مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

علت خواب دیدن چیست

علت خواب دیدن به دلایل مختلفی بستگی دارد. خواب دیدن یا رویاها، داستان و تصویرهایی هستند که ذهن ما هنگام خواب می‌سازد. آن‌ها می‌توانند سرگرم‌کننده، عاشقانه، مزاحم، ترسناک و گاهی عجیب باشند. این اتفاق به طور معمول در مرحله‌ای از خواب شبانه به نام REM (خواب با حرکات سریع چشم) اتفاق می‌افتد. در مورد نقش خواب در تنظیم متابولیسم، فشارخون، عملکرد مغز و سایر جنبه‌های سلامتی مسائل زیادی شناخته شده است.

منبع: علت خواب دیدن چیست


اما با وجود نظریه‌های مختلفی که درباره علت خواب دیدن وجود دارد بازهم محققان هنوز پاسخی قطعی در ارتباط با خواب دیدن پیدا نکرده‌اند و سعی دارند با بررسی رویکردها و نظریه‌ها آن را توجیه می‌کنند. با این حال آشنایی با دلایل گوناگون خواب دیدن به شما کمک می‌کند تا بتوانید از ضمیر ناخودآگاه خود اطلاعات بیشتری بدست آورید و به سلامت روان خود توجه کنید. اگر برای شما هم سوال است که چرا خواب می‌بینیم، در این مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

علت خواب دیدن


علت خواب دیدن هنوز به طور کل و دقیق مشخص نشده است. نظریه های زیادی در این باره وجود دارد. اما عده ای از آنها تصور می‌کنند که هیچ کارکرد مستقیمی میان خواب و واقعیت وجود ندارد. چنین نظریه هایی بسیار وسیع هستند و روانشناسان، روانپزشکان و عصب شناسان مختلفی را به خود درگیر کرده است. مولفه های بسیاری در این باره وجود دارد. اما اگر به طور جد خواب باعث آزار و پریشان حالی شما شده است؛ از روانشناس راهنمایی بگیرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل و علت خواب دیدن چیست

به احتمال زیاد هرگز یک پاسخ یا نظریه ساده وجود ندارد که علت خواب دیدن را به‌ طور کامل و همه‌ جانبه در زندگی انسان توضیح دهد. نظریات مختلفی در ارتباط با این که چرا خواب می‌بینیم وجود دارد. بااین‌حال، حتی در بین متخصصین نظر واحدی راجع به علل رویاها وجود ندارد. برخی برای خواب‌دیدن ویژگی‌ها و کارکردهای ارزشمندی قائل هستند و برخی متخصصین، خواب دیدن را عملی بیهوده برای مغز می‌دانند که هیچ کارکردی ندارد.

تاکنون مسائل زیادی در مورد رویاها ناشناخته مانده است. طبیعتاً مطالعه رویاها در آزمایشگاه دشوار است، اما فناوری و روش‌های جدید تحقیق ممکن است به بهبود درک ما از رویاها کمک کنند. در ادامه برخی از نظریات علت خواب دیدن را به اختصار توضیح داده می‌شود. در صورتی که خواب دیدن زیاد شما را کلافه کرده می‌توانید از خدمات مشاوره تلفنی با موبایل استفاده کنید.

✨ نظریه دریچه اطمینان

یکی از نظریه هایی که در رابطه با علت خواب دیدن وجود دارد؛ نظریه دریچه اطمینان است. طبق این نظریه، خواب مانند دریچه اطمینان یک دیگ بخار عمل می‌کند؛ این نظریه معتقد است خواب دیدن باعث تخلیه فشارهای عاطفی می‌شود و از تبدیل شدن آن‌ها به مشکلات جدی‌تر روحی و روانی جلوگیری می‌کند.

✨ نظریه فروید درباره خواب دیدن

فروید معتقد بود که علت خواب دیدن، یک تلاش برای برآورده کردن امیال سرکوب‌شده است. از نظر فروید رویاها یک‌شکل ظاهری و یک محتوای باطنی و پنهان دارند. برای مثال دیدن یک تنور نانوایی یا مراسم ازدواج در خواب، شکل ظاهری رویاها هستند اما این شکل ظاهری نمادی از موضوعات دیگری در ذهن ناهشیار فرد است. محتوای باطنی و پنهان خواب، منطقی، مشخص و جزئی از زندگی فکری شخص است که با روش‌هایی سانسور شده و به شکل نمادین در رویا در آمده است. برای آشنایی بیشتر با مکانیسم ضمیر ناخودآگاه کلیک کنید.

✨ نظریه یونگ

براساس نظر یونگ، علت خواب دیدن هم نتیجه تعارض‌های درونی و هم در اکثر موارد تظاهراتی از ناخودآگاه جمعی را دربر دارد. کهن‌الگوهای یونگی می‌توانند در خواب‌های هر فرد تجلی پیدا کنند. برای مثال دیدن یک اژدها در خواب یا دزدی می‌تواند به کهن‌الگوی سایه در ناهشیار جمعی اشاره داشته باشد. برای دریافت تعبیر خواب خود بر اساس نظریه یونگ و سایر معبران کلیک کنید.

✨ نظریه فیلتر حافظه درباره خواب دیدن

نظریه فیلتر حافظه نیز در رابطه با علت خواب دیدن پژوهش انجام داده. نظریه فیلتر حافظه معتقد است که رویا، نقش یک صافی را به عهده دارد؛ یعنی در طول مراحل خواب دیدن، تمام اطلاعات به دست آمده در طول روز بررسی و اطلاعات غیر لازم یا غیر مناسب حذف می‌شوند.

✨ نظریه تکاملی

طبق این نظریه، علت خواب دیدن به تکامل دستگاه عصبی مرکزی کمک می‌کند و به همین علت در سال‌های اولیه عمر، مقدار خواب دیدن بیشتر است.

✨ نظریه آپاندیس درباره خواب دیدن

بر اساس نظریه آپاندیس، خواب دیدن هیچ عمل زیست‌شناختی مفیدی در انسان انجام نمی‌دهد و مثل آپاندیس است که هنوز از بین نرفته است، ولی به‌مرور قرن‌ها از بین خواهد رفت. علت خواب دیدن طبق این نظریه بیهودگی است.

✨ تقویت مهارت حل مساله

علت خواب دیدن به تقویت مهارت حل مساله نیز مرتبط است. خواب به مغز کمک می‌کند تا تمام اطلاعات، خاطرات و آنچه روزانه برای ما رخ می‌دهد را تثبیت کند. در واقع خواب می‌خواهد که واقعیت اجتماعی ما را شبیه سازی کند.

✨ رویارویی با واقعیت و خطر

علت خواب دیدن گاهی آگاهی برای رویارویی با خطرات است. در واقع خواب مانند تابع شبیه سازی شده عمل می‌کند.

✨ مرتب کردن اطلاعات توسط مغز

از علت خواب دیدن می‌توان به مرتب کردن اطلاعات توسط مغز اشاره کرد. مغز انسان برای مرتب کردن اطلاعات از رویا استفاده می‌کند. زمانی که یک فرد خواب می‌بیند مغز او در حال مرتب کردن اطلاعاتی است که باید ذخیره شود یا حذف شود.

چه مسائلی بر رویا دیدن اثر می‌گذارند؟


جدا از بررسی علت خواب دیدن، برخی مسائل روی رویا اثر گذار است. مانند خواب شبانه، رویاها هم در برابر مشکلات روحی و جسمی آسیب‌پذیر هستند. شرایط محیطی موجود یا برخی از داروها وجود دارند که ممکن است رویاها را تحت تأثیر قرار دهند.

معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر

معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر باید در صورتی باشد که رفتار خطایی از شما سر زده است. در وهله اول باید بدانید که مادر شوهر شما نیز مانند مادرتان است و نباید به چشم دشمن به او نگاه کرد. همه انسان ها جایز الخطا هستند اما زمانی که این خطا باعث رفتار اشتباه شما شده است و دیگران را اذیت کرده است، باید حتما معذرت‌خواهی از مادر و مادر شوهر صورت بگیرد. گاهی عروس خانم ها احساس می‌کنند که مادر شوهر در زندگی خصوصی آنها دخالت می‌کند به همین دلیل از همان ابتدا سعی می‌کنند که رفتار تند و یا حتی بد با او داشته باشند.

منبع: معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر

زمانی نیز این رفتارها به اوج خود می‌رسد که مادر شوهر با پسر خود به شیوه ای دلسوزانه رفتار می‌کند و به عروس خود انتقاد می‌کند. در این شرایط عروس قصد دارد که از همان ابتدا رفتار خود را تغییر دهد تا مادر شوهر بیشتر دخالت نکند. اما برخی از رفتار ها نیازمند معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر می‌باشد. که در این مقاله راجع به آن صحبت کرده ایم. برای کسب خدمات مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر


برخی از تازه عروس ها احساس می‌کنند که هرچقدر از همان ابتدای زندگی مشترک با مادر شوهر خود تند برخورد کنند یعنی گربه را دم حجله کشته اند. اما به جای اینکه چنین رفتاری انجام دهید، بهتر است که مادر شوهر را نیز مانند مادر خود ببینید. برخی از مادر شوهر ها هیچ رفتار بدی با عروس خود ندارند؛ اما به دلیل اینکه صحبت های در جامعه نشان از بد رفتاری والدین است، قصد دارند که در ابتدای کار حد و حدود خود را مشخص کنند. اما برخی از خانم ها نیز هستند که رفتار بدشان تنها به مادر شوهر ختم نمی‌شود. و مادر خودشان نیز بد رفتار می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آشتی با پدر و مادر کلیک کنید.

برخی از رفتارهای بد به دلیل واکنش های یهویی و هیجانی است که فرد از کوره در می‌رود و از خود نشان می‌دهد. و بعد از بررسی های دقیق تر بر رفتار به این نتیجه می‌رسد که باید به معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر بپردازد. در چنین شرایطی باید برخی از رفتارها را از خود نشان دهید که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

راهکار معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر


برای معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر باید برخی از راهکارها را استفاده کنید. عده زیادی از افراد هنوز نحوه برخورد مناسب با مادر و مادر شوهر یا حتی افراد بزرگ تر از خود را نمی‌دانند. به همین دلیل باید این موضوع را آموزش ببینند. جای نگرانی نیست! اینکه الان از موضوع رفتار و معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر آگاه شوید بهتر از بروز خطای همیشگی است. در این بخش مقاله روش های معذرت‌خواهی از مادر و مادر شوهر را توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جلب رضایت پدر و مادر کلیک کنید.

✨ احساسات خود را بیان کنید

اولین راه برای معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر، بیان احساسات است. بهتر است که احساسات خود را بیان کنید و به شیوه آرام و بیان این هیجانات را بروز دهید. زمانی که برای معذرت خواهی اقدام می‌کنید، نباید رفتار گستاخانه داشته باشید. با صبر، مهربانی، آرامش و بیان قوی به معذرت خواهی بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دخالت مادر شوهر کلیک کنید.

✨ از تشدید درگیری پرهیز کنید | معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر

برای معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر نباید دوباره به بحث درگیر شوید. گاهی لازم است که سکوت کنید و بگویید که برای معذرت خواهی اقدام کرده اید. در این شرایط رفتارهای خود را بهبود دهید و واکنش های عاطفی مناسبی از خود نشان دهید. سعی کنید بحث را دوباره باز نکنید و حتما از تشدید درگیری، جلوگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مادر شوهر حسود کلیک کنید.

✨ حد و مرز های خود را بیان کنید

زمانی که برای معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر اقدام می‌کنید؛ بهتر است که حد و مرز خود را بیان کنید. بیان نیازها، خواسته ها و قوانین زندگی شما؛ آنها را برای رفتار بهتر راهنمایی می‌کند. مثلا اگر به دلیل دخالت جهت تربیت فرزندان دعوا کرده اید؛ بهتر است که خیلی واضح به مادر یا مادر شوهرتان بگویید اگر شما و ما هر کدام به سبک خودمان کودک را تربیت کنیم، آسیب خواهد دید. بنابراین بهتر است که هر کاری لازم به اجازه بود بگویید که از والدین صادر شود. در این شرایط نوه شما دچار دوگانگی نمی‌شود. با چنین لحنی سخن گفتن باعث عصبانیت و تشدید ناراحتی مادر و مادر شوهر نیز نخواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های حل اختلاف با پدر و مادر و خانواده همسر کلیک کنید.

✨ از همسرتان راهنمایی بگیرید | معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر

زمانیکه احساس می‌کنید برای معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر تنهایی کفایت نمی‌کند، بهتر است که از همسرتان راهنمایی بگیرید. با همسر خود صحبت کنید و به جریان را همراه با احساسی که در آن زمان داشتید توضیح دهید. از او کمک بگیرید تا با شناختی که از مادر خود دارد؛ به شما کمک کند. شوهر شما باید نقش فعالی داشته باشد و برای رضایت آنها تلاش کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با خانواده شوهر کلیک کنید.

✨ از مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید

گاهی رفتار برخی از مادر ها و مادر شوهر ها به شیوه ای است که فرد را اذیت می‌کند. دخالت های بیجا و رفتارهای همراه با کنایه باعث ناراحتی می‌شود. اگر با تکنیک های مناسب و رفتارهای همراه با آرامش نمی‌توایند که به معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر بپردازید، بهتر است که از روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند که رفتارهای مناسب جهت معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با مادر شوهر بی ملاحظه کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر در برخی از شرایط ضروری است. اما روش های مناسبی برای معذرت خواهی باید صورت بگیرد تا دلخوری و تشدید درگیری پیش نیاید. در صورتی که روش های دیگر برای شما مناسب و کارساز نبود؛ توصیه می‌کنم که حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



منبع: معذرت خواهی از مادر و مادر شوهر

کمپ ترک اعتیاد زنجان

کمپ ترک اعتیاد زنجان به صورت خصوصی و دولتی قابل دسترس می‌باشد. در ادامه این مقاله برای سهولت حال شما آدرس کمپ ترک اعتیاد زنجان و استان زنجان را جمع آوری کرده‌ایم. کمپ های ترک اعتیاد زنجان مراکز نگهداری هستند که افراد تلاش می‌کنند دوره سم زدایی را در آنجا بگذرانند. با این حال بسیاری از این کمپ‌ها غیر قانونی بوده و از روش‌های منسوخ شده‌ای برای ترک دادن بیماران استفاده می‌کنند.

منبع: کمپ ترک اعتیاد زنجان

از همین رو باید با ویژگی‌های یک کمپ استاندارد آشنا باشید و اگر یکی از عزیزان‌تان به مشکل اعتیاد دچار شد، برای درمان او به هر مرکزی اعتماد نکنید. در ادامه به توضیحات کامل‌تری در مورد کمپ ترک اعتیاد زنجان پرداخته‌ایم. برای انتخاب بهتر مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد زنجان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

آدرس کمپ ترک اعتیاد زنجان

در این مقاله به منظور رفاه حال مراجعینی که به دنبال کمپ ترک اعتیاد زنجان می‌گردند، لیستی از این مراکز را گردآوری کرده‌ایم که به شرح زیر می‌باشند.

1- مرکز ترک اعتیاد ذهن نو – 02191002360

2- مرکز ترک اعتیاد آواژه – 02166419012

3- مرکز ترک اعتیاد بهاران نو – کیلومتر ۱۱ جاده زنجان- بیرجان بعد از میدان نیروی انتظامی

4- مرکز طلوع رهایی – کیلومتر ۱۰ جاده قدیم تبریز جنب باسکول ۶۰ زنجان رود

برای آشنایی بیشتر با انواع روش های درمانی اعتیاد وارد کانال تلگرامی ذهن نو بشوید.

آدرس کمپ ترک اعتیاد در زنجان | در این مراکز چه کاری انجام می شود؟

کمپ ترک اعتیاد زنجان به مرکزی گفته می‌شود که برای افراد در حال ترک اقامتگاهی فراهم می‌کند. در این اقامتگاه‌ها بیماران دوره سم‌زدایی خود را می‌گذرانند تا بدن‌شان از هرگونه مواد پاک شود. کمپ های ترک اعتیاد استاندارد از نیروهای متخصصی نظیر پزشک، روانشناس، پرستار و مددکار اجتماعی کمک می‌گیرند تا در طول این دوران خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.

با این حال در بسیاری از این کمپ ترک اعتیاد زنجان استاندارهای لازم رعایت نمی‌شود و افراد برای ترک مجبور به تحمل فشارهای بسیار زیادی می‌شوند.

همین نقص‌های کمپ ترک اعتیاد زنجان آسیب‌های روانی زیادی را به بیماران وارد می‌کند و در نتیجه بعد از مرخصی و یا حتی در حین درمان در مقابل مصرف مجدد به شدت آسیب پذیرتر می‌شوند. بنابراین حتما باید قبل از فرستادن عزیزتان به این مراکز وضعیت آنجا را به درستی بررسی کنید و کمپ های نامطمئن و بی‌کیفیت را برای درمان اعتیاد انتخاب نکنید.

علاوه بر کمپ‌های ترک اعتیاد زنجان امروزه روش‌های سرپایی مختلفی برای ترک اعتیاد زنجان ابداع شده‌اند که ضرورت بستری کردن را از بین برده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به ترک اعتیاد با مواد نگهدارنده نظیر متادون تراپی و درمان‌های روان شناختی نظیر درمان شناختی- رفتاری، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. در جدول زیر می توانید با کلیک بر هر ماده اعتیاد آور با روش‌های درمانی مربوط به آن در کمپ ترک اعتیاد زنجان آشنا شوید. 

ترک اعتیاد به مواد مخدر

ترک مواد مخدر

ترک تریاک

ترک شیره

ترک ترامادول

ترک هروئین

ترک متادون

ترک ب 2

ترک اعتیاد به مواد محرک در کمپ ترک اعتیاد زنجان

ترک مواد محرک

ترک کوکائین

ترک شیشه

ترک کراک

ترک اعتیاد به مواد توهم زا

ترک مواد توهم زا

ترک گل یا ماری جوانا

ترک حشیش

ترک ناس

ترک ال اس دی

آدرس کمپ ترک اعتیاد در زنجان | چه کسانی باید به کمپ مراجعه کنند؟

همان طور که گفته شد امروزه مراجعه به کمپ ترک اعتیاد زنجان ضروری نیست و با استفاده از خدمات مشاوره ترک اعتیاد و مراجعه به مراکز سرپایی می‌توان در مسیر بهبود اعتیاد قدم گذاشت. با این حال در برخی شرایط متخصصین توصیه می‌کنند که بستری شدن نسبت به سایر روش‌ها ارجحیت دارد. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– زمانی که فرد در محیط خانه حمایت چندانی ندارد.

– زمانی که خانواده پرتنشی دارد و در مدت سم زدایی باید درگیری‌های خانوادگی را نیز تحمل کند.

– وجود فرد مصرف کننده‌ای دیگر در خانه

– سابقه پرخاشگری در دوره سم زدایی

– احتمال عدم تبعیت از دستورات درمانی در خانه و قطع درمان

– ناتوانی در تحمل علائم ترک ناشی از محرومیت مواد به صورت سرپایی

قبل از مراجعه به کمپ از اعتیاد بیمار اطمینان پیدا کنید

علاوه بر موارد گفته شده لازمه در ارتباط با بیمار معتاد خود محتاطانه رفتار کنید، چرا که اعتیاد تنها بیماری جسم نیست. اطرافیان نقش مهمی در روند اعتیاد بازی می‌کنند. بنابراین با بالا بردن اطلاعات خود درباره اعتیاد بهتر می توانید به عزیزتان و حتی خودتان کمک کنید.

ترک اعتیاد به روش های مختلفی انجام می‌شود که با توجه به ویژگی بیماران روش مناسب انتخاب می‌شود، پس در بردن بیمار به کمپ ترک اعتیاد زنجان عجله نکنید. علائم و رفتار هر بیمار با توجه به ویژگی های شخصیتی و نوع ماده مخدر متفاوت است. در جدول زیر با کلیک بر هر کدام از مواد می توانید آشنایی بیشتری در ارتباط با اعتیاد مربوطه داشته باشید. برای اطلاع از نشانه های بیمار معتاد کلیک کنید.

انواع  مواد مخدر

فواید تریاک

اعتیاد به شیره

قرص ترامادول

اعتیاد به هروئین

اعتیاد به متادون

ب 2 یا بوپرنورفین

انواع مواد محرک

کوکائین

علائم اعتیاد به شیشه

اعتیاد به کراک

انواع مواد توهم زا

ماده مخدر گل

اعتیاد به حشیش

قرص اکس

ال اس دی

سایر انواع مواد اعتیاد آور

اعتیاد به الکل

مصرف سیگار

ناس

ماده مخدر دستمال

قرص دراگون

 

ویژگی های یک کمپ ترک اعتیاد استاندارد در زنجان

همان طور که گفته شد بسیار مهم است که با ویژگی‌های یک کمپ ترک اعتیاد زنجان استاندارد آشنا باشید و هر مرکزی را برای درمان انتخاب نکنید. چرا که سم زدایی تنها اولین قدم در ترک اعتیاد است، اما برای آن کافی نیست. در واقع آنچه موجب پرهیز پایدار می‌شود توانمند شدن فرد از نظر روان شناختی است.

با این حال افرادی که در کمپ های اجباری سم زدایی را شروع می‌کنند بالعکس تحت فشارهای روانی بسیاری قرار می‌گیرند که باعث می‌شود در بسیاری از موارد با وجود سپری کردن دوران بسیار سخت پاکسازی بدن بازهم به سمت مصرف مواد گرایش پیدا کنند. در نتیجه این کمپ‌ها نه تنها به فرد کمک چندانی نمی‌کنند بلکه اوضاع او را پیچیده‌تر می‌سازند. برای انتخاب یک روش ترک اعتیاد استاندارد لازم است که به وجود موارد زیر دقت نمایید.

– برخورداری از مجوز رسمی از سازمان بهزیستی

– عدم استفاده از روش های اجباری نظیر تنبیه بدنی برای ترک

– برخورداری از متخصصین مورد نیاز از جمله پزشک، پرستار، روانشناس و مددکار اجتماعی

– داشتن محیط مناسب شامل امکانات رفاهی کافی

برای بردن به کمپ باید نتیجه تست اعتیاد ارائه داد؟

گاه بیمار با انجام رفتارها و نشانه هایی اطرافیان را به شک و شبهه می اندازد، در این زمان معمولا خانواده ها با تحمیل تست و یا مراجعه به کمپ ترک اعتیاد زنجان تلاش آن هم به صورت اجباری سعی در اثبات اعتیاد فرد دارند. غافل از اینکه این رفتارها بی اعتمادی و جدایی بین بیمار و خانواده را دو چندان می‌کند. توصیه می کنیم حتما برای کسب اطلاعات مقاله اعتیاد چیست را مطالعه کنید. در جدول زیر نیز می توانید با انواع تست اعتیاد آشنا شوید.

تست شیشه

تست هروئین

تست تریاک

تست گل یا ماری جوانا

تست متادون

تست ترامادول

تست حشیش

تست شیره

تست مورفین

تست اعتیاد به ب2

تست اعتیاد به کوکائین

تست اعتیاد به کراک

سخن آخر

خیلی از خانواده‌ها بارها و بارها بیمارشان را به مراکز و کمپ ترک اعتیاد زنجان برده‌اند و نتیجه‌ای نگرفته‌اند. این به این خاطر است که اعتیاد بیماری جسمی و روحی است. در بیشتر این کمپ ها به بعد روحی بیمار توجه نشده و به همین دلیل خیلی اوقات حتی دقیقا پس از خروج از کمپ ترک اعتیاد زنجان شاهد شروع مجدد مصرف بوده‌ایم. از این رو روش های نوینی برای حال این عزیزان به وجود آمده. با در نظر گرفتن ریشه های روانی و شناختی اعتیاد می‎‌توان نتیجه قابل اطمینان گرفت. در این خصوص می‌توانید با متخصصان خبره مجموعه ذهن نو مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد زنجان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا برای ترک اعتیاد حتما باید به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کرد؟

امروزه برای ترک مواد افیونی نظیر تریاک و شیره درمان های سرپایی مختلفی ابداع شده است. برای مثال بسیاری از درمانگران برای کسانی که نمی خواهند مدت طولانی از کار و زندگی دور بمانند ترک اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده و استفاده از مشاوره روانشناسی را پیشنهاد می دهند. در ابن روش ها بدون اینکه نیاز به بستری و اقامت در یک مرکز داشته باشید می توانید روند درمانی خود را آغاز کنید.


منبع: کمپ ترک اعتیاد زنجان

کمپ ترک اعتیاد یاسوج و استان کهگیلویه و بویر احمد

کمپ ترک اعتیاد یاسوج به صورت خصوصی و دولتی قابل دسترس می‌باشد. در ادامه این مقاله برای سهولت حال شما آدرس کمپ ترک اعتیاد یاسوج و استان کهگیلویه و بویر احمد را جمع آوری کرده‌ایم. کمپ های ترک اعتیاد یاسوج مراکز نگهداری هستند که افراد تلاش می‌کنند دوره سم زدایی را در آنجا بگذرانند. با این حال بسیاری از این کمپ‌ها غیر قانونی بوده و از روش‌های منسوخ شده‌ای برای ترک دادن بیماران استفاده می‌کنند.

منبع: کمپ ترک اعتیاد یاسوج و استان کهگیلویه و بویر احمد 


از همین رو باید با ویژگی‌های یک کمپ استاندارد آشنا باشید و اگر یکی از عزیزان‌تان به مشکل اعتیاد دچار شد، برای درمان او به هر مرکزی اعتماد نکنید. در ادامه به توضیحات کامل‌تری در مورد کمپ ترک اعتیاد یاسوج پرداخته‌ایم. برای انتخاب بهتر مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد یاسوج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

آدرس کمپ ترک اعتیاد یاسوج

در این مقاله به منظور رفاه حال مراجعینی که به دنبال کمپ ترک اعتیاد یاسوج می‌گردند، لیستی از این مراکز را گردآوری کرده‌ایم که به شرح زیر می‌باشند.

1- مرکز ترک اعتیاد ذهن نو – 02191002360

2- مرکز ترک اعتیاد آواژه – 02166419012

3- مرکز ترک اعتیاد حکمت _ یاسوج، اکبر آباد، میدان آریو برزن، ابتدای جاده نقاره، خانه سمت راست، طبقه فوقانی فروشگاه تکنیک پژو

4- ترک اعتیاد آیندگان _ یاسوج، بلوار امام خمینی، نرسیده به میدان انقلاب، ساختمان دندانپزشکی دکتر تابان فر

5- مرکز ترک اعتیاد امید_ یاسوج، خیابان سردار جنگل شمالی، مطب دکتر عطایی

6- مرکز ترک اعتیاد شفاء _ یاسوج، خیابان شریعتی جنوبی، روبری داروخانه دکتر داوریان

7- مرکز ترک طلوع نیایش سرحد _ جاده یاسوج-اقلید سده فارس

8- مرکز ترک اعتیاد امام علی (ع) _ خیابان زاگرس، روبروی آزمایشگاه دکتر صالحی

9- مرکز ترک اعتیاد نجات _ یاسوج، بلوار مطهری، کوچه سمت راست مخابرات قدیم، درب اول

10- کمپ ترک اعتیاد همت _ یاسوج، خیابان عمده فروشان، بالای داروخانه دکتر حکمتی

برای آشنایی بیشتر با انواع روش های درمانی اعتیاد وارد کانال تلگرامی ذهن نو بشوید.

آدرس کمپ ترک اعتیاد در یاسوج | در این مراکز چه کاری انجام می شود؟

کمپ ترک اعتیاد یاسوج به مرکزی گفته می‌شود که برای افراد در حال ترک اقامتگاهی فراهم می‌کند. در این اقامتگاه‌ها بیماران دوره سم‌زدایی خود را می‌گذرانند تا بدن‌شان از هرگونه مواد پاک شود. کمپ های ترک اعتیاد استاندارد از نیروهای متخصصی نظیر پزشک، روانشناس، پرستار و مددکار اجتماعی کمک می‌گیرند تا در طول این دوران خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.

با این حال در بسیاری از این کمپ ترک اعتیاد یاسوج استاندارهای لازم رعایت نمی‌شود و افراد برای ترک مجبور به تحمل فشارهای بسیار زیادی می‌شوند.

همین نقص‌های کمپ ترک اعتیاد یاسوج آسیب‌های روانی زیادی را به بیماران وارد می‌کند و در نتیجه بعد از مرخصی و یا حتی در حین درمان در مقابل مصرف مجدد به شدت آسیب پذیرتر می‌شوند. بنابراین حتما باید قبل از فرستادن عزیزتان به این مراکز وضعیت آنجا را به درستی بررسی کنید و کمپ های نامطمئن و بی‌کیفیت را برای درمان اعتیاد انتخاب نکنید.

علاوه بر کمپ‌های ترک اعتیاد یاسوج امروزه روش‌های سرپایی مختلفی برای ترک اعتیاد یاسوج ابداع شده‌اند که ضرورت بستری کردن را از بین برده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به ترک اعتیاد با مواد نگهدارنده نظیر متادون تراپی و درمان‌های روان شناختی نظیر درمان شناختی- رفتاری، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. در جدول زیر می توانید با کلیک بر هر ماده اعتیاد آور با روش‌های درمانی مربوط به آن در کمپ ترک اعتیاد یاسوج آشنا شوید. 

ترک اعتیاد به مواد مخدر

ترک مواد مخدر

ترک تریاک

ترک شیره

ترک ترامادول

ترک هروئین

ترک متادون

ترک ب 2

ترک اعتیاد به مواد محرک در کمپ ترک اعتیاد یاسوج

ترک مواد محرک

ترک کوکائین

ترک شیشه

ترک کراک

ترک اعتیاد به مواد توهم زا

ترک مواد توهم زا

ترک گل یا ماری جوانا

ترک حشیش

ترک ناس

ترک ال اس دی

آدرس کمپ ترک اعتیاد در یاسوج | چه کسانی باید به کمپ مراجعه کنند؟

همان طور که گفته شد امروزه مراجعه به کمپ ترک اعتیاد یاسوج ضروری نیست و با استفاده از خدمات مشاوره ترک اعتیاد و مراجعه به مراکز سرپایی می‌توان در مسیر بهبود اعتیاد قدم گذاشت. با این حال در برخی شرایط متخصصین توصیه می‌کنند که بستری شدن نسبت به سایر روش‌ها ارجحیت دارد. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– زمانی که فرد در محیط خانه حمایت چندانی ندارد.

– زمانی که خانواده پرتنشی دارد و در مدت سم زدایی باید درگیری‌های خانوادگی را نیز تحمل کند.

– وجود فرد مصرف کننده‌ای دیگر در خانه

– سابقه پرخاشگری در دوره سم زدایی

– احتمال عدم تبعیت از دستورات درمانی در خانه و قطع درمان

– ناتوانی در تحمل علائم ترک ناشی از محرومیت مواد به صورت سرپایی

قبل از مراجعه به کمپ از اعتیاد بیمار اطمینان پیدا کنید

علاوه بر موارد گفته شده لازمه در ارتباط با بیمار معتاد خود محتاطانه رفتار کنید، چرا که اعتیاد تنها بیماری جسم نیست. اطرافیان نقش مهمی در روند اعتیاد بازی می‌کنند. بنابراین با بالا بردن اطلاعات خود درباره اعتیاد بهتر می توانید به عزیزتان و حتی خودتان کمک کنید.

ترک اعتیاد به روش های مختلفی انجام می‌شود که با توجه به ویژگی بیماران روش مناسب انتخاب می‌شود، پس در بردن بیمار به کمپ ترک اعتیاد یاسوج عجله نکنید. علائم و رفتار هر بیمار با توجه به ویژگی های شخصیتی و نوع ماده مخدر متفاوت است. در جدول زیر با کلیک بر هر کدام از مواد می توانید آشنایی بیشتری در ارتباط با اعتیاد مربوطه داشته باشید. برای اطلاع از نشانه های بیمار معتاد کلیک کنید.

انواع  مواد مخدر

فواید تریاک

اعتیاد به شیره

قرص ترامادول

اعتیاد به هروئین

اعتیاد به متادون

ب 2 یا بوپرنورفین

انواع مواد محرک

کوکائین

علائم اعتیاد به شیشه

اعتیاد به کراک

انواع مواد توهم زا

ماده مخدر گل

اعتیاد به حشیش

قرص اکس

ال اس دی

سایر انواع مواد اعتیاد آور

اعتیاد به الکل

مصرف سیگار

ناس

ماده مخدر دستمال

قرص دراگون

 

ویژگی های یک کمپ ترک اعتیاد استاندارد در یاسوج

همان طور که گفته شد بسیار مهم است که با ویژگی‌های یک کمپ ترک اعتیاد یاسوج استاندارد آشنا باشید و هر مرکزی را برای درمان انتخاب نکنید. چرا که سم زدایی تنها اولین قدم در ترک اعتیاد است، اما برای آن کافی نیست. در واقع آنچه موجب پرهیز پایدار می‌شود توانمند شدن فرد از نظر روان شناختی است.

با این حال افرادی که در کمپ های اجباری سم زدایی را شروع می‌کنند بالعکس تحت فشارهای روانی بسیاری قرار می‌گیرند که باعث می‌شود در بسیاری از موارد با وجود سپری کردن دوران بسیار سخت پاکسازی بدن بازهم به سمت مصرف مواد گرایش پیدا کنند. در نتیجه این کمپ‌ها نه تنها به فرد کمک چندانی نمی‌کنند بلکه اوضاع او را پیچیده‌تر می‌سازند. برای انتخاب یک روش ترک اعتیاد استاندارد لازم است که به وجود موارد زیر دقت نمایید.

– برخورداری از مجوز رسمی از سازمان بهزیستی

– عدم استفاده از روش های اجباری نظیر تنبیه بدنی برای ترک

– برخورداری از متخصصین مورد نیاز از جمله پزشک، پرستار، روانشناس و مددکار اجتماعی

– داشتن محیط مناسب شامل امکانات رفاهی کافی

برای بردن به کمپ باید نتیجه تست اعتیاد ارائه داد؟

گاه بیمار با انجام رفتارها و نشانه هایی اطرافیان را به شک و شبهه می اندازد، در این زمان معمولا خانواده ها با تحمیل تست و یا مراجعه به کمپ ترک اعتیاد یاسوج تلاش آن هم به صورت اجباری سعی در اثبات اعتیاد فرد دارند. غافل از اینکه این رفتارها بی اعتمادی و جدایی بین بیمار و خانواده را دو چندان می‌کند. توصیه می کنیم حتما برای کسب اطلاعات مقاله اعتیاد چیست را مطالعه کنید. در جدول زیر نیز می توانید با انواع تست اعتیاد آشنا شوید.

تست شیشه

تست هروئین

تست تریاک

تست گل یا ماری جوانا

تست متادون

تست ترامادول

تست حشیش

تست شیره

تست مورفین

تست اعتیاد به ب2

تست اعتیاد به کوکائین

تست اعتیاد به کراک

سخن آخر

خیلی از خانواده‌ها بارها و بارها بیمارشان را به مراکز و کمپ ترک اعتیاد یاسوج برده‌اند و نتیجه‌ای نگرفته‌اند. این به این خاطر است که اعتیاد بیماری جسمی و روحی است. در بیشتر این کمپ ها به بعد روحی بیمار توجه نشده و به همین دلیل خیلی اوقات حتی دقیقا پس از خروج از کمپ ترک اعتیاد یاسوج شاهد شروع مجدد مصرف بوده‌ایم. از این رو روش های نوینی برای حال این عزیزان به وجود آمده. با در نظر گرفتن ریشه های روانی و شناختی اعتیاد می‎‌توان نتیجه قابل اطمینان گرفت. در این خصوص می‌توانید با متخصصان خبره مجموعه ذهن نو مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد یاسوج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا حتما باید برای ترک اعتیاد به کمپ ترک اعتیاد یاسوج مراجعه نمود ؟

امروزه برای ترک مواد افیونی نظیر تریاک و شیره درمان های سرپایی مختلفی ابداع شده است. برای مثال بسیاری از درمانگران برای کسانی که نمی خواهند مدت طولانی از کار و زندگی دور بمانند ترک اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده و استفاده از مشاوره روانشناسی را پیشنهاد می دهند. در ابن روش ها بدون اینکه نیاز به بستری و اقامت در یک مرکز داشته باشید می توانید روند درمانی خود را آغاز کنید.


منبع: کمپ ترک اعتیاد یاسوج و استان کهگیلویه و بویر احمد

آدم‌های اصیل

آدم‌های اصیل از آن دسته افرادی هستند که همه ما دوست داریم در کنارمان داشته باشیم. انگار که این افراد با خودشان آرامش و محبت را جابجا می‌کنند. به همین خاطر حضورشان در کنار ما چنان حس خوبی را به همراه دارد که همیشه از دیدنشان خوشحال می‌شویم. شاید این موضوع باعث شده باشد که شما هم دلتان بخواهد تبدیل به چنین فردی بشوید.

منبع: آدم‌های اصیل


اما چطور اصیل رفتار کنیم؟ حتما این را فهمیده‌اید که شما نمی‌توانید به‌ دروغ ادای آدم‌های اصیل را در بیاورید بلکه می‌بایست برای کسب ویژگی‌های شخصیتی آنها تلاش کنید. اگر شخصیت و رفتار آدم‌های اصیل برای شما هم جالب شده است پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در این مقاله سعی داریم تا معنی اصالت، ویژگی افراد با اصالت و راه‌های رسیدن به آن را با هم بررسی کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدم‌های اصیل می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

اصالت یعنی چه؟


قبل از هر بحث دیگری بهتر است با هم راجع به معنای اصیل بودن صحبت کنیم. شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم اصالت در دنیای روان‌شناسی معنای خاص خودش را دارد. متخصصان روان‌شناسی به کسی اصیل می‌گویند که اهل دروغ و تظاهر نیستند. آدم‌های اصیل معمولا آنچه را از درون احساس می‌کنند به دیگران نیز منتقل می‌کنند. در واقع ارزش صداقت داشتن برای آنها بسیار بیشتر از این است که در ظاهر دیگران را، راضی و خوشحال نگه دارند. به‌ علاوه آنها به‌ خوبی اهداف و خواسته‌های خودشان را می‌شناسند و به سمت آن حرکت می‌کنند.

پس تا به اینجا حتما متوجه شده‌اید که علم، ملاک اصیل بودن را پیشینه خانوادگی یا وضع مالی فرد نمی‌داند. اصیل بودن در معنای علمی و صحیح آن این است که یک نفر تا چه حد می‌تواند فاصله دنیای درونی و بیرونی را برای خودش کم کند. به کل آدم‌های اصیل رفتارهای خاص خود را دارند. اگر شما نیز تمایل دارید تا مانند آدم های اصیل باشید؛ از روانشناس کمک بگیرید تا به هویت واقعی خود دست یابید. برای کسب دریافت مشاوره فردی کلیک کنید. 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

اهمیت رفتار با اصالت

اصلا چه اهمیتی دارد که رفتار اصیل داشته باشیم؟ مارتین سلیگمن، روان‌شناس معروف آمریکایی و مبدع نظریه روان‌شناسی مثبت، اصالت را یک توانایی بسیار مهم در هر فرد می‌داند. پس همان‌طور که می‌بینید این موضوع به‌ خودی‌ خود در بین توانایی‌های مثبت قرار گرفته است. یعنی داشتن آن به‌نوعی می‌تواند مهارت و قدرت شما برای زندگی در دنیای امروز باشد. به‌غیراز آنچه گفته شد ویژگی‌های مثبت دیگری هم برای آدم‌های اصیل وجود دارد.

اولا وقتی شما چیزی برای پنهان‌کردن از دیگران نداشته باشید خودتان هم در آرامش بیشتری خواهید بود. در این شرایط شما هشیار یا حتی ناهشیار نگران این نیستید که اگر دیگران واقعیت را بفهمند چه برخوردی خواهند داشت. به‌علاوه اصالت باعث خواهد شد که بسیاری از اطرافیان شما به سمتتان جذب شوند. زیرا تقریبا همه ما دوست داریم که با آدم‌های اصیل، قابل‌ اعتماد و صادق ارتباط داشته باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه با کلاس بودن کلیک کنید. 

آدم‌های اصیل را چطور تشخیص بدهیم؟

برای شناختن آدم‌های اصیل احتیاج به کمی زمان دارید. اجازه بدهید مدتی از ارتباط شما با آنها بگذرد. در این فاصله رفتارهایشان را زیر نظر بگیرید. آیا آنها واقعا به همان حرفی که می‌زنند عمل می‌کنند؟ تا به‌ حال دیده‌اید که در مقابل یک نفر حرفی بزنند و بعد پشت سرش حرف دیگری بزنند؟ اگر بعد از گذشت زمان متوجه شدید که او واقعا در رفتارش صداقت به خرج می‌دهد می‌توانید او را به‌عنوان یک انسان اصیل بشناسید. یادتان باشد که شخصیت‌های دروغگو و متظاهر به‌ مرور زمان خودشان دست خودشان را رو خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده کلیک کنید. 

چطور اصیل رفتار کنیم؟


درست است که آدم‌های اصیل را زمان به ما نشان می‌دهد؛ اما این افراد ویژگی‌هایی هم در رفتارشان دارند. شناختن ویژگی‌ رفتاری آدم‌های اصیل هم به شما کمک می‌کند که آنها را سریع‌ تر بشناسید و هم باعث می‌شود تا سعی کنید این ویژگی‌ها را در خودتان ایجاد کنید.