مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

تهمت زدن در محیط کار | عاقبت تهمت زدن

تهمت زدن در محیط کار، یکی از رفتارهای غیرحرفه ای افراد است که عواقب بدی خواهد داشت. فارغ از مجازات ها و جرم انگاری تهمت و افترا، به بازیچه گرفتن آبرو و احترام افراد، کار درستی نیست. پرداختن به حواشی و شایعه پراکنی، از جنبه های تهمت زدن هستند که افراد باید از آن جلوگیری کنند.

افراد با فاجعه سازی و از کاه کوه ساختن، خطای دیگران را بزرگ کرده و به آنان تهمت می‌زنند. فراموش نکنید که همه افراد دچار اشتباهاتی می‌شوند و هیچکس کامل نیست. اما نباید چیزی را که در مورد آن مطمئن نیستیم؛ به دیگران نسبت دهیم. در این مقاله قصد پرداختن به عوامل موثر بر تهمت زدن در محیط کار و دلایل آن را خواهیم داشت. 

منبع: تهمت زدن در محیط کار | عاقبت تهمت زدن

تهمت زدن در محیط کار

این رفتار شاید در هر مکانی اتفاق بی‌افتد؛ اما با توجه به اینکه زمان زیادی را در محل کارمان می‌گذرانیم، تحمل این شرایط برایمان سخت تر خواهد شد. افراد در محیط کار نیاز به امنیت روانی دارند. تهمت زدن در محیط کار، این آرامش را از بین خواهد برد و کارمندان را مستعد رفتارهای مخربی خواهد کرد. فرقی نمی‌کند که این عمل از سمت چه کسی صورت گیرد؛ به هرحال تاثیرات منفی بر سلامت روان افراد خواهد داشت.

علت تهمت زدن در محیط کار

تهمت زدن در محیط کار، به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. معمولا همکاران با یکدیگر یا با مدیر خود مشکلاتی دارند؛ که همین مورد باعث این رفتار در آنها خواهد شد. فراموش نکنید که افترا در محل کار، باعث فرسودگی شغلی زودتر از موعد افراد خواهد شد و تاثیرات بدی برای آنها خواهد داشت. برخی از دلایل این رفتار در فضای حرفه ای به دلایل زیر اتفاق می‌افتد.

⭕رقابت ناسالم

با وجود رقابت ناسالم در فضای شغلی، تهمت زدن در محل کار طبیعی خواهد بود. برای مثال فردی که شاهد ترفیع گرفتن همکار خود است؛ به جای تلاش برای بهتر شدن و تلاش بیشتر، به همکار خود تهمت می‌زند تا باعث تنزل درجه او شود. مدیران در این زمینه می‌توانند بسیار موثر باشند و محیطی سالم برای کارمندان خود فراهم کنند.

⭕حسادت

حسادت در محل کار، رفتاری رایج است اما طبیعی نیست. همکاران باید همدلی و‌ مشارکت را جایگزین حسادت کرده و مانع از تهمت زدن در محیط کار شوند. حسادت باعث خواهد شد تا افراد برای شکست یکدیگر دست به کارهای غبراخلاقی بزنند. به طور کلی حسادت عادت مخربی است و عواقب بدی برای افراد به همراه خواهد داشت. در واقع دلیل اصلی بسیاری از رفتارهای غیرحرفه ای افراد مخصوصا در محل کار، همین خصوصیت اخلاقی است.

⭕خصومت شخصی میان افراد

بسیاری از همکاران به دلیل وجود خصومت های شخصی با یکدیگر، دست به تهمت زدن در محیط کار می‌زنند. در برخی موارد حتی مشکل آنها مربوط به محل کار هم نمی‌شود و یا هیچ دلیل روشنی برای آن ندارند. برای مثال فقط می‌گویند که رفتارهای همکارهایشان خوشایند آنان نیست و می‌خواهند که آنان را از میدان بر در کنند. اما در محیط کار باید به مهارت و توانمندی های فرد توجه کرد و نه سلیقه شخصی.

برخی از افراد به دلیل ابتلا به اختلالات شخصیتی یا روانی، تهمت زدن در محیط کار را انجام می‌دهند. در واقع هیچ مشکلی در محل کار وجود ندارد و یا همکار آنها هیچ کار خطایی انجام نداده است. اما آنها برای تخلیه هیجان خود و یا به دلیل خصوصیات شخصیت ضداجتماعی شان، برای دیگران ایجاد حواشی می‌کنند. چنین افرادی تصور می‌کنند با وجود بقیه همکاران موقعیت های شغلی و پیشرفت آنها ضایع می‌گردد. 

راهکارهایی برای جلوگیری از تهمت زدن در محل کار

این رفتار از طرف هر فردی که صورت می‌گیرد؛ باید متوقف شود. تهمت زدن در محیط کار به هیچ عنوان شایسته فضای شغلی نیست و همه افراد را درگیر خواهد کرد. برخی از راهکارهایی که در این زمینه می‌توان بکار برد؛ شامل موارد زیر می‌شود.

✅به تهمت ها دامن نزنید

اگر تهمت زدن در محیط کار برای شما اتفاق افتاد؛ یا شما شاهد آن بودید، هرگز باعث بیشتر شدن آن نشوید. گاهی یک واکنش اشتباه در مورد این موضوع، اوضاع را بدتر خواهد کرد. سنجیده عمل کرده و قبل از هر چیز عواقب رفتارتان را در نظر داشته باشید. از شایع پراکنی در این مورد جلوگیری کرده و اجازه دخالت دیگران را در این مورد ندهید. قطعا پیشگیری از پخش شدن اخبار غلط در محل کار، با حضور تعداد زیادی کارمند، کار آسانی نخواهد بود. اما عواقب اینکار، همه افراد را درگیر خواهد کرد.

✅برای گفته های خود مدارک و شواهد داشته باشید

برای اثبات خود و یا اطرافیان در مورد اکاذیب، شواهد و مدارکی تهیه کرده و اجازه شیوع اخبار دروغین دیگری را ندهید. برای اینکار می‌توانید از دیگر همکارانتان نیز کمک بگیرید. در مورد تهمت زدن در محیط کار همیشه همکارانی هستند که می‌توانند حرف های شمارا تایید کنند. صحبت کردن بدون ارائه مدارک و شواهد، سبب بروز مسائل دیگری نیز خواهد شد. 

✅با واحد منابع انسانی و یا مدیر صحبت کنید 

در قدم اول سعی کنید مشکل پیش آمده را به تنهایی حل کنید. اما اگر اینکار امکانپذیر نبود؛ شرایط پیش آمده را با واحد منابع انسانی سازمان و یا مدیران خود مطرح کنید. در این مرحله نیز بازهم نیاز به مدارکی خواهید داشت. در واقع مسئولان در مورد تهمت زدن در محل کار از شما شواهدی برای اثبات خواهند خواست. بعد از بیان مشکل با کارفرمایان، بهتر است خود را کنار کشیده و اجازه دهید آنها، شرایط پیش آمده را حل کنند. در کار آنها دخالت نکرده و ‌مانع تراشی نکنید.

✅وظیفه خود را به درستی انجام دهید

با انجام وظایف خود به طور کامل از تهمت زدن در محیط کار پیشگیری کنید. شاید شما هم ضرب المثل پیشگیری بهتر از درمان است را شنیده باشید. وقتی در محیط کار به دور از حواشی باشید و امور مربوط به خود را به درستی انجام دهید؛ دیگر مشکلی پیش نخواهد آمد. با دیگر همکاران خود همدل باشید و از بروز افترا و تهمت جلوگیری کنید.

✅از روبرو شدن با عامل افترا زنی نترسید

بسیاری از افراد از درست شدن دردسر در محل کار واهمه دارند و یا به دلیل کمبود اعتماد به نفس از همکاران خود می‌ترسند. چنین افرادی حتی با وجود پایمال شدن حق شان و یا از دست رفتن آبرویشان، باز هم حاضر به روبرو شدن با عامل تهمت زدن در محیط کار نیستند. اما نباید از چنین افرادی ترسید؛ بلکه باید با آنها مقابله کرد و از بروز مجدد این اتفاق در مورد خود و دیگران پیشگیری کرد. وقتی با اطمینان در مقابل عامل شایعه پراکنی یا تهمت، ایستادگی کنید؛ او نیز از رفتار خود دست خواهد کشید.

سخن پایانی

طبیعی است که در چنین شرایطی سردرگم شویم و ندانیم که واکنش درست نسبت به تهمت زدن در محیط کار چیست! اما به هر حال، بعد از مدتی متوجه حقیقت خواهیم شد. همچنین باید در مقابل چنین رفتاری سکوت نکنیم و از دیگران نیز کمک بگیریم. بسیاری از افراد بعد از چنین وقایعی، محل کار خود را ترک کرده و یا حتی درگیر اختلالات روانی می‌شوند. این شرایط زندگی افراد را تغییر خواهد داد. به همین دلیل باید برای کنترل نتایج حاصل از تهمت و افترا از یک روانشناس کمک گرفت و با آن مقابله کرد. همچنین قانون از کسانی که مورد تهمت بی دلیل واقع شده اند نیز حمایت خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشت سر حرف زدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید. 

 

سوالات متداول

آیا سکوت در برابر تهمت جایز است؟

اگر این تهمت در مورد دیگران باشد؛ باید به فرد مورد نظر کمک کرد تا بیگناهی خود را ثابت کند. اما اگر این افترازنی در مورد خودمان باشد؛ بهتر است در مورد آن مدارکی گردآوری کرده و از اقدامات بی جا خودداری کنیم. همچنین اگر از بیگناهی خود اطمینان داریم؛ می‌توان از مراجع قضایی نیز کمک گرفت.

راه های انتقال زگیل تناسلی | جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی

راه های انتقال زگیل تناسلی متفاوت هستند. زگیل تناسلی یکی از عوارض جانبی ابتلا به ویروس  HPV است که از بیشتر از راه رابطه جنسی منتقل می‌شود. آمار ابتلا به این بیماری میان قشر جوان بیشتر است. متاسفانه به دلیل کمبود اطلاعات در زمینه این ویروس و همچنین راه های انتقال آن، عوارض آن نیز بیشتر هم می‌شود

این ویروس بسیار مسری است و به سرعت انتقال می‌یابد. بیشتر بیماری‌های مقاربتی به دلیل اینکه مدتی در بدن به صورت پنهان باقی می‌مانند؛احتمال انتقال آنها به دیگران و بی اطلاعی از این موضوع بیشتر است. ویروس    سویه های زیادی دارد که هر سویه مشکلات خاصی را برای بدن ایجاد می‌کند. برای آشنایی بیشتر با زگیل تناسلی در مردان و زنان کلیک کنید.

منبع: راه های انتقال زگیل تناسلی | جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی

راه های انتقال زگیل تناسلی

در واقع اگر سویه ای از  HPV که خوش خیم است در بدن باشد؛ باعث بروز زگیل تناسلی می‌شود. انواع دیگر شاید برای فرد خطر ابتلا به سرطان را داشته باشند. زگیل تناسلی معمولا قابل درمان است و روش های مختلفی برای برطرف شدن آن وجود دارد. اما فراموش نکنید که دوره درمان باید کامل شود چرا که احتمال بازگشت این عارضه به صورت مجدد وجود دارد. در این مقاله به بررسی راه های انتقال زگیل تناسلی خواهیم پرداخت. برای آشنایی با انواع بیماری های مقاربتی کلیک کنید.

برخی از راه های انتقال زگیل تناسلی

در مورد راه های انتقال زگیل تناسلی بین افراد، باورهای اشتباهی وجود دارد. اما به طورکلی در بیشتر موارد مخصوصا افرادی که زیر سن 30 سال هستند؛ به دلیل قوی تر بون سیستم ایمنی بدن، ابتلا به ویروس  HPV توسط خود بدن درمان می‌شود و فرد اصلا از آن مطلع نخواهد شد. اما اگر به سویه های پرخطر این ویروس مبتلا شویم احتمال بروز زگیل تناسلی و دیگر عوارض، وجود دارد. برخی از این راه ها به شرح زیر است.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

طلاق به دلیل نازایی زن و راه های جایگزین

طلاق به دلیل نازایی زن را شاید بتوانیم یکی از قدیمی‌ترین دلایل طلاق بدانیم که متأسفانه هنوز هم علت بسیاری از طلاق‌ها ست. یکی از اهداف ازدواج این است که زندگی و خانواده خودمان را داشته باشیم و این هدف با نازایی زن هرگز اتفاق نمی‌افتد. مسائل فرهنگی در مورد نازایی زنان و دادن حق به مرد برای ادامه نسل، باعث می‌شود خیلی از ما طلاق بخاطر بچه دارنشدن زن را موضوعی بسیار عادی بدانیم.

آیا واقعاً نازایی می‌تواند دلیلی برای تمام کردن زندگی مشترک باشد؟ بیشتر خانم‌ها از این مساله احساس شرم کرده و به‌نوعی می‌خواهند با جدایی این حس را از بین ببرند.

منبع: طلاق به دلیل نازایی زن و راه های جایگزین

طلاق به دلیل نازایی زن

یکی از دلایلی که زوجین را تا پای جدایی می‌کشاند، طلاق به دلیل نازایی زن است. در صورتی که زوجین پس از یک سال تا چند سال از زندگی مشترک صاحب فرزند نشوند، دلیل بر نازایی می‌دانند. و هم چنین طلاق در رابطه با این موضوع را به نوعی حق مرد می‌دانند. اما همیشه راه های جاگزین برای هر کاری وجود دارد. همیشه طلاق کارتان را ساده نمی‌کند. بهتر است قبل از تصمیم به جدایی، حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان می‌توانند به شما در تمامی مراحل کمک کنند تا تصمیم درستی بگیرید.

آیا طلاق از همسر به دلیل نازایی زن تصمیم درستی است؟

هدف از ازدواج هرچه که باشد، اغلب زنان و مردان بعد از مدتی تمایل به بچه‌دار شدن و بزرگ‌تر کردن خانواده خود را دارند. اما ممکن است به دلیل مشکلات بارداری، مجبور شوید برای همیشه از این خواسته خود دست بکشید. در این شرایط هرکسی دچار تعارض می‌شود که آیا می‌توان برای همیشه میل به بچه‌دار شدن را فراموش کرد و یا بهتر است به فکر جدایی و ازدواج با کس دیگری بود؟

واقعیت این است که هیچ‌کس به‌ غیر از خودتان نمی‌تواند به این سؤال جواب دهد، اما برای پیدا کردن بهترین راه باید زمانی را درباره این موضوع فکر کنید. سعی کنید میزان علاقه خود به همسر و زندگی مشترکتان، میزان اهمیت بچه‌دار شدن و همین‌طور پیامدهای طلاق به دلیل نازایی زن را به‌خوبی در نظر بگیرید و با سبک و سنگین کردن همه آن‌ها بهترین مسیر را برای زندگی‌تان انتخاب کنید.

اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی نمی‌توانید راجع به این دوراهی تصمیم بگیرید بهتر است از یک مشاور خانواده در زمینه طلاق به دلیل نازایی زن کمک بگیرید. در چنین شرایطی خانواده و اطرافیان به دلیل علاقه‌ای که دارند، ممکن است جانب‌دارانه صحبت‌هایی کنند که منجر به تصمیم درست نشود. به همین خاطر در این شرایط از یک متخصص خانواده که علاوه بر داشتن آگاهی بی‌طرفانه به شما کمک می‌کند.

راهکارهای جایگزین با طلاق به دلیل نازایی زن

پدر و مادر شدن یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و آرزوها در زندگی هریک از ما است که هیچ‌کس اجازه ندارد؛ شما را از داشتن آن منع کند. اما گاهی اوقات راهکارهای دیگری به‌غیراز طلاق هم وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها زندگی مشترک خود را حفظ کنید. در این بخش مقاله راجع به راهکارهای جایگزین با طلاق به دلیل نازایی زن توضیح داده ایم.

بهترین روانشناس خانواده ساوه | خانواده درمانی در ساوه

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده ساوه می‌توانید به مراکز معتبری که در ادامه معرفی کرده‌ایم مراجعه نمایید. خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه بوده و وجود مشکل بین اعضای آن به راحتی می‌تواند سلامت روان زن و شوهر و فرزندان را تحت تاثیر قرار بدهد. این افراد در اجتماعات دیگری هم فعال هستند که برای عملکرد مناسب نیاز به دریافت آرامش از خانواده هایشان دارند.

بنابراین اگر در خانواده تان بحث و دعوا زیاد است و خارج از منزل احساس می‌کنید که راحت تر هستید، حتما به روانشناس خانواده مراجعه نمایید. دوری از خانواده و قطع ارتباط با آن ها مشکل شما را حل نمی‌کند؛ چرا که نبود هر کدام از آن‎ها باز هم رنجی برای شما به همراه دارد. پس حتما برای رفع مساله به مراکز معرفی شده مراجعه نموده و یا از طریق تلفن با درمانگران صحبت نمایید.

منبع: بهترین روانشناس خانواده ساوه | خانواده درمانی در ساوه

بهترین روانشناس خانواه ساوه

پیدا کردن بهترین روانشناس خانواده ساوه دیگر کار سختی نیست. چرا که به کمک تلفن می‌توانید با بهترین متخصصان صحبت کرده و مشکلات خود را حل کنید. شاید بارها به مشاوران متعدد مراجعه کرده باشید و نتیجه دلخواه نگرفته باشید؛ این موضوع می‌تواند ناشی از مسائل مختلفی باشد و شما نباید برای حل مشکلات تان ناامید بشوید. متاسفانه بسیاری از خانواده ها مسائل را رها کرده و به دنبال راه حل نیستند، پس به مرور وضعیت بدتر شده و حل کردن آن ها نیز زمان‌بر تر خواهد بود.

خدمات روانشناس خانواده یا خانواده درمانی چیست؟

روانشناس خانواده ساوه یا همان خانواده درمانی در ساوه یکی از زیر شاخه‌های روانشناسی است که به طور خاص در زمینه بهبود زندگی و روابط خانوادگی تلاش می‌کند. مراجعه به خانواده درمانگر تنها به کسانی که دچار مشکلات و اختلافات خانوادگی هستند اختصاص ندارد و شما برای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی خود نیز می‌توانید به روانشناس خانواده در ساوه مراجعه کنید. این جلسات مشاوره معمولاً با حضور تک تک اعضای خانواده برگزار شده و روی روابط هریک از اعضا با دیگران کار می‌کند تا نقایص رفتاری موجود بیشتر بررسی شده و با تمرین کردن اصلاح شوند.

چه کسانی باید به روانشناس خانواده ساوه مراجعه کنند؟

 

همان طور که گفته شد مراجعه به روانشناس خانواده ساوه تنها به کسانی که دچار تعارضات جدی در زندگی خود هستند اختصاص ندارد. بلکه می‌توانید برای افزایش کیفیت زندگی خانوادگی خود نیز از راهنمایی‌های یک متخصص کمک بگیرید. با این حال هنگام بروز مشکلات زیر نیز مراجعه به خانواده درمانگر می‌تواند کمک شایانی را به شما نماید. پس در صورت بروز مشکلات زیر و مشکلاتی مشابه حتما به روانشناس خانواده ساوه مراجعه کنید.

ـ وجود تعارض و اختلافات شدید بین زن و مرد 

– وجود اعتیاد در یکی از اعضای خانواده 

– درگیری یک یا چند نفر از اعضای خانواده با یک اختلال روانی نظیر افسردگی یا اضطراب

– بروز بحران‌های جدی در خانواده نظیر مرگ یکی از اعضا یا ابتلا به یک بیماری کشنده

– ناتوانی در مدیریت دعوای بین خواهر و برادرها

-نبود علاقه و احترام بین زن و شوهر

– چالش‌های تربیتی بین زن و مرد در زمینه تربیت فرزندان

– خیانت یکی از زوجین و یا هر دو

– اختلاف در تربیت و مشکلات با نوجوان 

– اختلاف بر سر ازدواج فرزندان 

-تعارض و مشکلات مرتبط با نوجوان خانواده 

-مشکلات و اختلافات در تربیت فرزند 

-شک به خیانت و یا سابقه خیانت همسر 

و…

کدام خانواده ها می‌توانند نتیجه بهتری از خانواده درمانی بگیرند؟

علاوه بر درمانگر، خصوصیات خانواده ها نیز در نتیجه بخش بودن درمان و خدمات روانشناس خانواده ساوه تاثیر دارد. طبق بررسی ها مشخص شد که خانواده هایی که دارای ویژگی های زیر هستند نتیجه بهتری از جلسات درمانی خواهند گرفت.

✅ خانواده‌هایی که به دنبال راه حل و درمان هستند.

✅  خانواده‌هایی که مشکلات را در درون خانواده مطرح و حل می کنند.

✅  خانواده هایی که خیلی دیر مراجعه نکرده اند.

✅  خانواده‌هایی که به درمان اهمیت داده و دیدگاه مثبتی نسبت به درمانگر دارند.

✅  خانواده‌هایی که اعضای آن دارای اختلال روانی و شخصیتی نیستند.

✅  حداقل یکی از اعضا به روند درمان ایمان دارد.

✅  درمانگری مناسب انتخاب کرده اند.

چرا با وجود هزینه های زیادی که کردیم خدمات روانشناس خانواده در ساوه نتیجه بخش نبود؟

برای آن که جلسات توسط روانشناس خانواده ساوه به نتیجه برسد در قدم اول باید بدانید که حل مسائل شما نیاز به زمان دارد و باید صبور باشید. این مشکلات ناگهانی ایجاد نشده اند؛ خیلی اوقات با این مشکلات زندگی کرده‌اید و حتی متوجه وجود آن ها هم نبوده‌اید. پس تغییر این رویه و عادات مخرب زمان بر است. همچنین بیشتر خانواده ها برای یک مشکل به درمانگر مراجعه می‌کنند، اما در حقیقت مسائل متعددی وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی شود. خانواده های زیر نمی توانند از خدمات روانشناس خانواده ساوه نتیجه مناسب بگیرند.

? عجول هستند

? صداقت ندارند و مسئولیت کارهایشان را به عهده نمی گیرند

? به توصیه های درمانگر توجه نمی کنند

? مرتب به جلسات نمی آیند

? دچار یکی از انواع اختلالات روانی مثل اختلالات شخصیت، افسردگی، اختلالات اضطرابی هستند.

? به روانشناس خانواده مناسب در ساوه مراجعه نکرده اند.

? به روند درمانی جلسات خانواده اعتقاد کم و یا هیچ اعتقادی ندارند.

? قصد تغییر و یا اعتقاد به از بین رفتن اختلافات را ندارند.

?  خیلی دیر اقدام دریافت درمان کرده اند.

مراجعه به بهترین روانشناس خانواده ساوه هزینه های زیادی دارد، چرا باید این همه هزینه کنم؟

خیلی از خانواده ها سال ها با مشکلاتی سر می کنند و آن ها را بدون هیچ تغییری به حال خود رها می کنند. غافل از آن که این مسائل به مرور زمان پیچیده تر و ریشه هایش قوی تر می شود. پس با گذر زمان اعضای خانواده فرصت های زیادی برای با هم بودن و شاد بودن و حتی رشد کردن را از دست می دهند. آن ها به این مشکلات عادت کرده و دیگر طریقه سالم زندگی و رفتر کردن را فراموش می کنند.

پیامدهای ناشی از عدم درمان مشکلات خانوادگی موجب تحمیل هزینه های هنگفتی می شود برای مثال اعضای خانواده به دلیل تنش ها دچار افسردگی می شوند. یا فرزندان خانواده با دوستان ناباب گشته و دچار اعتیاد می شوند. پدر یا مادر خانواده به خیانت دچار شده و بنیان خانواده به خطر می افتد.

بهترین روانشناس خانواده ساوه چه ویژگی هایی دارد؟

متاسفانه در این روزها علاوه بر فارغ التحصیلان روانشناسی، افرادی با ادعای پوشالی اقدام به ارائه خدمات با عنوان بهترین روانشناس خانواده ساوه می‌کنند اما از علم و تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستند. به همین دلیل لازم است قبل از اینکه مشکلات و موضوعات خانوادگی خود را با مشاوران در میان بگذارید از اعتبار و تخصص مرکز و روانشناس خانواده مدنظر خود و امکانات آن در ساوه اطمینان کافی کسب کنید. از جمله ویژگی‌های یک مرکز روانشناسی معتبر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– مراکز مشاوره معتبر دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی کشور هستند.

– روانشناسانی که در مراکز مشاوره معتبر فعالیت می‌کنند حداقل از مدرک کارشناسی ارشد برخوردارند و در حیطه‌های مرتبط با زوج و خانواده آموزش‌های ویژه دیده‌اند.

– بهترین روانشناس خانواده از جدیدترین روش‌های درمانی استفاده می‌شود و اعضای آن از نظر علمی به روز هستند.

– مراکز معتبر از تجهیزات کافی برای ارزیابی و تشخیص مشکلات روان برخوردار است و شما می‌توانید در آن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تست‌های مرتبط با اختلالات روانی را انجام دهید.

 

آدرس بهترین روانشناس خانواده ساوه

شما می توانید برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده در ساوه از طریق تلفن یا آنلاین با برترین درمانگران خانواده کشوری ارتباط برقرار کنید. در ادامه آدرس و تلفن دو مجموعه مورد تایید را آورده ایم.

مراکز دارای روانشناس خانواده در ساوه آدرس و تلفن
بهترین روانشناس خانواده ساوه در ذهن نو

 تهران- خیابان فاطمی- نبش کوچه دوم (هولیقی)، پ 19 واحد شش 

تلفن: 02191002360

مرکز مشاوره آواژه 02166419012

سخن آخر

دریافت خدمات از روانشناس خانواده ساوه و یا همان خانواده درمانی در ساوه تنها باید توسط کسانی که در این حوزه تخصص کافی دارند صورت بگیرد. شما اگر با هر یک از اعضای خانواده خود دچار تنش یا اختلافاتی شده اید، کافی است به یکی از مراکز معتبر خانواده درمانی مراجعه نمایید. مسلما دریافت خدمات از موسسه ای که دارای مشاورانی متخصص و کاربلد باشد، اهمیت زیادی دارد.

مجموعه ذهن نو با تجربه چندین و چند ساله در حوزه خدمات روانشناختی و خانواده درمانی به شما به صورت کاملا حرفه ای خدمات درمانی ارائه می دهد. برای این منظور بستری آماده کرده است که بتوانید از طریق تلفن همراه یا تلفن منزل با متخصصان این مجموعه تماس گرفته و با بهترین روانشناس خانواده در کشور از ساوه خدمات دریافت کنید. همچنین می توانید این خدمات را به صورت آنلاین نیز دریافت کنید. این نوع خدمات نیز با کیفیتی مشابه مشاوره‌های حضوری اجرا می شود. پس برای رفع مسائل خانواده خود کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده ساوه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی خانواده از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا مرکز ذهن نو شعبه ای برای مشاوره خانواده ساوه دارد؟

خیر هنوز شعبه ای برای مشاوره خانواده ساوه احداث نشده است. اما شما می توانید با استفاده از موبایل یا تلفن منزل از این خدمات به صورت تلفنی یا آنلاین با کیفیتی کاملا یکسان استفاده کنید.

دریافت خدمات از روانشناس خانواده ساوه برای چه کسانی ضرورت دارد؟

تمام خانواده ها و کسانی که با اعضای خانواده شان اعم از همسر، فرزندان، والدین و یا خواهر و برادر اختلاف یا تناقضاتی دارند، می توانند از خدمات مشاوره خانواده ساوه استفاده نمایند.

منبع: بهترین روانشناس خانواده ساوه | خانواده درمانی در ساوه

توجه طلبی کودک | کنترل توجه طلبی بیش از حد کودکان

توجه طلبی کودک یکی از رفتارهای طبیعی و جزو مراحل رشد آنان محسوب می‌شود. کودکان معمولا رفتارهای مختلفی از خود نشان می‌دهند، اما معنای این فعایت ها بستگی به سن آنها یا شرایط زندگی دارد. به هرحال در سال های اولیه زندگی، آنها بیشتر نیاز به توجه اطرافیان دارند. وقتی توجه کافی دریافت نکنند، در نحوه رفتار یا حتی آینده آنها تاثیر خواهد گذاشت.

گاهی والدین در توجه کردن به فرزندشان افراط می‌کنند و باعث بروز رفتارهای ناهنجار در آن‌ها می‌شوند. کودکان نیاز خود به توجه و محبت را شاید آنگونه که والدین انتظار دارند؛ بیان نکنند. اما در واقع این رفتارها نشانه ای است که او نیاز به حمایت بیشتر شما دارد.

منبع: توجه طلبی کودک | کنترل توجه طلبی بیش از حد کودکان

توجه طلبی کودک

کودکان در ابتدای زندگی کاملا به والدین خود وابسته هستند. والدین علاوه بر تامین نیازهای مادی کودکان باید نیازهای روانی آنان را نیز مثل نیاز به توجه، امنیت و… را تامین کنند. کودکان خود، به ما نشان خواهند داد که نیازمند دریافت توجه هستند. والدین باید به این نشانه ها توجه کرده و تا حد امکان برای تامین آنها تلاش کنند. در این مقاله به بررسی دلایل و راه های جلوگیری از توجه طلبی کودک، خواهیم پرداخت. 

نشانه های نیاز به توجه طلبی کودک

همانطور که قبلا هم گفته شد، توجه طلبی کودک نشانه هایی دارد که معمولا با فعالیت های حرکتی همراه است. کودکان در ابتدا قادر به بیان احساسات و صحبت کردن در مورد نیازهای خود نیستند. به همین دلیل درخواست‌های خود را به روش های دیگری مطرح می‌کنند. برخی از رفتارهای کودکان برای توجه طلبی کودک شامل موارد زیر می‌شود.

⭕پرخاشگری و شکستن وسایل

⭕انزوا و گوشه گیری

⭕عدم ارتباط موثر میان والدین و کودک

⭕آسیب زدن به خواهر و برادرها

⭕زورگویی و رفتارهای مخرب

تمامی این رفتارها برای کودک در سن پایین طبیعی است. اما اگر این رفتارها ادامه دار شوند و در ارتباط کودک با همسالان تاثیر بگذارند؛ باید برای برطرف کردن آنها اقدام کرده و علت آنها شناسایی شوند.

دلایل توجه طلبی کودک

کودکان به دلایل مختلفی نیاز به توجه را در خود حس می‌کنند. والدین در این شرایط بسیار موثر خواهند بود. در واقع بزرگ ترین علت توجه طلبی کودک، والدین سمی هستند. والدینی که به کودکان خود به اندازه کافی اهمیت نمی‌دهند؛ آنها را در معرض مشکلات زیادی قرار می‌دهند. بعضی از دلایل این رفتارها در کودکان شامل موارد زیر می‌شود.