مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

دخالت والدین در ازدواج

دخالت والدین در ازدواج فرزندان در اکثر ازدواج‌ها دیده می‌شود. معمولا این دخالت‌ها چالش‌هایی را برای زوجینی که قصد ازدواج دارند به وجود می‌آورد. عدم درک متقابل میان والدین و فرزندان بر اختلافات میان آن‌ها دامن می‌زند. والدین به نیت خیرخواهی و برای کمک به فرزندشان در تصمیم آن‌ها دخالت می‌کنند اما گاهی اوقات این دخالت‌ها بر سر ازدواج جوانان مانع ایجاد می‌کند. با آگاهی از دلایل دخالت والدین در ازدواج و نحوه برخورد با آن‌ها و راضی کردنشان می‌توانید این مساله را به راحتی برطرف سازید و ازدواج موفقی داشته باشید. کمک گرفتن از روانشناس نیز می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

 

 

منبع :  دخالت والدین در ازدواج

 

دخالت والدین در ازدواج به چه دلیل ایجاد می شود؟

والدین با تصور اینکه صلاح فرزندانشان را بهتر از خود آن‌ها می‌دانند در ازدواج فرزندان دخالت می‌کنند. در واقع آن‌ها می‌خواهند تمام تلاششان را در جهت انتخاب صحیح فرزندشان به کار گیرند. یکی از دلایل این کار، احساس مسئولیتی است که آنان نسبت به خوشبختی فرزندانشان دارند. آن‌ها می‌خواهند بهترین آینده برای فرزندانشان رقم بخورد. اما فرزندان باید دقت داشته باشند که مسئولیت انتخاب آن‌ها به عهده خودشان است. چند عاملی که باعث می‌شود والدین در تصمیم ازدواج فرزندان دخالت کنند را در ادامه بررسی می‌کنیم.

1. سن پایین فرزندان امکان دخالت را بیشتر می‌کند

والدین به دلیل سن بیشتری که دارند و سن پایین فرزندان تصور می‌کنند که آن‌ها نمی‌توانند تصمیم درستی برای خود بگیرند. این مسئله در بعضی جهات درست است اما باید دقت داشته باشید که تفاوت سنی و اختلافات فرهنگی بین دو نسل تفاوت زیادی در طرز فکر والدین و فرزند ایجاد می‌کند. گاه دخالت پدر و مادر تا بعد از ازدواج فرزند ادامه می‌یابد و مشکلات زیادی را به بار می‌آورد.

2. دخالت والدین در ازدواج | عدم استقلال فرزندان

بسیاری از افراد قصد ازدواج دارند اما استقلال کافی برای این امر را ندارند. همین عدم استقلال سبب می‌شود پدر و مادر حق انتخاب را برای فرزندشان نادیده بگیرند و به تصمیم او اعتماد نکنند. بهتر است فرزندان در سنین بالاتر استقلال پیدا کنند تا بتوانند اعتماد پدر و مادرشان را جلب نمایند. آن‌ها از این طریق می‌توانند نشان دهند که وارد دنیای بزرگسالی شده‌اند.

تماس با مشاور

 

بیشتر بخوانید : نقش خانواده در ازدواج | نقش والدین در ازدواج فرزندان چیست ؟

 

3. وابستگی مالی و اقتصادی به والدین

امروزه تمام جوانان برای تامین هزینه‌های ازدواج مانند خانه، ماشین، مراسم عقد و ازدواج، لوازم خانه و غیره به کمک پدر و مادر وابسته هستند. در واقع بدون این کمک‌ها نمی‌توانند زندگی مشترکشان را آغاز کنند. از همین جهت پدر و مادر به خود حق دخالت کردن و تصمیم گیری به جای فرزندشان را می‌دهند. در درجه اول ممکن است این امر کاملا منطقی به نظر برسد، اما باید توجه کنید که انتخاب همسر مسئله بسیار مهمی است که آینده فرزندان را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد. والدین باید سعی کنند از مسائل اقتصادی به عنوان اهرم فشار استفاده نکنند و وضعیت اقتصادی جامعه را مدنظر قرار دهند.

4. دخالت والدین در ازدواج | تصمیم نهایی با خود فرزندان باشد

دخالتی که والدین در ازدواج فرزندانشان می‌کنند به قصد خیرخواهی انجام می‌شود اما تنها کار را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند. سوال اساسی این است که تا چه حدی دخالت والدین بر ازدواج درست است؟ در بعضی مواقع پدر و مادر اراده و قدرت تصمیم گیری را از فرزند خود سلب می‌کنند. باید توجه داشته باشید که نظر نهایی با خود فرزند باشد. این تصمیم گیری مسئولیت بزرگی است که تمام زندگی و آینده آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بهتر است خودشان این تصمیم را بگیرند چون تنها خود آنان هستند که باید عواقب تصمیم‌شان را بر عهده گیرند. بهتر است پدر و مادر نظر موافق یا مخالف خود را اعلام کنند و جنبه‌های مختلف هر تصمیمی را برای فرزندشان شرح دهند اما تصمیم گیری نهایی را به عهده خود او بگذارند.

دخالت والدین در ازدواج

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل از ازدواج چگونه باید باشد؟

 

چه زمانی می‌توان بدون رضایت والدین ازدواج کرد؟

ازدواج بدون رضایت پدر و مادر، تبعات زیادی را در پی دارد. همواره به همه توصیه می‌شود که بدون رضایت پدر و مادر ازدواج نکنند. مگر اینکه پدر و مادر شما از سلامت روانی و قدرت تصمیم گیری درست برخوردار نباشند یا مخالفت آن‌ها غیرمنطقی باشد. به عنوان مثال اگر یکی از والدین به اختلال شخصیت پارانوئید دچار باشد، نسبت به همه چیز و همه کس شکاک است. طبیعتا مخالفت‌ها و دخالت‌های این شخص نمی‌تواند منطقی باشد. توصیه می‌شود در چنین شرایطی حتما از کمک روانشناس بهره بگیرید.

دخالت والدین در ازدواج | مخالفت و دخالت خانواده دختر

دخترانی که بدون رضایت خانواده وارد زندگی مشترک می‌شوند در آینده مشکلاتی را در زندگی تجربه می‌کنند. اغلب مردان اینکه خانواده دختر در ازدواج او دخالت کند را نوعی توهین می‌شمارند و معمولا سعی می‌کنند از راه اصرار، پافشاری و مخالفت به خواسته خود برسند. برای اینکه بهتر بتوانید رضایت خانواده دختر را جلب کنید دلایل مخالفت آن‌ها را بررسی نمایید. می‌توانید از افراد مطمئن برای واسطه گری کمک بگیرید. سعی کنید دلایل منطقی آن‌ها را بپذیرید و صبور باشید. در این زمینه می‌توانید از کمک های مشاور و روانشناس بهره مند شوید. توصیه می کنیم مقاله مخالفت پدر با ازدواج دختر را بخوانید.

مخالفت و دخالت خانواده پسر

گاه مخالفت‌هایی که از سوی خانواده پسر صورت می‌گیرد به دلیل علاقه نداشتن به دختری که پسرشان به همسری انتخاب کرده است. همچنین ترس جدا شدن از فرزند برای مادران نیز امر قابل توجهی در مخالفت‌ها را در بر می‌گیرد. مخالفت‌ها عمدتا به علت عدم اعتماد به انتخاب همسر فرزندشان می‌باشد. در این حالت بهتر است دوباره ملاک‌های انتخاب همسرتان را بررسی کنید تا از تصمیمتان مطمئن شوید. در این راستا می‌توانید از کمک افراد متخصص بهره‌مند شوید. برای آشنایی با مشکلات و راه حل های مرسوم در زمان مخالفت خانواده پسر با ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چطور تشخیص دهیم تصمیمان برای ازدواج درست است؟

لازم است در تمام مراحل قبل از ازدواج تمام ویژگی‌های مثبت و منفی را بررسی نمایید و به عنوان یک شخص ثالث به تصمیم خود و آینده‌ای که می‌سازید نگاه کنید. در این راستا کمک گرفتن از مشاوره ازدواج نیز توصیه می‌شود.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع :  دخالت والدین در ازدواج

مشاوره ازدواج در سمنان

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در سمنان کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در سمنان پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

 

منبع : مشاوره ازدواج در سمنان

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

 

تماس با مشاور

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

 

مشاوره ازدواج در سمنان | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در سمنان

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مشاوره ازدواج در سمنان

مخالفت پدر با ازدواج دختر

مخالفت پدر با ازدواج دختر موضوعی است که برای دختران و پسران جوان مشکلاتی را به وجود آورده و ازدواج را برای آن‌ها سخت کرده است. البته ممکن است با وجود مخالفت پدر دختر، ازدواج صورت بگیرد اما همین موضوع روی کیفیت زندگی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. پدر دختر با رفتارهایی چون طرد کردن داماد و یا رفتارهای تحقیرآمیز، زندگی مشترک زوجین را دچار اختلافات زیادی می‌کند که باید هرچه سریع‌تر ریشه هر یک از اختلافات بررسی و رفع گردد. همچنین برای کسب رضایت پدر دختر می‌توان با استفاده از راهکارهایی به نتایج دلخواه رسید که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل از ازدواج چگونه باید باشد؟

 

منبع : مخالفت پدر با ازدواج دختر

 

مخالفت پدر با ازدواج دختر

البته مخالفت‌ پدر دختر همیشه هم اشتباه نیست، برخی مواقع آن‌ها بر اساس تجربه می‌خواهند که دخترشان در رابطه‌ای آسیب نبیند، از این رو با ازدواج مخالفت می‌کنند. اما گاهی مخالفت‌ها از عوامل مختلفی نشأت می‌گیرد که نتیجه آن فقط سخت‌تر کردن اوضاع برای دختر و پسر است. دشوارترین موضوعات با گفت‌وگو و شناخت علت‌های آن قابل رفع هستند که ازدواج دختر نیز یکی از این موضوعات است.

 

بیشتر بخوانید : نقش خانواده در ازدواج | نقش والدین در ازدواج فرزندان چیست ؟

 

اهمیت گرفتن رضایت از پدر دختر

جمع‌گرایی، از جمله مهم‌ترین ارزش‌ها در خانواده‌های ایرانی محسوب می‌گردد که افراد قبل از ازدواج باید به آن توجه کنند. در فرهنگ غربی رضایت والدین و از جمله پدر چندان مهم نیست اما در ایران اگر دختری بخواهد ازدواج کند، به غیر از رضایت و نظر خودش، خانواده و مخصوصا پدر مهم‌ترین نقش را در این موضوع ایفا می‌کنند.

تماس با مشاور

در این بین برخی بدون رضایت پدر تصمیم به ازدواجی می‌گیرند که در این صورت از مهم‌ترین منبع حمایتی خود را محروم می‌سازند. در این شرایط اگر زوجین با مشکلات اقتصادی و یا عاطفی روبه‌رو شوند، نمی‌توانند به خانواده مراجعه کنند و باید خودشان به تنهایی از پس همه مشکلات برآیند. این مهم رضایت آن‌ها را از زندگی زناشویی تحت تأثیر قرار داده و کیفیت آن را پایین می‌آورد.

 

واکنش مردان به مخالفت پدر با ازدواج دختر

مردان نسبت به این موضوع واکنش تندتری را از خود نشان می‌دهند و علت مخالفت را برای خودشان به یک مسئله شخصی تبدیل می‌کنند. آن‌ها فکر می‌کنند که این مهم توهینی به شخصیتشان است. از این روی برای اینکه به خواسته خود برسند به سراغ روش‌هایی چون قهر، اصرار و مخالفت با خانواده خود متوسل می‌شوند.

اما این روش‌ها تأثیر معکوسی را می‌گذارد و باعث افزایش مشکلات می‌شود. بهترین کار این است که از برخوردهای هیجانی دوری کنید. وقتی در رابطه با مخالفت‌ها، انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشید با خونسردی و آرامش شما، معمولاً سد مخالفت‌ها شکسته خواهد شد.

 

مخالفت پدر با ازدواج دختر | راهکارهای جلب رضایت پدر دختر

برخی فکر می‌کنند که هر مخالفتی نشان دهنده پایان همه چیز است، اما نباید اینطور فکر کنید. همیشه می‌گویند که برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. وقتی بتوانید راه حل درست آن را پیدا کنید، در این صورت همه مخالفت‌ها برداشته خواهند شد.

1- شناسایی علل مخالفت

مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است به دنبال دلایل مخالفت پدر دختر باشید. پدرها تا حدی می‌توانند در این زمینه مخالفت کنند، اما اگر نتوانید علت واقعی آن را کشف کنید، این دست از مخالفت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

متأسفانه برخی در مواجهه با مخالفت‌ها خشمگین می‌شوند که کار را خراب‌تر می‌کند. باید صبور باشید و با بالا بردن مهارت‌های ارتباطی خود، از در گفت‌وگو وارد شوید تا ریشه مشکلات را شناسایی و رفع کنید.

در طول جریان گفت‌وگو باید به پدر دختر این اطمینان را دهید که نگرانی‌های آن‌ها برای شما قابل درک است و برای شما ارزش زیادی دارد. با این روش پدر دختر به جای بهانه آوردن، علت اصلی مخالفت را بازگو می‌کند و حالا شما می‌دانید که باید برای رفع آن چه کاری انجام دهید.

2- یافتن واسطه‌های قابل اطمینان

اگر واسطه‌های قابل اطمینانی داشته باشید، جلب نظر پدر دختر می‌تواند مسیری ساده‌تر را طی کند. البته واسطه شما باید مهارت ارتباطی بسیار خوبی را داشته باشد تا بتواند به خوبی سخن بگوید. این فرد باید امین و مطمئن باشد، البته اگر این فرد را از میان فامیل‌های خود انتخاب کند، بهتر است تا اینکه دوستش باشد. در صورتی که شخص مورد نظر برای خانواده دختر قابل اعتماد باشد، این مهم می‌تواند نقش مؤثری را در جلب نظر پدر دختر ایفا کند.

3- بعد از جلب رضایت پدر دختر ازدواج کنید

هرگز با وجود مخالفت‌های شدید اقدام به ازدواج نکنید. این مهم شرایط را به خصوص برای دختر، سخت می‌کند و زندگی زناشویی شما را با اشکال مواجه خواهد کرد. در جلب رضایت می‌توانید از بزرگان خانواده دختر مانند پدربزرگ، مادربزرگ و یا خاله و… کمک بخواهید. استفاده از روش‌هایی چون دعوا، کتک کاری، قهر و تحت فشار قرار دادن، هیچ گاه جواب نخواهد داد. در این صورت مجرد ماندن شما بهتر است چون اگر زندگی مشترک را آغاز کنید، احتمال زیادی وجود دارد که تحت تأثیر شرایط سخت، به سمت طلاق بروید.

4- پذیرفتن دلایل منطقی مخالفت پدر با ازدواج دختر

همانطور که گفتیم، همیشه مخالفت‌ها بی دلیل نیستند. حتی اگر پسر و دختر به هم علاقه زیادی داشته باشند، سر گرفتن یک ازدواج می‌تواند برای آن‌ها دردسرساز شود. از این رو اگر دلایل منطقی وجود دارد، سعی کنید آن را بپذیرید و روی این ازدواج پافشاری نکنید.

5- صبور باشید

صبور بودن در امر ازدواج بسیار ضروری است. شتاب شما ممکن است باعث شود که پدر دختر اطمینان لازم را نداشته باشند. فراموش نکنید که ازدواج کردن نیاز به زمان دارد و باید مدتی را صبر کنید تا به خواسته خود برسید. اگر در این راه صبوری کنید، به پدر دختر نشان می‌دهید که برای رسیدن به خواسته خود حاضر هستید سختی‌های زیادی را تحمل کنید.

 

بیشتر بخوانید : دخالت والدین در ازدواج | حدود وظیفه و علت دخالت پدر و مادر در ازدواج

 

کمک گرفتن از مشاوران

در برخی مواقع مشکلات و مخالفت‌های ازدواج از سمت خانواده دختر و مخصوصا پدر خانواده، دلایل عجیب و غریبی دارد که راهکارهای عمومی نمی‌تواند آن را برطرف کند. از این رو افراد باید از روانشناسان کمک بگیرند. آن‌ها با برگزاری جلسات و مشاوره‌های پیش از ازدواج می‌توانند مشکلات را شناسایی کرده و برای رفع آن بهترین راهکارها را ارائه دهند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

مهم‌ترین دلایل مخالفت پدر با ازدواج دختر چیست؟

عدم تأیید شخصیت فرد، سن بالا و یا پایین پسر، وجود برادر و یا خواهر ازدواج نکرده در خانواده، بالا و یا پایین بود سطح اقتصادی خانواده پسر از جمله مهم‌ترین دلایل مخالفت پدر دختر است.

آیا همیشه ازدواج با مخالفت پدر دختر مواجه خواهد شد؟

اکثر والدین وقتی بدانند که خوشبختی دخترشان در اولویت است و این مهم توسط پسر و خانواده او به دقت مورد توجه قرار گرفته باشد، دلیلی برای مخالفت نمی‌بینند. بهتر است با اولین مخالفت موضوع را با یک مشاوره در میان بگذارید تا بهترین واکنش را نسبت به این موضوع از خود نشان دهید.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مخالفت پدر با ازدواج دختر

صمیمیت زناشویی

صمیمیت زناشویی باعث می‌شود زوجین از زندگی خود رضایت کامل داشته باشند. صمیمیت علاوه بر استحکام روابط زن و شوهر، افزایش شادی و امید را در سال‌های آخر عمر برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. در واقع برقراری روابط صمیمانه، نیاز اساسی هر انسانی محسوب می‌شود و نبود یا کمبود آن باعث آشفتگی در روابط مختلف به خصوص رابطه زناشویی می‌گردد. هر چه میزان صمیمیت بین زوجین بیشتر باشد به دنبال آن، روابط میان آن‌ها نیز افزایش یافته و نسبت به یکدیگر متعهدتر می‌شوند. زن و شوهرهایی که با هم رابطه صمیمانه دارند، معمولاً از زندگی مشترک خود رضایت کافی داشته و کمتر از یکدیگر دلخور و ناراحت می‌شوند. دلیل اصلی آن نیز تزریق عشق و صمیمیت در زندگی زناشویی آن‌هاست چرا که صمیمیت، حال کلی یک رابطه را تقویت بخشیده و آن را مستحکم‌تر می‌کند.

 

منبع : صمیمیت زناشویی

 

صمیمیت زناشویی چیست؟

صمیمیت زناشویی مواردی همچون در آغوش گرفتن، دراز کشیدن کنار یکدیگر، خندیدن و لذت بردن از مسایل و رویدادهای روزمره را شامل می‌شود. در واقع این نوع رابطه، از عوامل اصلی و تاثیرگذار عشق شهوتی و یا رمانتیک شناخته می‌شود. عدم صمیمیت در رابطه زناشویی، باعث می‌شود زندگی زن و شوهر بسیار سرد و خشک و بدون هیچ گونه احساس و هیجانی باشد. رکن اصلی صمیمیت زناشویی صادقانه بودن با شریک زندگی است.

از آنجایی که فرد به همسر خود اعتماد و اطمینان دارد و می‌داند که از طریق وی آزاری نمی‌بیند، تمایل دارد خود را به طور کامل در اختیار او بگذارد. هنگام ورود به چارچوب ازدواج، باید تکنیک‌ها و درس‌های زیادی را در رابطه با افزایش صمیمیت جسمی فرا بگیرید. برای برقراری رابطه صمیمانه زناشویی، شما در وهله اول باید فرمول خاص شریک زندگی‌تان را کشف کرده و بدانید که با چه روش‌هایی می‌توانید به او لذت هدیه کنید.

 

بیشتر بخوانید : خجالت زنان از رابطه جنسی با همسر | راه های از بین بردن خجالت در رابطه چیست؟

 

تماس با مشاور

تاثیر صمیمیت زناشویی بر روی سلامت بدن

صمیمیت زناشویی می‌تواند در زندگی مشترک افراد معجزه ایجاد کرده و سلامت جسمی و روانی را برای هر دو نفر به دنبال داشته باشد. از جمله مزیت‌ها و فواید صمیمیت در رابطه زناشویی بر روی سلامت بدن می‌توان به مواردی همچون کنترل فشار خون، پیشگیری از افسردگی، کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس و… اشاره نمود. برقراری یک رابطه صمیمانه قبل از نزدیکی، باعث شکل گیری یک رابطه جنسی لذت بخش برای طرفین شده و در نتیجه ترشح هورمون اکسی توسین و به دنبال آن هورمون اندورفین به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. به همین دلیل افراد در طی برقراری رابطه جنسی دردهای جسمانی کمتری را تجربه می‌کنند.

 

انواع صمیمیت زناشویی

صمیمیت زناشویی اشکال و مدل های متنوعی دارد که به شرح زیر هستند:

1.صمیمیت عاطفی

منظور از صمیمیت عاطفی، شریک بودن زوجین در شادی، ترس، ناامیدی، غم و اندوه یکدیگر می‌باشد. به طوری که زن و شوهر احساسات و هیجانات سخت خود را نیز با یکدیگر تقسیم می‌نمایند که این امر تنها با احترام متقابل حاصل می‌شود. از خود گذشتگی و به عبارتی دیگر کنار آمدن با احساسات خود باعث می‌شود اعتماد شریک زندگی‌تان نسبت به شما افزایش یابد. روانشناسان صمیمیت عاطفی را از عوامل مهم استحکام پیوندها در ازدواج برشمرده‌اند.

2. صمیمیت فکری

به توافق رسیدن از لحاظ فکری را صمیمیت فکری می‌نامند و مواردی همچون توافق بر سر خواندن کتاب، تماشای فیلم و یا داشتن یک هدف مشترک را شامل می‌شود. در نتیجه به دست آمدن صمیمیت فکری، زن و شوهر از علایق اجتماعی، سیاسی و مذهبی طرف مقابل آگاهی پیدا کرده و با آن‌ها آشنایی کامل پیدا می‌کنند. از راه‌های مهم صمیمیت فکری می‌توان به مشورت کردن و مکالمات رو در رو اشاره نمود. لازم نیست که حتما در مورد مسائل مهم گفتگو کنید، حتی صحبت کردن درباره مسائل روزمره و جزیی زندگی می‌تواند باعث افزایش صمیمیت فکری گردد. در بسیاری از موارد نیز صمیمیت زناشویی فکری بدون گفتگو و تنها با نگاه کردن، در آغوش کشیدن و صحبت کردن در مورد یک منظره قشنگ، در افراد شکل می‌گیرد.

3. صمیمیت معنوی

بعضی از افراد صمیمیت معنوی را تنها به افراد مقدس ربط می‌دهند. اما در واقع دعا کردن و شکر گزاری زوجین با یکدیگر می‌تواند باعث افزایش صمیمیت معنوی در آن‌ها شود و به رابطه زوجین کمک بسیاری می‌کند.

4. صمیمیت جنسی

صمیمیت جنسی باعث دور شدن و بی تحرکی افراد شده و عشق و علاقه را برای زندگی آن‌ها به ارمغان می‌آورد. در واقع رابطه زن و شوهر بدون داشتن عشق و علاقه، بیشتر شبیه به یک رابطه دوستی است. صمیمیت جنسی از مهم ترین اصول صمیمیت زناشویی به شمار می‌رود که متاسفانه به دلیل ناآگاهی زوجین به فراموشی سپرده شده است. امروزه یکی از دلایل مهم مشکلات زوجین، عدم صمیمیت جنسی و زناشویی در زندگی است.

 

نکات مهم در رابطه با صمیمیت جنسی زناشویی

تمرکز مردان بر نحوه لذت بردن همسرانشان، از ساده‌ترین راه‌های برقراری صمیمیت زناشویی به شمار می‌رود. در واقع مردان باید به شیوه‌های مختلف از نحوه لذت بردن همسر خود آگاهی یابند و این نکته را به خوبی درک کنند که چه روشی می‌تواند باعث ارگاسم زنان شود. همانطور که می‌دانید که تحریک کلیتروال، ارگاسم را به دنبال دارد. اما در واقع همه افراد با یکدیگر فرق می‌کنند و بسیاری از زنان برای رسیدن به ارگاسم و کسب لذت جنسی به تحریکات بیشتری احتیاج دارند. همچنین آگاهی یافتن از نقش کلیدی آناتومی‌های گوناگون دستگاه تناسلی نیز از عوامل مهم صمیمیت زناشویی محسوب می‌شود. مشاوران متخصص در این زمینه می‌توانند به زوجین کمک بسزایی جهت ارتقای سطح کیفی رابطه‌شان نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

صمیمت زناشویی چه ابعادی را شامل می‌شود؟

صمیمیت زناشویی ابعاد مختلف زندگی را شامل می‌شود  که می‌توان به صمیمیت عاطفی، فکری، معنوی و جنسی اشاره کرد. داشتن صمیمیت در تمام زمینه‌های ذکر شده در گرو درک ابعاد مختلف زندگی زناشویی و شناخت نیازهای همسر در این زمینه‌ها می‌باشد.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : صمیمیت زناشویی

 

مشاوره ازدواج در زنجان

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در زنجان کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در زنجان پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

منبع : مشاوره ازدواج در زنجان

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

 

تماس با مشاور

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

 

مشاوره ازدواج در زنجان | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در زنجان

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مشاوره ازدواج در زنجان