مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

با چه کسانی نباید ازدواج کرد

با چه کسانی نباید ازدواج کرد ؟ از آن‌جا که ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات در زندگی هرکسی است، دختر/پسر و خانواده‌ها توجه زیادی به آن دارند. اگر درست انتخاب نکنیم مشکلاتی بسیاری در آینده منتظر ما خواهند بود. اما سؤال اینجاست که چطور تشخیص بدهیم کسی که انتخاب کرده‌ایم مناسب زندگی هست یا خیر؟ بهترین راه برای این کار کمک گرفتن از مشاوره پیش از ازدواج است. اما در کنار مشاوره پیش از ازدواج بعضی از گروه‌های شخصیتی اصلاً برای ازدواج مناسب نیستند. اگر با یکی از آن‌ها مواجه شدید بهتر است پیش از جدی شدن رابطه از آن‌ها فاصله بگیرید. برای آشنایی با ملاک های انتخاب همسر کلیک کنید. در ادامه به شخصیت‌هایی اشاره کردیم که اصلا برای ازدواج مناسب نیستند.

منبع: با چه کسانی نباید ازدواج کرد

با چه کسانی نباید ازدواج کرد

بیماری‌های روانی

اولین کسانی که باید از آن‌ها اجتناب کنید بیماری‌های روانی هستند. اگر احساس می‌کنید او بیش‌ازحد افسرده، عصبی یا مضطرب است هرگز به این فکر نکنید که در آینده بهتر خواهد شد. به این نکته دقت داشته باشید که موضوع بر سر شدت بیماری روانی است.

وجود افسردگی در حد خفیف یا متوسط اگرچه زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما پاسخگویی بهتری به درمان دارد. ولی بیماری هرچقدر شدیدتر باشد، شرایط سخت‌تری پیش رو خواهید داشت. بسیاری از بیماری‌های روانی تنها توسط متخصصان قابل شناسایی است، بنابراین حتما باید برای ارزیابی مشاوره قبل از ازدواج دریافت کنید.

با کسانی که اختلالات جنسی دارند نباید ازدواج کرد

رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین مسائل در ازدواج زوجین است. بررسی‌های روانشناسان نشان می‌دهد بسیاری از مشکلات بین زن و شوهرها و حتی بسیاری از طلاق‌ها به دلیل اختلاف بر سر مسائل جنسی پیش می‌آید. به همین خاطر این موضوع را پیش از ازدواج‌تان جدی بگیرید. کسانی که مشکلات جنسی جدی دارند نمی‌توانند گزینه مناسبی برای ازدواج باشند. حتی اگر با مشکلات ساده‌ای مثل سردمزاجی مواجه شده‌اید، بهتر است قبل از ازدواج برای درمان آن اقدام کنید.

شخصیت‌های پرخاشگر

تا چه حد می‌توانید عصبانیت و پرخاشگری را تحمل کنید؟ آیا می‌دانید پرخاشگری می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری روحی باشد؟ تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که شاید پرخاشگری همسرتان به حدی برسد که با شما بدرفتاری کند؟ پرخاشگری از آن دسته مسائلی است که می‌تواند مشکلات بسیاری را در زندگی مشترک شما ایجاد کند. به همین خاطر اگر نشانه‌های پرخاش را در طرف مقابل خود می‌بینید بهتر است در تصمیمتان برای ازدواج تجدیدنظر کنید.

با کسانی که کنترل‌گر هستند نباید ازدواج کرد

زندگی کردن با کسی که دوست دارد همیشه و همه‌جوره شما را تحت کنترل خودش داشته باشد، بسیار سخت است. شاید روزهای اول از توجهی که طرف مقابل به شما دارد خوشحال باشید. اما دیر یا زود از این‌همه توجه خسته می‌شوید.

یادتان باشد همه انسان‌ها دوست دارند آزاد باشند و خودشان برای زندگی‌شان تصمیم بگیرند. این‌که یک نفر شما را وادار کند کاری را انجام بدهید یا اجازه انجام یک کار را به شما ندهد موضوع خوشایندی نیست. پس اگر احساس می‌کنید طرف مقابل شما شخصیت کنترل‌گری است حتماً راجع به این موضوع با مشاور خانواده صحبت کنید.

با آدم دروغ‌گو نباید ازدواج کرد

دروغ یا پنهان‌کاری یکی از بدترین آفت‌های زندگی مشترک هستند. وقتی طرف مقابل شما به دروغ‌گویی عادت داشته باشد دیر یا زود راجع به مسائل مختلف زندگی هم به شما دروغ خواهد گفت. به همین خاطر بهتر است از ابتدا وارد رابطه با چنین افرادی نشوید. برای آشنایی با ویژگی های دختر خوب برای ازدواج کلیک کنید.

منبع درآمد نامشخص

اینکه بخواهید به شرایط زندگی با همسرتان قانع باشید یا به او کمک کنید تا پیشرفت کند و زندگی را باهم بسازید، بسیار خوب است. اما هرگز به معنای این نیست که طرف مقابل شما منبع درآمدی نداشته باشد. یکی از اشتباهات در ازدواج این است که با مردی ازدواج کنید که توانایی تأمین مخارج زندگی را ندارد. چنین زندگی با احتمال بسیار زیاد محکوم به شکست است. به همین خاطر بهتر است پیش از ازدواج راجع به این موضوع به‌درستی تصمیم‌گیری کنید. برای آشنایی با ویژگی های مرد ایده آل برای ازدواج کلیک کنید.

با کسانی که درگیر رابطه قبلی خود هستند، نباید ازدواج کرد

یکی از بدترین چیزها در ازدواج این است که احساس کنید فکر و احساس شریک عاطفی شما درگیر جای دیگری است. درنتیجه ازدواج با کسانی که درگیر روابط یا زندگی گذشته خود هستند ممنوع است. این افراد در بهترین حالت شما را برای این می‌خواهند که تنهایی و دردی که می‌کشند را فراموش کنند. هرگز فکر نکنید رابطه شما دیر یا زود بهتر خواهد شد بلکه تا جای ممکن از این مدل روابط دوری کنید.

اگر طرف مقابل شما از همسرش جدا شده یا زندگی خوبی با او ندارد و شما را به‌عنوان نفر سوم وارد رابطه می‌کند، بهتر است کمی با دقت بیشتر به چنین رابطه و ازدواجی فکر کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه در اختلاف‌نظرها هر دو طرف مقصر هستند. پس با دقت دلایل به هم خوردن ازدواج اول شریک احساسی‌تان را بررسی کنید.

برنامه مشخصی برای ازدواج ندارد

بعضی‌ها فقط از ازدواج صحبت می‌کنند. اما برنامه مشخصی برای تشکیل زندگی ندارند. کنار این دسته از افراد بودن بیشتر اوقات تنها به این معناست که شما دارید زمانتان را تلف می‌کنید. به‌علاوه اینکه اگر کسی برای یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی‌اش برنامه‌ای نداشته باشد خود می‌تواند یک نشانه بزرگ از بی‌برنامگی و بی‌خیالی باشد. آن‌ها احتمالاً در آینده هم برای بخش‌های مهم زندگی برنامه مشخصی ندارند.

با کسانی که تنبل هستند نباید ازدواج کرد

مرد یا زن تنبل شریک خوبی برای زندگی شما نیست. آن‌ها تلاش چندانی برای پیشرفت زندگی نمی‌کنند. بیشتر اوقاتشان را به بطالت می‌گذرانند و این می‌تواند برای شما بسیار سخت باشد. به‌خصوص اگر اهل کار و فعالیت هستید توصیه می‌کنیم از این گروه فاصله بگیرید.

شخصیت های نابالغ

بلوغ جنبه‌های مختلفی دارد. یک نفر زمانی که تصمیم می‌گیرد ازدواج کند باید ازنظر شخصیت به بلوغ کامل رسیده باشد. یعنی او باید بتواند به‌تنهایی راجع به مسائل مهم زندگی‌اش تصمیم بگیرد. رفتارش با دیگران را کنترل کند و همین‌طور شرایط اقتصادی مناسبی داشته باشد. درنتیجه یکی دیگر از گروه‌هایی که باید از آن‌ها فاصله بگیرید شخصیت‌های نابالغ هستند. کسانی که ترک خانواده اولیه برای آن‌ها مشکل است؛ حرف‌های دیگران در زندگی و تصمیماتشان تأثیر دارد و همین‌طور کسانی که احساس می‌کنید هنوز ازنظر فکری به درایت و پختگی لازم نرسیده‌اند.

با کسانی که دچار اعتیادند نباید ازدواج کرد

گاهی اوقات یک تصور اشتباه در زندگی ما به وجود می‌آید؛ آن‌هم اینکه می‌توانیم فرد معتاد را ترک بدهیم. یا با شرایط او خواهیم ساخت. به خاطر داشته باشید اعتیاد یک بیماری پیش‌رونده است. کسی که امروز در مقابل خود می‌بینید دیر یا زود ازنظر نوع و مقدار مصرف مواد مخدر تغییر خواهد کرد. آن‌ها مجبورند برای رسیدن به لذت قبل مدام میزان مصرف را افزایش دهند؛ درنتیجه سم بیشتری وارد بدنشان می‌کنند که باعث می‌شود بیشتر به‌سوی پیامدهای منفی اعتیاد حرکت کنند.

به‌علاوه بسیاری از مواقع مشکلاتی مانند چند مصرفی برای آن‌ها پیش خواهد آمد. در کنار تمامی این‌ها نگرانی و مشکلات قانونی که ممکن است با آن مواجه شوید، طرد شدن از جانب اطرافیان، بیکاری همسر و بسیاری مسائل دیگر را هم در نظر بگیرید. به همین خاطر است که می‌گوییم معتادان یکی از مناطق ممنوعه برای ازدواج هستند.

آدم‌های بی‌منطق

در یک زندگی مشترک موفق شما باید بتوانید همیشه با همسرتان صحبت کنید. نظرات یکدیگر را بشنوید و باهم تصمیم بگیرید. به همین خاطر است که ازدواج با آدم‌های بی‌منطق نمی‌تواند ازدواج موفقی باشد. کسانی که همیشه حرف، حرف خودشان است، در هر دعوایی قهر می‌کنند یا دلیل مشخصی برای خواسته‌هایشان ندارند انسان‌های بی‌منطقی هستند. شاید شما بتوانید برای یک یا دو بار این رفتارها را تحمل کنید، اما طولانی شدن آن‌ها حتماً آزاردهنده خواهد بود.

ازدواج با آدم‌های خسیس ممنوع

توافق بر سر مسائل مالی یکی از مهم‌ترین بخش‌های ازدواج است. شما و همسرتان باید بر سر منابع درآمد و همین‌طور خرج کردن آن‌ها با یکدیگر توافق داشته باشید. به همین خاطر است که روانشناسان معمولاً توصیه می‌کنند با افراد خسیس ازدواج نکنید، مگر اینکه واقعاً با سیاست‌های آن‌ها موافق باشید.

یک آدم خسیس به‌احتمال‌زیاد با هزینه کردن برای تدارک یک مهمانی، خرید لباس، رفتن به سفر یا حتی یک گشت‌وگذار دونفره مخالف خواهد بود. به همین خاطر بسیار مهم است که قبل از ازدواج به این مسائل فکر کنید.

نقش مشاوره در تصمیم‌گیری برای ازدواج

همان‌طور که در ابتدای بحث گفتیم بسیاری از ما نمی‌توانیم این ویژگی‌های نامناسب را در مدت کوتاه آشنایی و در طرف مقابل تشخیص دهیم. به همین خاطر بهتر است از یک مشاور پیش از ازدواج کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از مصاحبه بالینی و تست‌های شخصیت به‌راحتی متوجه ویژگی‌های خوب یا بد طرف مقابل شما خواهند شد. به‌علاوه اگر تصمیم شما برای ازدواج جدی باشد مشاورین می‌توانند راهکارهایی را برای کنار آمدن با طرف مقابل و زندگی بهتر به شما آموزش دهند. به همین خاطر است که روانشناسان همیشه توصیه می‌کنند پیش از ازدواج این مشاوره‌ها را جدی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.


سؤالات متداول

چرا نباید با کسی که در گذشته از همسرش جدا شده ازدواج کنیم؟

پیش از اینکه تصمیم بگیرید با این فرد ازدواج کنید ابتدا مطمئن شوید که او به‌طور کامل گذشته‌اش را فراموش کرده و به شما به‌عنوان ابزاری برای فراموش کردن گذشته نگاه نمی‌کند. به‌علاوه سعی کنید دلایل جدایی او را پیدا کنید. این دلایل اطلاعات بسیاری راجع به شخصیت طرف مقابل به شما می‌دهد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی


ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354


جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: با چه کسانی نباید ازدواج کرد

افزایش میل جنسی زنان

راه‌های افزایش میل جنسی در زنان چیست؟ یکی از مشکلات شایع میان زوجین، کمبود میل جنسی زنان است که باعث نارضایتی جنسی طرفین می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده یک سوم زنان به رابطه جنسی سرد و بی میل هستند و اصطلاحا سرد مزاج‌اند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد رابطه جنسی در زندگی مشترک، بی میلی یکی از طرفین می‌تواند مشکلات زیادی را برای زن و شوهر ایجاد کند. به همین دلیل ضروری است که راهی برای بهبود این وضعیت و افزایش میل جنسی زنان پیدا کرد. با آگاهی از روش‌های افزایش میل جنسی می‌توانید کیفیت رابطه جنسی خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

منبع: افزایش میل جنسی زنان

افزایش میل جنسی زنان

سردمزاجی جنسی در افراد به دو صورت وجود دارد که نوع اول از افرادی هستند که به صورت کلی سرد مزاجند و به رابطه جنسی علاقه‌ای ندارند. نوع دوم زوج‌هایی هستند که سازگاری و تناسب جنسی‌شان با یکدیگر محدود است. به عنوان مثال طرفین فانتزی‌ها و علایق متفاوتی با هم داشته باشند یا اینکه میزان میل جنسی دو طرف با یکدیگر متفاوت باشد. برای افزایش یا کاهش میل جنسی همسرتان ابتدا باید بدانید این مشکل از کژکاری جنسی برخواسته یا طبیعی است.


دلیل بی میلی را بیابید

زنان به دو دلیل عمده جسمی و روانی می‌توانند دچار بی میلی جنسی شوند که به شرح زیر می‌باشد:

1. دلایل جسمانی

ممکن است این اتفاق ریشه جسمانی داشته باشد. ترشح کم هورمون تستسترون، تغذیه نامناسب، بیماری دیابت، تنگی رگ‌های بدن و عروق، مصرف داروهای ضدافسردگی، ضدفشار خون و ضدبارداری می‌توانند دلایل فیزیکی بی میلی جنسی زنان باشند. با شناسایی و درمان این مشکلات، بی میلی جنسی نیز تا حد زیادی از بین می‌رود و میل جنسی افزایش پیدا می‌کند.

2. افزایش میل جنسی زنان | دلایل روانی

معمولا سرد مزاجی زنان ریشه روانشناختی دارند. در واقع این‌ها مشکلاتی هستند که باید با کمک روانشناس یا مشاور شناسایی شده و درمان شوند. به عنوان مثال یکی از دلایل سرد مزاجی خانم‌ها می‌تواند آموزش جامعه در جهت کم توجهی به مسائل جنسی باشد. جامعه سنتی و والدین می‌توانند باعث شکل گیری چنین عقیده‌ای در زندگی فرد شوند.

اینکه دختران برداشت منفی از نقاظ جنسی بدن خود داشته باشند، یا از شکل بدن خود احساس نارضایتی کنند در بی میلی جنسی تاثیرگذار خواهد بود. اگر دختران در سابقه تجارت جنسی خود مورد سواستفاده واقع شده باشند، این امر در کیفیت روابط جنسی آن‌ها در زمان حال تاثیر می‌گذارد. همچنین مشکل بسیار مهم دیگر، نداشتن رابطه عاطفی مناسب با همسر است. به این معنا که اگر زنان از نظر احساسی و عاطفی ارضا نشده باشند، نمی‌توانند با شریک جنسی‌شان رابطه جنسی خوبی را تجربه کنند.

مسائل و مشکلات جنسی مردان مانند زودانزالی یا اختلالات جنسی می‌تواند بر سرد مزاجی خانم‌ها تاثیرگذار باشد. همچنین اختلالات روانشناسی مانند اضطراب، افسردگی یا ترس از بارداری و رابطه جنسی می‌تواند باعث بروز سردی جنسی در زنان شود. شما می‌توانید با مطالعه علل بروز بی میلی جنسی در زنان در صدد حل آن برآیید. همچنین خوب است در این راستا از کمک روانشناس یا مشاور نیز بهره مند شوید.


روش های جسمانی افزایش میل جنسی در زنان

افزایش میل جنسی در زنان راهکارهای متعددی دارد. برای این منظور باید از داروهایی استفاده کنید که مورد تائید سازمان‌های دارویی معتبر باشند. در طب سنتی هم استفاده از چند داروی گیاهی برای افزایش میل جنسی توصیه شده است. توجه داشته باشید که این داروها باید با مشورت و تجویز پزشک استفاده شوند.

1. داروی فلیبانسرین (Addyi)

تنها دارویی که مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا واقع شده این دارو است اما با این حال نتایج تحقیقات به روی این دارو تناقض‌های زیادی دارد. پیشنهاد می‌شود مصرف این دارو را خودسرانه آغاز نکنید و حتما با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

2. مصرف قرص ضدبارداری را قطع کنید

قرص‌های ضد بارداری ترشح هورمون تستسترون را کاهش می‌دهند. با کم شدن ترشح این هورمون میل جنسی زنان محدود می‌شود. این دارو ممکن است درد هنگام رابطه جنسی را بیشتر کند. علاوه بر قرص ضدبارداری ممکن است مصرف برخی داروهای روانشناختی نیز میل جنسی شما را محدود کنند. بهتر است درباره تغییر این دارو و جا به جا کردن آن با دارویی که اثر جنسی کمتری داشته باشد با پزشک خود مشورت کنید.

3. قطره ویتاگنوس

ویتاگنوس از گیاه دارویی پنج انگشت به عمل می‌آید و بر روی ترشحات هورمونی تاثیر می‌گذارد. از مزیت‌های استفاده از این دارو می‌توان به کاهش عوارض یائسگی و قاعدگی، و همچنین افزایش میل جنسی زنان اشاره کرد. با اینکه این دارو گیاهی است اما باید برای مصرف آن با یک فرد متخصص مشورت کنید.


روش های روانشناختی افزایش میل جنسی در زنان

با توجه به اینگه بی میلی جنسی معمولا ریشه روانی دارد، روش‌های روانشناختی نیز در این زمینه موثرتر هستند. استرس خود را در زندگی کم کنید. استرس یکی از بزرگ‌ترین موانع ایجاد لذت جنسی کافی است. حتما شنیده‌اید که پس از ازدواج میل جنسی ممکن است کمرنگ شود. این امر به علت گرفتاری‌ها و استرس‌های زندگی زناشویی می‌باشد. دومین عامل موثر در افزایش میل جنسی خوابیدن به اندازه کافی است. خواب کافی می‌تواند سرد مزاجی شما را بهبود ببخشد.

مردان نیز می‌توانند برای افزایش میل جنسی همسر خود به او کمک کنند. برای این منظور در کنار همسرتان ورزش کنید. با همدیگر کارهای خانه را انجام دهید و سعی کنید درباره احساسات جنسی و فانتزی‌های خود صحبت با او کنید. حتی می‌توانید برای مدت مشخصی رابطه جنسی نداشته باشید تا احساس سردی مزاج همسرتان از بین برود. استفاده از روان کننده‌ها (لوبریکانت) هنگام رابطه جنسی می‌تواند کمک کننده باشد. اگر این راهکارها موثر واقع نشد، مراجعه به یک روانشناس یا مشاور جنسی می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.


برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


برای افزایش میل جنسی در زنان چه راه‌هایی وجود دارد؟

استفاده از روش‌های دارویی تحت نظر پزشک متخصص و همچنین کمک گرفتن از روش‌های روانشناختی می‌تواند کمک زیادی به افزایش میل جنسی در زنان کند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی


ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354


جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: افزایش میل جنسی زنان

انتقام از عشق سابق

انتقام از عشق سابق ممکن است به فکر کسانی که در یک رابطه عاطفی آسیب دیده و شکست عشقی خورده‌اند، خطور کند. مخصوصا اگر رابطه با دلایلی همچون خیانت به پایان رسیده باشد. پس از اتمام رابطه، کسی که شکست عشقی خورده، توانایی کنترل احساسات خود را ندارد و همین عامل باعث بروز برخی ناهنجاری‌های روانی در او می‌شود. گاها فشارهای روانی سبب می‌شود که فرد تصمیم به انتقام از عشق سابق خود بگیرد تا این گونه صدمات روحی خود را جبران کند. در حالی که انتقام گرفتن باعث آسیب‌های بیشتر به خود شخص می‌شود و نشان دهنده این است که او نتوانسته اتفاقی که افتاده را درک و باور کند. در ادامه این مطلب به دلایل انتقام از عشق سابق و راهکارهایی برای عبور از این افکار ارائه کرده‌ایم.

منبع: انتقام از عشق سابق

دلایل انتقام بعد از شکست عشقی

شکست عشقی و یا جدایی از معشوق، ضربه روحی سختی وارد می‌کند. دلایلی که برای انتقام از عشق سابق مطرح می‌شود گاه هوشیارانه و گاه از روی احساسی است. برخی از آن‌ها عبارتند از؛

  • اگر فردی پس از اتمام یک رابطه، از نظر روحی بهبود پیدا نکرده باشد و هنوز نسبت به آن شخص احساساتی داشته باشد، تمایل دارد به او آسیب برساند و به نوعی با او در ارتباط باشد.
  • شکست عشقی، درد و رنج بسیاری را از خود بر جای می‌گذارد و همین درد و رنج، عامل محرکی برای حرکت در جهت انتقام گرفتن از عشق سابق است.
  • اگر فرد بر این باور باشد که طرف مقابل از او سوء استفاده عاطفی کرده و سپس او را ترک کرده، تمایل دارد برای جبران انتقام بگیرد.
  • اگر پایان رابطه برای کسی که آسیب دیده با احساس حقارت همراه باشد، او تمایل دارد این احساس را تلافی کند.

روش های انتقام بعد از شکست عشقی

روش‌های مختلفی برای انتقام از عشق سابق استفاده می‌شود، متاسفانه گاه با آسیب‌های جسمی و درگیری های فیزیکی همراه است. اما به طور معمولا زنان و مردان برای انتقام از روش‌های زیر استفاده می‌کنند.

  • افشای برخی موضوعات شخصی زندگی فرد مورد نظر در مقابل دوستان و آشنایان و بدنام کردن او
  • مطرح کردن موضوع و بیان حقیقت برای خانواده طرف مقابل
  • ارتباط عاطفی داشتن با دوستان نزدیک فرد مقابل با قصد خیانت و آزار دادن
  • تهدید نامزد جدید فرد و درگیری با او
  • به اجرا گذاشتن مهریه پس از اتمام رابطه زناشویی از سوی خانم‌ها و ایجاد مشکلات مالی
  • تهدید به پخش کردن عکس‌های خصوصی به خصوص از جانب آقایان
  • و …

علت گرایش به انتقام از عشق سابق

اتمام یک رابطه و شکست عشقی باعث ایجاد هیجانی شدید در فرد می‌شود که در روزهای ابتدایی رنج زیادی را برای او به همراه دارد. نتیجه این درد و رنج در نهایت باعث افسردگی و انزوا طلبی می‌شود.

با گذشت روزهای بیشتر واکنش‌های اولیه تغییر کرده و به احساس خشم تبدیل می‌شود. این احساس خشم می‌تواند در برخی از افراد با حس انتقام جویانه همراه باشد. برخی از این افراد که دارای تفکر انتقام جویانه هستند اما نمی‌توانند اقدامی کنند، در نهایت به خودکشی فکر می‌کنند.

در واقع آنچه که باعث می‌شود فرد به انتقام گرفتن فکر کند، این است که او نمی‌تواند موضوعی که اتفاق افتاده است را باور کند و توانایی کنترل هیجانات و خشم خود را نیز ندارد.

در واقع این دسته از افراد گمان می‌کنند با انتقام گرفتن از عشق سابق از درد و ناراحتی آن‌ها کم خواهد شد؛ در حالی که انتقام گرفتن مشکلات روحی آن‌ها را بیشتر نیز می‌کند. صحبت با یک روانشناس می‌تواند برای این افراد کمک کننده باشد.

پیامدهای انتقام برای خود فرد

همانطور که اشاره کردیم بر خلاف تصور کسانی که در یک رابطه عاطفی شکست خورده‌اند، آسیب‌های انتقام از عشق سابق به خود فرد ضربه می‌زند.

انتقام گرفتن از عشق سابق هیچ تاثیری در کاهش درد و رنج ناشی از شکست عشقی ندارد و حتی می‌تواند مقدار آن را بیشتر کند. از طرفی دیگر کسی که دارای افکار انتقام جویانه از عشق سابقش هست، خود را در برابر مسائل حقوقی و جزایی صدماتی که به فرد مقابل نیز وارد کرده است، قرار می‌دهد.

بنابراین انتقام گیرنده ضربه‌های پس از انتقام را متحمل می‌شود و بهتر آن است که فرد نسبت به احساسات، هیجان و افکار خود کنترل بیشتری داشته باشد. پیشنهاد می‌شود که حتما مقاله مراحل شکست عشقی را بخوانید.

بهترین راه برای انتقام گرفتن از عشق سابق

شکست عشقی فشار روانی بسیاری را برای فرد به همراه دارد که هر گونه اقدامات در جهت انتقام از عشق سابق، می‌تواند این فشار روانی را تشدید کند.

انجام اقدامات اصولی پس از شکست عشقی باعث کمتر شدن فشارهای روانی و همینطور بهبودی فرد می‌شود.

بهتر است پس از شکست عشقی حتی اگر قلب و غرورتان شکسته است، برای به آرامش رسیدن از فکر انتقام دور شوید و انرژی خود را صرف کارهای مثبت و مفیدتری کنید.

بهترین انتقام شما از عشق سابق تان این است که شاد و خوشحال زندگی کنید و برای آینده‌ای بهتر تلاش کنید. زندگی‌تان را برای خوشبخت شدن خودتان تغییر دهید.

برای اینکار شما باید فقط بر روی خوشبختی خودتان متمرکز شوید و گذشته را فراموش کنید. سعی نکنید اینکار را برای برانگیختن حسادت و آزار دادن او نظر انجام دهید، چرا که اینگونه نیز زندگی خودتان تحت الشعاع قرار می‌گیرد. فقط کافی است بر روی خودتان و اهداف و خواسته هایتان متمرکز شوید. حتما مقاله رابطه جدید بعد از جدایی را بخوانید.

اهمیت دریافت مشاوره به جای انتقام از عشق سابق

اشاره کوتاهی کردیم که یکی از دلایلی که باعث افکار انتقام از عشق سابق می‌شود، عدم کنترل هیجان و خشم است. اگر شما شکست عشقی خورده‌اید برای اینکه این دوره را زودتر به پایان برسانید باید از راهکارهای موثری که می‌تواند در جهت مقابله با احساسات و افکار منفی موثر باشد، مطلع شوید تا مبتلا به افسردگی و سایر ناراحتی‌های روحی … نگردید.

بنابراین می‌توانید از کمک روانشناس برای رهایی از افکار مزاحم و جلوگیری از ابتلا به افسردگی کمک بگیرید. روانشناس می‌تواند با ارائه راهکار های موثر از میزان فشار های روانی و استرس های شما کم کند. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

سخن آخر

شکست عشقی تلخ و رنج آور است و شما باید برای بهبودی به خودتان زمان بدهید. نباید با تصمیم گیری های احساسی سعی کنید به طرف مقابل آسیب بزنید و در نهایت نیز در برابر صدمه‌های انتقام جویانه خودتان قرار بگیرید.

بنابراین توصیه می‌شود به جای فکر کردن به افکار آسیب زننده انتقام، سعی کنید به خودتان اهمیت دهید و برای شروع یک زندگی تازه و آینده‌ای بهتر، برای رشد فردی خودتان تلاش کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با جنس مخالف می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی


ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354


جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: انتقام از عشق سابق

رابطه جنسی بعد از زایمان

اولین رابطه جنسی بعد از زایمان دغدغه‌ای است که اکثر افراد با آن مواجه می‌شوند. رابطه جنسی بعد از زایمان شاید کمی سخت باشد اما شدنی است و کافیست در این دوران صبور بوده در کنار یکدیگر باشید. اگر رابطه بعد از زایمان در زمان مناسب از سر گرفته نشود، می‌تواند مشکلات جسمی را برای زنان به وجود آورد. از سوی دیگر، مشکلات روحی همچون افسردگی و تغییر در میل جنسی بعد از زایمان می‌تواند در رابطه جنسی شما با همسرتان تاثیرگذار باشد. آگاهی از زمان مناسب برقراری رابطه و تغییرات جسمی و روحی که با آن مواجه هستید، در از سرگیری رابطه‌ای سالم و بدون مشکل به شما کمک می‌کند. ما در این مطلب به توضیح کامل رابطه جنسی بعد از زایمان پرداخته‌ایم پس با ما همراه باشید.

منبع: رابطه جنسی بعد از زایمان

اولین رابطه جنسی بعد از زایمان

بدن زن پس از زایمان احتیاج به استراحت و آسودگی دارد. بعد از زایمان، زمانی که خونریزی متوقف و دهانه رحم بسته می‌شود بدن به وضعیت مناسب و رو به بهبودی می‌رسد. به توصیه متخصصان زمان مناسب نزدیکی 4 الی 6 هفته پس از زایمان طبیعی یا سزارین می‌باشد. نزدیکی خیلی زود مخصوصا در 2 هفته اول سبب افزایش خطر خونریزی یا عفونت رحمی می‌شود. بنابراین پس از زایمان در دو روش طبیعی و سزارین تا پایان خونریزی از برقراری رابطه جنسی جدا خودداری نمایید.

برای مقاربت بعد از زایمان، آمادگی جسمی و روحی زن و شوهر حائز اهمیت است. حس آمادگی در هر زن با زنی دیگر فرق دارد؛ اگر قبل از آمادگی و بهبود شما شوهرتان درخواست نزدیکی داشت او را از خودتان دور نکنید. می‌توانید معاشقه و رابطه بدون دخول داشته باشید و اینگونه هر دو نفر شما به یک آرامش روانی و ارضای جنسی می‌رسید.

اولین رابطه جنسی بعد از زایمان به مواردی نظیر توان فرد، میزان خشکی واژن، تمایل جنسی، شدت افسردگی و… بستگی دارد و لازم است که زنان برای رابطه پس از زایمان‌شان با متخصص مشورت نمایند چرا که شرایط همه یکسان نیست.


میل جنسی زنان بعد از زایمان چه تغییری می کند؟

دوران بارداری و زایمان بر زندگی جنسی زنان تاثیر می‌گذارد. در بعضی از زنان، بعد از زایمان میل جنسی کم شده و در بعضی دیگر تغییری ایجاد نمی‌شود. عده ای بعد از تولد نوزاد خود تمایل دارند که هر چه سریع تر رابطه جنسی را از سر بگیرند ولی امکان دارد نزدیکی در چند ماه اول بعد از زایمان نسبت به قبل از آن متفاوت باشد.

سطح هورمون استروژن بعد از زایمان کم می‌شود به همین دلیل احتمال دارد که برخی زنان تا چند هفته بعد از زایمان میل جنسی نداشته باشند. شیردهی نیز در کم شدن سطح هورمون استروژن و در نتیجه افت میل جنسی تاثیرگذار است. از عوامل دیگر تغییر میل جنسی در زنان می‌توان به کم خوابی، خستگی، استرس و افسردگی، ترس از درد و پاره شدن بخیه‌ها، خشکی واژن و کاهش اعتماد به نفس به خاطر تغییرات فیزیکی بدن اشاره کرد.


آیا اولین رابطه جنسی بعد از زایمان با درد همراه است؟

اغلب زنان پس از زایمان، برای اولین مقاربت جنسی استرس زیادی دارند به خصوص اگر به صورت سزارین زایمان کرده باشند. در واقع درد به دلیل دخول و ترس از آسیب به بخیه‌ها سبب ایجاد اضطراب در زنان می‌شود که این حس اضطراب کاملا طبیعی است.

در پوزیشنی مقاربت را انجام دهید که آسیبی به بخیه‌ها نرسد. ضمن اینکه باید بدانید در اولین مقاربت پس از زایمان، خونریزی رخ می‌دهد پس سعی کنید مه آرام باشید و معاشقه طولانی مدت داشته باشید تا کاملا برای رابطه آماده شوید. امکان دارد رابطه جنسی تا مدت‌ها دردناک باشد، به خودتان فرصت دهید و برای کاهش درد از ژل یا روان کننده استفاده نمایید.

همچنین برای کاهش درد در زمان اولین رابطه جنسی بعد از زایمان می‌توان از مسکن، تخلیه مثانه، حمام گرم، استفاده از روان کننده و کنترل عمق نفوذ با تغییر موقعیت جنسی نیز استفاده کرد. گاهی اوقات زنان با وجود بهبودی بعد از زایمان امکان دارد رابطه جنسی دردناکی داشته باشند که بهتر است در صورت داشتن درد یا علائم خاص به متخصص مراجعه نمایند.


تغییرات زنان بعد زایمان و تاثیر آن بر رابطه جنسی

بعد از زایمان زنان از نظر جسمی و روحی تغییراتی را تجربه می‌کنند به شرح زیر می‌باشد:

1. تغییرات جسمی زنان بعد از زایمان

با تولد نوزاد سطح هورمون استروژن پایین آمده و خشکی واژن افزایش می‌یابد. همچنین سبب نازک‌تر و حساس‌تر شدن بافت واژن می‌شود. به همین دلیل زنان در 4 تا 6 هفته ابتدایی بعد از زایمان، خشکی واژن را تجربه می‌کنند. بافت خشک واژن در زمان مقاربت می‌تواند سبب خونریزی شود و خطر عفونت را نیز افزایش می‌دهد. اکثر زنان در 3 ماه اول بعد از اولین زایمان مشکلات جسمی را تجربه می‌کنند که عبارتند از:

1) خشکی واژن یا از بین رفتن خاصیت ارتجاعی واژن

2) تضعیف عضلات کف لگن

3) سستی عضلات

4) درد و خونریزی

5) کاهش میل جنسی

6) خستگی و…

2. اولین رابطه جنسی بعد از زایمان | تغییرات روحی زنان بعد از زایمان

_ بیش از 80 درصد زنان پس از زایمان، درگیر افسردگی خفیفی می‌شوند و معمولا این حالت تا دو هفته زمان می‌برد و از دید روانشناسان امر طبیعی است و با کمک اطرافیان از بین می‌رود. برخی زنان بعد از تولد نوزادشان به علت زیاد شدن حجم کار و مسئولیت‌های جدید احساس خستگی، نگرانی و اضطراب می‌کنند که از طرفی این عوامل در کاهش میل جنسی و کیفیت رابطه زنان تاثیر می‌گذارد و در زمان نزدیکی احتمال دارد احساس درد کرده و لذت جنسی برایشان کم شود.

بیشتر بخوانید : سرد شدن رابطه بعد از زایمان


اولین رابطه جنسی بعد از زایمان | راه‌های بهبود مشکلات زنان بعد از زایمان

درک این مسئله از طرف مردان و حمایت و کمک آن‌ها در امور منزل و بچه داری می‌تواند تا حد زیادی سبب کاهش فشار سنگین روانی و استرس در زنان شود. همچنین پشتیبانی همه جانبه مرد از همسرش، در بهبود رابطه زناشویی و زندگیشان بسیار تاثیرگذار است. البته خود خانم‌ها نیز برای برگشت به زندگی قبل از زایمان باید تلاش کنند و تا وقتی تلاش‌ها از طرف یکی از شما باشد هرگز نزدیکی لذت بخشی را تجربه نخواهید کرد.

سلامت روان نیز به اندازه سلامت جسم مهم است. در کنار حمایت‌های همسر، انجام تکنیک‌های تنفسی و ریلکسیشن، یوگا، ورزش و پیاده روی به کاهش اضطراب و تنش‌ها کمک می‌کند. زوجین برای بهبود رابطه جنسی و زندگیشان باید به یکدیگر کمک کنند و در صورت بروز هر نوع چالشی از روانشناسان راهنمایی بگیرند.


چگونه با وجود نوزاد رابطه جنسی خود را بهبود بخشیم؟

با رعایت برخی نکات می‌توانید رابطه جنسی خود را با وجود نوزادتان بهبود ببخشید، با این حال برخی از زوجین به دلایل مختلف در این دوره دچار مشکلاتی می‌شوند که توصیه می‌کنیم حتما مشاوره جنسی دریافت کنید. این کارها عبارتند از:

1. وقت گذراندن با همسر

1. با متولد شدن نوزاد امکان دارد زمان زیادی برای نزدیکی و تحریک یکدیگر نداشته باشید ولی بهتر است شما و همسرتان وقت زیادی را برای با هم بودن صرف کنید تا از میزان اضطراب و عجله‌ای که برای از سرگیری رابطه دارید، کاسته شود. بعد از زایمان باید درباره نیازها و احساسات خوب و بدی که دارید با شوهر خود صحبت نمایید.

2. اولین رابطه جنسی بعد از زایمان | جدا کردن اتاق نوزاد

گریه کردن نوزاد سبب استرس می‌شود و قطعا با وجود بی تابی‌های کودک نمی‌توانید به مقاربت جنسی بپردازید. ضمن اینکه فرزند شما هر چقدر هم کوچک باشد نباید رابطه جنسی‌تان را مشاهده کند و باید پس از به خواب رفتن نوزاد و بعد از کمی استراحت، رابطه با همسرتان را آغاز کنید.

3. کمک گرفتن از دیگران

برای رابطه جنسی با همسر خود باید شیر بچه را داده، پوشکش را عوض کرده و او را بخوابانید. سعی کنید مکان و شرایطی آرام و به دور از استرس و تنش برای نزدیکی مهیا کنید. به همین جهت برای نگهداری از نوزاد خود از اطرافیان کمک بگیرید تا بتوانید انرژی خود را ذخیره نمایید و در زمان نزدیکی در شرایط ایده آلی قرار گرفته و بتوانید لذت و ارضای جنسی را تجربه کنید.


برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


سوالات متداول

آیا پس از زایمان بارداری صورت می گیرد؟

بله امکان پذیر است ولی از آنجایی که بارداری خیلی سریع بعد از یک زایمان می‌تواند زن را در معرض خطر سقط جنین یا زایمان زودرس قرار دهد، بهتر است که از آن اجتناب کرد.

آیا مردان پس از به دنیا آمدن فرزندشان درگیر مشکلات روحی می شوند؟

بله مردان نیز به افسردگی دچار می‌شوند. طبق آمار، 4 درصد از آقایان پس از به دنیا آمدن فرزندشان این حالت برایشان رخ می‌دهد که البته با تکنیک‌های روانشناسی قابل درمان است.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی


ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354


جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: رابطه جنسی بعد از زایمان

عشق بازی با همسر

لازمه شروع رابطه جنسی، عشق بازی یا معاشقه است. عشق بازی با همسر مجموعه ای از حرکاتی است که به منظور برانگیختن میل جنسی انجام می‌شود. عشق بازی کیفیت رابطه جنسی را به شدت افزایش می‌دهد. معاشقه رابطه بهتری بین طرفین ایجاد می‌کند و رضایت و لذت جنسی بیشتری به وجود می‌آورد. بسیاری از مشکلات جنسی به دلیل عدم معاشقه کافی قبل از دخول به وجود می‌آید و مشکلات جنسی نیز نقش بسیار مهمی در رابطه زناشویی دارند. عشق بازی همیشه برای دخول انجام نمی‌شود و ممکن است صرفا برای ابراز علاقه صورت بگیرد. معاشقه می‌تواند رابطه بین زوجین را مستحکم‌تر کند. برای اطلاع از راه های ارتباط صحیح با همسر کلیک کنید.

منبع: عشق بازی با همسر

عشق بازی یا معاشقه

همانطور که گفته شده، عشق بازی رفتارها و حرکاتی است که برای تحریک بیشتر همسر قبل از دخول انجام می‌شود. هم زن و هم مرد نقش مهمی در عشق ورزیدن دارند، هر دو می‌توانند شروع کننده و یا کسی باشند که قصد تحریک بیشتر همسر خود را دارد. پس بوسیدن‌ها، در آغوش گرفتن‌ها، نوازش‌ها، ماساژ جنسی و … تنها به آقایان توصیه نمی‌شود. فعال بودن در رابطه جنسی برای خانم ها هم لذت بیشتری ایجاد می‌کند. حداقل بیست تا سی دقیقه را به عشق ورزی اختصاص دهید. نقاط حساس بدن همسرتان را پیدا کنید و از بودن با او لذت ببرید.

بیشتر بخوانید : شناخت بدن همسر چه ضرورتی دارد؟

عشق بازی با همسر به جای رابطه جنسی

برخی مواقع لازم است که عشق بازی جایگزین رابطه جنسی و دخول شود. محدودیت‌ها دلیل نمی‌شوند شما به همسرتان نزدیک نشوید، حتی اگر امکان رابطه کامل وجود نداشته باشد، با معاشقه محبت میان خود و همسرتان را افزایش دهید.

دوران قاعدگی و بارداری

در این دوران، اکثر خانم ها آمادگی لازم برای انجام رابطه جنسی را ندارند. معاشقه موجب ارضای نیازهای جنسی در دوران بارداری و قاعدگی می‌شود. همچنین معاشقه کردن به تسکین دردها و کاهش کج خلقی‌های دوران قاعدگی کمک می‌کند.

ناتوانی های جنسی

عشق بازی فرآیند برانگیختن میل جنسی و رسیدن به ارگاسم را طولانی‌تر می‌کند. مردانی که دچار مشکلات جنسی همچون اختلال نعوظ و زودانزالی هستند، با انجام معاشقه، رابطه جنسی بهتر و با کیفیت تری تجربه می‌کنند. بسیاری از خانم‌ها از طریق تحریک ناحیه کلیتوریس به ارگاسم می‌رسند. به همین دلیل عشق بازی بدون دخول می‌تواند به افراد دارای ناتوانی جنسی کمک کند.

رابطه کلامی؛ شروعی برای عشق بازی با همسر

قبل از این که وارد معاشقه و رابطه جنسی شوید، با همسر خود ارتباط کلامی برقرار کنید. جالب است بدانید زنان بیشتر از طریق صدا تحریک می‌شوند. حرف‌ها و صحبت‎های روزمره را کنار بگذارید و قبل از شروع عشق بازی به گفتن حرف‌های عاشقانه و تحریک کننده بپردازید. اگر خجالت می‌کشید، از قبل این کلمات را در ذهن خود تکرار کنید تا بتوانید آن ها را با صدای بلند به همسرتان بگویید.

تکنیک های عشق بازی با همسر

عشق بازی و رابطه جنسی با کیفیت از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. با به کارگیری برخی تکنیک‌ها می‌توان کیفیت رابطه جنسی را تا حد چشمگیری افزایش داد. برخی از این تکنیک ها عبارتند از:

زمان کافی

برای انجام معاشقه، بهتر است زمانی را در نظر بگیرید که به قدر کافی استراحت کرده باشید و همچنین زمان کافی برای معاشقه داشته باشید. مثلا زنان به حدود سی دقیقه عشق بازی نیاز دارند تا برای رابطه جنسی آماده شوند. در صورت زمان کمتر و عدم آمادگی، رابطه جنسی برای آن ها سخت و دردناک می‌شود.

لباس مناسب

به طور کلی مردان از طریق دیدن تحریک می‌شوند. لباس های مناسب و تحریک آمیز نقش بسیار زیادی در افزایش میل جنسی مردان دارد. همچنین انتخاب رنگ لباس ها نیز بسیار حائز اهمیت است. برای این منظور می‌توانید از روانشناسی رنگ ها استفاده کنید.

مکان مناسب

مکانی را برای معاشقه انتخاب کنید که از امنیت و خصوصی بودن آن مطمئن هستید. وقتی که زنان نگران حریم خصوصی شان هستندف نمی‌توانند از معاشقه لذت ببرند. همچنین معاشقه و رابطه جنسی را به یک مکان خاص محدود نکنید. با ایجاد تفاوت در مکان و دادن تنوع، لذت معاشقه را چند برابر کنید.

توجه به آراستگی و بهداشت شخصی از تکنیک های عشق بازی با همسر

بدن تمیز و استحمام شده در انجام معاشقه و رابطه جنسی اهمیت بسیار زیادی دارد. قبل از شروع معاشقه بهتر است موهای زاید بدن اصلاح شود، مسواک زده و از عطر خوشبو استفاده کنید. آراستگی در حین معاشقه، لذت جنسی را چند برابر می‌کند.

اجتناب از برخی غذاها

بهتر است قبل از معاشقه از خوردن میوه، غذاهای چرب، غذاهای کنسرو شده و نوشیدنی‌های حاوی کافئین خودداری کنید. ممکن است مصرف این نوع غذاها باعث کاهش کیفیت معاشقه و رابطه جنسی شود.

صبر و حوصله

زنان برای انجام رابطه جنسی نیاز به مقدمه و پیشنوازی دارند. در حالی که بسیاری از مردان به این کار نیازی ندارند و حوصله ای نیز برای انجام آن ندارند. اما بهتر است که آقایان از رابطه جنسی شتاب زده اجتناب کنند. آرام پیش رفتن در رابطه جنسی تاثیر چشمگیری بر کیفیت رابطه جنسی و زناشویی دارد.

تحریک نقاط حساس بدن

کارهایی همچون ماساژ جنسی و تحریک نقاط حساس، باعث برانگیختن میل جنسی می‌شود. این کار در تحریک افراد سرد مزاج و بی میل به رابطه جنسی بسیار موثر است. همچنین می‌توانید این کارها را به صورت غافلگیرانه انجام دهید تا لذت جنسی را برای خود و همسرتان چند برابر کنید.

اهمیت عشق بازی با همسر

معاشقه پیش از رابطه جنسی، زن و شوهر را به مرحله تحریک می‌رساند و در این صورت هر دو آمادگی بیشتری برای رابطه جنسی دارند. پیش نوازی باعث می‌شود که دو طرف احساس عشق و علاقه شان را بهتر به یکدیگر منتقل کنند. مردانی که دچار مشکلات جنسی هستند معمولا به دلیل عدم ارضای همسر خود دچار اضطراب و افسردگی می‌شوند. عشق بازی، اعتماد به نفس و احساس خوب ناشی از رابطه جنسی موفق را به آن‌ها برمی‌گرداند. به دلیل اهمیت این موضوع حتما در صورت بروز مشکل از خدمات مشاوره جنسی استفاده نمایید.

باورهای اشتباه در رابطه با عشق بازی با همسر

بسیاری از خانم ها فکر می‌کنند که نباید برای معاشقه و شروع رابطه جنسی پیش قدم شوند. به طور معمول مردان از خواسته خود و شروع رابطه جنسی نگرانی ندارند و آن را به راحتی بیان می‌کنند. اما به دلایل فرهنگی زنان احساس می‌کنند که نباید شروع کننده رابطه باشند و در صورت داشتن همچین خواسته ای، به هرزگی متهم می‌شوند. در حالی که این یک دیدگاه کاملا اشتباه است. از نظر علمی و دینی، زنان هیچ محدودیتی در رابطه جنسی با همسر خود و یا شروع آن ندارند. برای پیدا کردن علت و رفع خجالت زنان از رابطه جنسی با همسر کلیک کنید.

باور اشتباه دیگر در مورد زنانی است که مشکلی در تحریک و ارضا ندارند، پس هم شوهر و هم خودشان وقتی را برای معاشقه اختصاص نمی‌دهند. در حالی که عشق بازی تنها برای آمادگی رابطه جنسی نیست، بلکه احساسات با این کار بیشتر درگیر شده و گرمای رابطه سال های بیشتری دوام خواهد داشت.


برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


سوالات متدوال

همسرم زمان زیادی رو برای معاشقه اختصاص میده ، اما باز هم تحریک نمی شوم، دلیلش چیست؟

گاه با وجود رعایت همه نکات گفته شده، ممکن است برخی خانم ها و حتی آقایان برای رابطه به تحریک لازم نرسند. در این زمان افکار مهم ترین موانع هستند. با این حال برای تشخیص و رفع نیاز به بررسی هست.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی


ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354


جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: عشق بازی با همسر