان استثنایی با توجه به نوع آسیب و مشکلات پیش آمده می‌تواند حالات مختلفی داشته باشد. استفاده از داروها، جلسات توانبخشی یا آموزش‌های رفتاری می‌توانند اهداف درمانی برای این گروه از کودکان باشند. علاوه بر این استفاده از جلسات مشاوره و مراقبت از سلامت روان این کودکان نیز اهمیت بالایی دارد. البته در درمان این کودکان باید به این نکته توجه داشت که درمان‌ها معمولاً با هدف کنترل وضعیت فعلی یا جلوگیری از گسترش بیماری شکل می‌گیرند و احتمال بهبودی کامل برای این کودکان بسیار ضعیف است. شما می توانید خدمات درمانی و آموزشی مورد نیاز را از برترین متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو دریافت کنید.

سؤالات متداول

آیا کودکان استثنایی می‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند؟

در سال‌های اخیر آموزش و پرورش تلاش‌هایی را در این زمینه انجام داده است اما این مسئله به میزان معلولیت فرد و توانایی وی برای تطبیق با جامعه بستگی دارد.

چه زمانی کودکان کم بینا یا کم‌شنوا در گروه کودکان استثنایی قرار می‌گیرند؟

درصورتیکه شدت کم بینایی یا کم شنوایی به حدی باشد که جریان عادی زندگی کودک را تحت الشعاع قرار دهد این کودکان در گروه کودکان استثنایی قرار می‌گیرند.

 

منبع : کودکان استثنایی

مشاوره ترک اعتیاد

مشاوره ترک اعتیاد چیست و چه کمکی به افراد درگیر مصرف مواد می‌کند؟ امروزه روش‌های سنتی در ترک اعتیاد نظیر استفاده از راهکارهای اجباری و زوری منسوخ شده‌اند. در ازای این‌ها روش‌های نوینی توسط متخصصین ابداع شده‌اند که به بیماران کمک می‌کنند در مسیر ترک رنج کمتری را تحمل کرده و پرهیز طولانی‌تری را تجربه نمایند. از جمله این روش‌ها می‌توان به انواع درمان‌های دارویی و روانشناختی اشاره کرد. با این حال استفاده سر خود از روش‌های ترک هرگز توصیه نمی‌شود. لازم است قبل از تصمیم گیری و انتخاب روش درمان از یک متخصص کمک بگیرید و مشاوره ترک اعتیاد دریافت نمایید. ما در ادامه به توضیحات بیشتری در این زمینه پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک های زیر کلیک کنید 

مشاوره ترک اعتیاد

دریافت مشاوره ترک اعتیاد

بهترین مشاوره ترک اعتیاد

بهترین مرکز مشاوره ترک اعتیاد

مشاور ترک اعتیاد

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

مشاوره ترک اعتیاد چیست؟

مشاوره ترک اعتیاد یکی از انواع خدمات مرتبط با سلامت روان است که به افراد کمک می‌کند بتوانند بهترین روش برای درمان اعتیاد را برگزینند و از محدودیت‌ها و توانمندی‌های خود در این مسیر آگاه شوند. مشاوران به شما کمک می‌کنند تا در مورد روش‌های نوین ترک اعتیاد اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و متناسب با نیازهای خود روشی را برگزینید که بیش از همه می‌تواند به شما کمک کند. در نظر داشته باشید که روشی که برای دیگران بهترین گزینه است ممکن است برای شما کارآیی چندانی نداشته باشد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که خود را به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد در نظر بگیرید و بتوانید راهی را برگزینید که پاسخگوی نیازها و مشکلات خاص شما باشد. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد

متاسفانه با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه درمان اعتیاد صورت گرفته بسیاری از افراد از روش‌های نوین ترک اطلاعی ندارند و از روش‌های منسوخ شده و قدیمی برای این کار استفاده می‌کنند. بستن فرد به تخت، قطع کردن ناگهانی مواد و یا بردن بیمار به کمپ‌های غیر استاندارد از جمله راهکارهایی است که معمولا در بلندمدت جواب نمی‌دهند و باعث گرایش مجدد فرد به سمت اعتیاد می‌شوند.

در واقع در همه این روش‌ها ریشه‌های اعتیاد که اغلب مسائل روانی است نادیده گرفته شده و فرد در دوران ترک تحت فشارهای روحی بسیاری قرار می‌گیرد. این فشارها در نهایت آسیب پذیری او را در برابر سوءمصرف مواد افزایش می‌دهند و منجر به عود مشکل می‌شوند. از همین رو چه برای ترک خود چه برای درمان اعتیاد عزیزانتان بسیار اهمیت دارد که ابتدا از یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت بگیرید و از انجام راهکارهای غیرمنطقی و آسیب رسان خودداری نمایید.

انواع خدمات ارائه شده در مشاوره ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد درمانگر به شما کمک می‌کند تا بتوانید موضوعات گوناگونی را مورد بررسی قرار دهید. مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدماتی با بالاترین سطح کیفیت به شما ارائه می دهد. در ادامه برخی از خدمات این مرکز شرح داده شده است.

آشنایی با عوامل زمینه ساز اعتیاد

برای اینکه بتوانید در مسیر ترک قدم بردارید پیش از هر چیز لازم است که ببینید چه عواملی منجر به گرایش شما به مواد شده‌اند. تا زمانی که این عوامل را نشناسید نمی‌توانید از تاثیر آن‌ها در زندگی خود بکاهید. در نتیجه با انجام کارهایی نظیر سم زدایی بازهم ممکن است به سمت اعتیاد کشیده شوید.

مشاوران ترک اعتیاد به شما کمک می‌کنند تا این عوامل را شناسایی کرده و ببینید چه فاکتورهایی در شروع اعتیاد شما تاثیر می‌گذارند. به طور کل می‌توان گفت عوامل شروع کننده اعتیاد به دو گروه درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند. عوامل بیرونی می‌توانند مسائلی نظیر فقر، همنشینی با دوستان مصرف کننده یا دسترسی زیاد به مواد مخدر باشند. در مقابل عوامل درونی مسائلی نظیر افسردگی، کمبود اعتماد به نفس، فوران خشم و سایر موضوعات این چنینی هستند که در واقع باعث می‌شوند برای کاهش احساسات ناخوشایند خود به مواد پناه ببرید.  

ارائه مصاحبه انگیزشی از خدمات ارائه شده در جلسه مشاوره ترک اعتیاد

در بسیاری از موارد ممکن است افراد اصلا انگیزه‌ای برای ترک نداشته باشند و تنها به زور خانواده یا اطرافیان اقدام به ترک کنند. این مسئله معمولا بزرگ ترین علتی است که می‌تواند به شکست درمان بیانجامد. در این شرایط مشاوران انگیزشی به بیمار کمک می‌کنند تا بتواند آزادانه شرایط موجود را بنگرد و با جنبه‌های متعارض وجود خود آشنا شود.

در مصاحبه انگیزشی درمانگران معتقدند بیماران از نظر روانی دچار ناهم خوانی‌های ذهنی هستند که باعث می‌شود بخشی از آن‌ها میل به تغییر داشته باشد اما بخشی دیگر بخواهد همچنان به مصرف ادامه دهند. آشکارسازی این نا هم خوانی‌ها و تلاش برای حل تعارض‌ها باعث می‌شود که فرد خود برای ترک تصمیم بگیرد و از درون برای بهبودی احساس نیاز کند. این امر کمک می‌کند تا در صورت دریافت درمان بهبودی موفقیت آمیزتری نیزحاصل شود.

آشنایی با انواع روش‌های ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد می‌توانید با انواع روش‌هایی که امروزه برای درمان اعتیاد به کار می‌رود آشنا شوید و مزایا و محدودیت‌های هریک از آن‌ها را بشناسید. برای مثال بسیاری از افراد از ترس دردهای جسمانی ناشی از قطع مواد برای ترک اقدام نمی‌کنند و در واقع از آن می‌هراسند. در این شرایط مشاوران ترک اعتیاد می‌توانند شما را با روش‌های دارو درمانی که علائم ترک را کاهش می‌دهند آشنا کنند و به شما در مورد نحوه استفاده از آن‌ها اطلاعات بدهند.

همچنین ممکن است با وجود سم زدایی بازهم احساس وسوسه شدیدی را در خود احساس کنید که در این شرایط مشاور شما را با گروه‌های خودیاری و روش‌های روان درمانی و فردی نظیر درمان شناختی رفتاری آشنا می‌کند. در این روش‌ها اصول خود مراقبتی را می‌آموزید و می‌توانید از عود مجدد مشکلتان پیشگیری نمایید.

سؤالات متداول

– آیا روشی برای ترک بدون درد هروئین وجود دارد؟

هروئین یکی از قوی‌ترین مواد مخدر است که در صورت قطع مصرف اغلب دردهای جسمانی زیادی را برای فرد به همراه می‌آورد. البته میزان درد فرد می‌تواند متناسب با دوز مصرفی این ماده متفاوت باشد. با این حال امروزه درمان‌های دارویی نظیر ترک اعتیاد با متادون به این افراد کمک می‌کند تا دردهای خود را تا حد زیادی کاهش داده و در این مسیر رنج کمتری را متحمل شوند. البته درمان‌های دارویی حتما باید در مراکز اعتیاد و با تجویز پزشک انجام شوند چراکه مصرف این داروها در دوزهای غیر معمول و نادرست می‌تواند به شکل گیری اعتیاد جدیدی بیانجامد و مشکلات بیمار را پیچیده‌تر کند. 

 

منبع : مشاوره ترک اعتیاد

مشاوره ترک اعتیاد

مشاوره ترک اعتیاد چیست و چه کمکی به افراد درگیر مصرف مواد می‌کند؟ امروزه روش‌های سنتی در ترک اعتیاد نظیر استفاده از راهکارهای اجباری و زوری منسوخ شده‌اند. در ازای این‌ها روش‌های نوینی توسط متخصصین ابداع شده‌اند که به بیماران کمک می‌کنند در مسیر ترک رنج کمتری را تحمل کرده و پرهیز طولانی‌تری را تجربه نمایند. از جمله این روش‌ها می‌توان به انواع درمان‌های دارویی و روانشناختی اشاره کرد. با این حال استفاده سر خود از روش‌های ترک هرگز توصیه نمی‌شود. لازم است قبل از تصمیم گیری و انتخاب روش درمان از یک متخصص کمک بگیرید و مشاوره ترک اعتیاد دریافت نمایید. ما در ادامه به توضیحات بیشتری در این زمینه پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک های زیر کلیک کنید 

مشاوره ترک اعتیاد

دریافت مشاوره ترک اعتیاد

بهترین مشاوره ترک اعتیاد

بهترین مرکز مشاوره ترک اعتیاد

مشاور ترک اعتیاد

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

مشاوره ترک اعتیاد چیست؟

مشاوره ترک اعتیاد یکی از انواع خدمات مرتبط با سلامت روان است که به افراد کمک می‌کند بتوانند بهترین روش برای درمان اعتیاد را برگزینند و از محدودیت‌ها و توانمندی‌های خود در این مسیر آگاه شوند. مشاوران به شما کمک می‌کنند تا در مورد روش‌های نوین ترک اعتیاد اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و متناسب با نیازهای خود روشی را برگزینید که بیش از همه می‌تواند به شما کمک کند. در نظر داشته باشید که روشی که برای دیگران بهترین گزینه است ممکن است برای شما کارآیی چندانی نداشته باشد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که خود را به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد در نظر بگیرید و بتوانید راهی را برگزینید که پاسخگوی نیازها و مشکلات خاص شما باشد. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد

متاسفانه با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه درمان اعتیاد صورت گرفته بسیاری از افراد از روش‌های نوین ترک اطلاعی ندارند و از روش‌های منسوخ شده و قدیمی برای این کار استفاده می‌کنند. بستن فرد به تخت، قطع کردن ناگهانی مواد و یا بردن بیمار به کمپ‌های غیر استاندارد از جمله راهکارهایی است که معمولا در بلندمدت جواب نمی‌دهند و باعث گرایش مجدد فرد به سمت اعتیاد می‌شوند.

در واقع در همه این روش‌ها ریشه‌های اعتیاد که اغلب مسائل روانی است نادیده گرفته شده و فرد در دوران ترک تحت فشارهای روحی بسیاری قرار می‌گیرد. این فشارها در نهایت آسیب پذیری او را در برابر سوءمصرف مواد افزایش می‌دهند و منجر به عود مشکل می‌شوند. از همین رو چه برای ترک خود چه برای درمان اعتیاد عزیزانتان بسیار اهمیت دارد که ابتدا از یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت بگیرید و از انجام راهکارهای غیرمنطقی و آسیب رسان خودداری نمایید.

انواع خدمات ارائه شده در مشاوره ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد درمانگر به شما کمک می‌کند تا بتوانید موضوعات گوناگونی را مورد بررسی قرار دهید. مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدماتی با بالاترین سطح کیفیت به شما ارائه می دهد. در ادامه برخی از خدمات این مرکز شرح داده شده است.

آشنایی با عوامل زمینه ساز اعتیاد

برای اینکه بتوانید در مسیر ترک قدم بردارید پیش از هر چیز لازم است که ببینید چه عواملی منجر به گرایش شما به مواد شده‌اند. تا زمانی که این عوامل را نشناسید نمی‌توانید از تاثیر آن‌ها در زندگی خود بکاهید. در نتیجه با انجام کارهایی نظیر سم زدایی بازهم ممکن است به سمت اعتیاد کشیده شوید.

مشاوران ترک اعتیاد به شما کمک می‌کنند تا این عوامل را شناسایی کرده و ببینید چه فاکتورهایی در شروع اعتیاد شما تاثیر می‌گذارند. به طور کل می‌توان گفت عوامل شروع کننده اعتیاد به دو گروه درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند. عوامل بیرونی می‌توانند مسائلی نظیر فقر، همنشینی با دوستان مصرف کننده یا دسترسی زیاد به مواد مخدر باشند. در مقابل عوامل درونی مسائلی نظیر افسردگی، کمبود اعتماد به نفس، فوران خشم و سایر موضوعات این چنینی هستند که در واقع باعث می‌شوند برای کاهش احساسات ناخوشایند خود به مواد پناه ببرید.  

ارائه مصاحبه انگیزشی از خدمات ارائه شده در جلسه مشاوره ترک اعتیاد

در بسیاری از موارد ممکن است افراد اصلا انگیزه‌ای برای ترک نداشته باشند و تنها به زور خانواده یا اطرافیان اقدام به ترک کنند. این مسئله معمولا بزرگ ترین علتی است که می‌تواند به شکست درمان بیانجامد. در این شرایط مشاوران انگیزشی به بیمار کمک می‌کنند تا بتواند آزادانه شرایط موجود را بنگرد و با جنبه‌های متعارض وجود خود آشنا شود.

در مصاحبه انگیزشی درمانگران معتقدند بیماران از نظر روانی دچار ناهم خوانی‌های ذهنی هستند که باعث می‌شود بخشی از آن‌ها میل به تغییر داشته باشد اما بخشی دیگر بخواهد همچنان به مصرف ادامه دهند. آشکارسازی این نا هم خوانی‌ها و تلاش برای حل تعارض‌ها باعث می‌شود که فرد خود برای ترک تصمیم بگیرد و از درون برای بهبودی احساس نیاز کند. این امر کمک می‌کند تا در صورت دریافت درمان بهبودی موفقیت آمیزتری نیزحاصل شود.

آشنایی با انواع روش‌های ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد می‌توانید با انواع روش‌هایی که امروزه برای درمان اعتیاد به کار می‌رود آشنا شوید و مزایا و محدودیت‌های هریک از آن‌ها را بشناسید. برای مثال بسیاری از افراد از ترس دردهای جسمانی ناشی از قطع مواد برای ترک اقدام نمی‌کنند و در واقع از آن می‌هراسند. در این شرایط مشاوران ترک اعتیاد می‌توانند شما را با روش‌های دارو درمانی که علائم ترک را کاهش می‌دهند آشنا کنند و به شما در مورد نحوه استفاده از آن‌ها اطلاعات بدهند.

همچنین ممکن است با وجود سم زدایی بازهم احساس وسوسه شدیدی را در خود احساس کنید که در این شرایط مشاور شما را با گروه‌های خودیاری و روش‌های روان درمانی و فردی نظیر درمان شناختی رفتاری آشنا می‌کند. در این روش‌ها اصول خود مراقبتی را می‌آموزید و می‌توانید از عود مجدد مشکلتان پیشگیری نمایید.

سؤالات متداول

– آیا روشی برای ترک بدون درد هروئین وجود دارد؟

هروئین یکی از قوی‌ترین مواد مخدر است که در صورت قطع مصرف اغلب دردهای جسمانی زیادی را برای فرد به همراه می‌آورد. البته میزان درد فرد می‌تواند متناسب با دوز مصرفی این ماده متفاوت باشد. با این حال امروزه درمان‌های دارویی نظیر ترک اعتیاد با متادون به این افراد کمک می‌کند تا دردهای خود را تا حد زیادی کاهش داده و در این مسیر رنج کمتری را متحمل شوند. البته درمان‌های دارویی حتما باید در مراکز اعتیاد و با تجویز پزشک انجام شوند چراکه مصرف این داروها در دوزهای غیر معمول و نادرست می‌تواند به شکل گیری اعتیاد جدیدی بیانجامد و مشکلات بیمار را پیچیده‌تر کند. 

 

منبع : مشاوره ترک اعتیاد

مشاوره تحصیلی

کمک گرفتن از مشاوره تحصیلی یکی از فاکتورهای بسیار تأثیرگذار در موفقیت‌های دانش آموزان و دانشجویان است که می‌تواند به صورت حضوری و یا غیرحضوری انجام گیرد. در این نوع از خدمات مشاوره، متخصص به شما کمک می‌کند تا استعدادهای خود را بهتر بشناسید و مهارت خود را در زمینه برنامه ریزی و پیگیری اهداف بالاتر ببرید. با این حال باید در انتخاب مشاور دقت نمایید و ملاک‌ها و ویژگی‌های یک مشاوره تحصیلی را بشناسید. ما در ادامه این مقاله تلاش کرده‌ایم تا در مورد انواع خدمات مشاوره تحصیلی و اهمیت مراجعه به آن اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی دانشگاهی

مشاوره تحصیلی کنکور

مشاور تحصیلی

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

مشاوره تحصیلی چیست؟

مشاوره تحصیلی نوعی از خدمات مشاوره و روانشناسی که در آن متخصص به دانش آموزان و دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند مسیر آموزشی مناسبی را برای خود انتخاب کنند و در این مسیر با برنامه ریزی و هدف گزینی مناسب تری پیش بروند. مشاوره تحصیلی در زمان‌هایی نظیر انتخاب رشته در دوره متوسطه یا انتخاب رشته برای کنکور می‌تواند اهمیت بیشتری پیدا کند و تأثیر بسزایی بر سرنوشت فرد بگذارد.

اهمیت و لزوم مراجعه به مشاوره تحصیلی

گاهی اوقات به دلایل ساده‌ای افراد نمی‌توانند در سیستم آموزشی بازدهی مناسبی داشته باشند و همواره نمرات پایینی کسب می‌کنند. این در حالی است که اگر مشکل آن‌ها به درستی بررسی شود ممکن است با ایجاد تغییراتی کوچک به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کنند. برای مثال درگیری با اضطراب زیاد، عدم آگاهی از شیوه‌های درست مطالعه، حواسپرتی و مسائلی از این قبیل در اکثر موارد مسئول افت تحصیلی دانش آموزان هستند؛ اما بیشتر اوقات این مشکلات شناسایی نمی‌شوند و به مرور زمان نمرات تحصیلی کم؛ اعتماد به نفس فرد را نیز کاهش داده و منجر به آسیب‌های بزرگ‌تری در زندگی فرد می‌شوند.

از همین رو بسیار اهمیت دارد که به موقع برای رفع مشکلات تحصیلی خود یا فرزندانتان اقدام کنید و بتوانید به بینش بالاتری در مورد سطح عملکرد خود برسید. علاوه بر این مشاوره تحصیلی به شما کمک می‌کند تا استعدادهایتان را کشف و شناسایی کنید و در مسیری قدم بردارید که بیش از همه می‌توانید در آن به موفقیت دست یابید. در نتیجه یک مشاور خوب در مسیر آموزش می‌تواند حتی در آینده شما و سطح رضایت کلیتان از زندگی تأثیر بسزایی بگذارد.

انواع خدمات ارائه شده در مشاوره تحصیلی

در مشاوره تحصیلی مشاور یا روانشناس اغلب خدمات متنوع و گوناگونی را ارائه می‌دهد و در زمینه‌های مختلفی می‌تواند به شما کمک نماید. از جمله این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– کمک به کشف استعدادها، توانمندی‌ها و ویژگی‌های خاص

– آموزش نحوه برنامه ریزی مناسب و هدف گزینی‌های واقع بینانه

– آموزش مهارت‌های تست زنی و شیوه‌های مطالعه

– کمک به کشف موانع و مشکلاتی که باعث افت تحصیلی فرد می‌شوند

– کمک به فرد برای انتخاب رشته دوره متوسطه یا برای کنکور

– کمک به افزایش قابلیت سازگاری فرد هنگام مواجهه با شکست‌های تحصیلی

– توانمندسازی فرد برای تصمیم گیری در مورد تغییر رشته

انواع روش‌های دریافت مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی همانند سایر خدمات روانشناسی به صورت حضوری و غیر حضوری از طریق تلفن یا فضای مجازی می‌تواند در دسترس افراد قرار بگیرد. مشاوره تحصیلی تلفنی و آنلاین امکان پشتیبانی در مسیر تحصیل را برای فرد فراهم می‌نماید و کمک می‌کند دانش آموزان و دانشجویان بتوانند در هر زمان با مشاورین خود در ارتباط باشند. شما بر اساس نوع نیاز خود می‌توانید از مشاوره تحصیلی حضوری یا غیرحضوری استفاده نمایید.

مشاوره تحصیلی | ویژگی‌های یک مشاور خوب

با توجه به اهمیت و نقش مشاوره تحصیلی بسیار مهم است که از افراد متخصص و کاردان در این زمینه کمک بگیرید و با ملاک‌های یک مشاور خوب آشنا باشید. از جمله ویژگی‌های مهم یک مشاور تحصیلی حرفه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. با دریافت خدمات از مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید خدماتی با بالاترین کیفیت دریافت نمایید.

ارائه برنامه‌های متنوع به افراد

یک مشاور متخصص هرگز یک نسخه را برای همه افراد نمی‌پیچد! در واقع بسیار اهمیت دارد که مشاور بتواند ابتدا توانمندی‌ها و ویژگی‌های خاص شما را بشناسد و سپس متناسب با آن‌ها برنامه‌ای که برای شخص شما بیشترین بازدهی را داشته باشد ارائه دهد. توجه داشته باشید که مسیر رسیدن به موفقیت برای همه افراد یکسان نیست در نتیجه بیش از هر چیز نیاز دارید که خودتان را بشناسید و برنامه‌هایتان را متناسب با ویژگی‌های خود پیش ببرید.

برخورداری از تحصیلات و تجربه کافی

آنچه بیش از هر چیز باید به آن اهمیت بدهید این است که مشاور شما در حرفه تخصصی خود تحصیلات و تجربیات مرتبطی داشته باشد. متأسفانه بسیاری از افراد سودجو امروزه صرفاً با ملاک‌هایی نظیر داشتن فالوورهای زیاد در فضای مجازی برای خود اعتبار می‌خرند و در نهایت بیش از هر چیز وقت و هزینه شما را از بین می‌برند.

تسلط بر مباحث انگیزشی

درس خواندن برای کنکور و پیگیری اهداف تحصیلی بیش از هر چیز به روحیه مناسب نیاز دارد. یک مشاور خوب کسی است که بتواند استرس‌هایتان را بشناسد و روش‌های مدیریت اضطراب را به شما آموزش دهد. همچنین او با تسلط به مفاهیم انگیزشی در روان شناسی می‌تواند هنگام شکست‌ها و ناامیدی‌ها در کنارتان باشد و به شما کمک کند تا بتوانید از سختی‌ها عبور نمایید.

سؤالات متداول درباره مشاوره تحصیلی

 – آیا داشتن مشاور تحصیلی برای کنکور لازمه؟

ممکن است برخی افراد به دلیل مهارت‌های بالا بتوانند بدون مشاور هم در کنکور موفق شوند اما اکثر افراد برای کنترل استرس‌ها، داشتن برنامه‌ریزی مناسب، شناخت توانایی‌های فردی و انتخاب بهترین رشته به یک مشاور نیاز دارند. در واقع یک مشاور تحصیلی با تجربه و مطلع می‌تواند تا حد زیادی شانس موفقیت شما را افزایش دهد و کمک کند تا بتوانید بیشترین عملکرد را داشته باشید.

منبع : مشاوره تحصیلی