مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

عوارض مصرف متادون در بارداری

آیا مصرف متادون در بارداری ممنوع است؟ متادون چه عوارضی برای جنین به همراه خواهد داشت؟ متادون تراپی یا همان درمان اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده یکی از روش‌های نوین برای ترک اعتیاد به مواد افیونی نظیر تریاک و هروئین است. این روش به کاهش علائم ناشی از ترک نظیر درد عضلانی، اسهال و استفراغ کمک می‌کند و باعث می‌شود افراد دوره سم زدایی را با سهولت بیشتری پشت سر بگذارند. با این حال به دلیل ساختار مشابه متادون با مواد مخدر، مصرف نا به جای آن می‌تواند عوارض ناخوشایندی برای جنین و مادر به همراه داشته باشد و منجر به مشکلاتی نظیر سقط جنین و زایمان زودرس شود. ما در ادامه به بررسی بیشتر عوارض مصرف متادون در دوران بارداری پرداخته‌ایم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 منبع : عوارض مصرف متادون در بارداری 

اهمیت ترک و استفاده از روش متادون تراپی در ترک متادون در بارداری

اعتیاد به مواد مخدر در زنان و درمان نشدن آن در طول بارداری می‌تواند عوارض بسیار گران باری برای جنین به همراه داشته باشد. در واقع نوسانات مواد مخدر در خون مادر کودک را تحت تاثیر قرار داده و منجر به بروز مشکلات گوناگونی از جمله تاخیر رشد، زایمان زودرس، سقط جنین و مرده زایی می‌شود. با این حال اگر باردار هستید و هنوز ترک اعتیاد و متادون در بارداری را شروع نکرده‌اید قطع ناگهانی مصرف نیز می‌تواند خطرناک باشد. چرا که مواد مخدر از جفت عبور کرده و در نتیجه جنین نیز به مواد وابسته شده است.

کنار گذاشتن یکباره مصرف منجر به بروز سندروم ترک برای جنین می‌شود. نوزادانی که با این سندروم متولد می‌شوند اغلب علائم ناخوشایندی نظیر تشنج، تب، لرز، بی قراری و ناتوانی در شیر خوردن را تجربه می‌کنند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که روش درستی را برای ترک اعتیاد خود انتخاب کنید تا کمترین آسیب و بیشترین فایده را برای شما و فرزندتان به همراه داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهند درمان به کمک داروهای نگهدارنده از جمله متادون و بوپرنورفین یکی از امن‌ترین روش‌ها برای سم زدایی در دوران بارداری هستند و می‌توانند به پاک شدن بدن مادر و جنین از مواد مخدر کمک کنند.

بیشتر بخوانید : بهترین روش ترک متادون

مصرف متادون در بارداری

ترک اعتیاد به کمک متادون از سال 1970 بر روی مادران مبتلا به اختلالات مصرف مواد به کار گرفته شده و از سال 1998 به عنوان درمان استاندارد در این دوران شناخته شده است. البته نوزادانی که مادرانشان در طول بارداری متادون مصرف می‌کردند نیز پس از تولد ممکن است علائم سندروم ترک یا همان محرومیت از مواد را از خود نشان دهند. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهند که این علائم در مقایسه با نوزادانی که مادرانشان تحت درمان نبودند بسیار خفیف‌تر بوده و از شدت کمتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید : اعتیاد به متادون

مزایای مصرف متادون در بارداری

استفاده از روش متادون تراپی برای ترک مواد افیونی تا حد زیادی برای مادران و فرزندان آن‌ها موثر است و می‌تواند مزایای مختلفی داشته باشد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– به ثبات رساندن سطح مواد افیونی در بدن جنین و پیشگیری از بروز سندروم محرومیت از مواد در دوران جنینی

– ایجاد فرصت بهتر برای داشتن دوران بارداری سالم تر و فراهم کردن مراقبت بیشتر از جنین

– ارتقای وضعیت سلامت مادر و جنین و پیشگیری از مشکلات بلند مدت نظیر بروز نقایص عصب شناختی


خطرات و عوارض مصرف متادون در دوران بارداری

متادون ماده‌ای شبه افیونی است که مصرف کنترل نشده آن می‌تواند آثاری مشابه با اعتیاد به مواد مخدر را به همراه بیاورد. در نتیجه افرادی که به طور خودسر از این ماده استفاده می‌کنند، خود و جنینشان را در معرض اعتیاد به مواد افیونی قرار می‌دهند و باید با عوارضی نظیر تولد نوزاد معتاد، احتمال دچار شدن به زایمان زودرس، سقط جنین، بروز نواقص عصب شناختی و تولد نوزاد مرده دست و پنجه نرم کنند.

اگر می‌خواهید از متادون در بارداری به عنوان یک روش درمانی برای بهبود اعتیاد استفاده کنید، لازم است که حتما از مشاوره  ترک اعتیاد کمک بگیرید. دوز مصرف متادون حتما باید متناسب با میزان و شدت اعتیاد شما به مواد مخدر و وضعیت جسمانی‌تان توسط پزشک تعیین شود. هم چنین توجه داشته باشید که متادون را حتما از مراکز پزشکی مطمئن و معرفی شده از جانب متخصصین تهیه کنید. متاسفانه مراکزی نظیر برخی عطاری‌ها اقدام به فروش غیر قانونی متادون می‌کنند که در بسیاری از مواقع خالص نیستند و دارای مقادیر دیگری از سایر مواد مخدر هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.


سوالات متداول

برای ترک اعتیاد به مواد مخدر در دوران بارداری متادون درمانی موثرتر است یا درمان با بوپرنورفین؟

بررسی‌ها و پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که متادون نسبت به بوپرنورفین برای مادران باردار تاثیرگذاری بیشتری دارد با این حال بوپرنورفین نیز می‌تواند در بسیاری از موارد موثر باشد. در نتیجه لازم است حتما با پزشک در این باره مشورت کنید و درمان خود را زیر نظر یک متخصص آغاز نمایید.




 منبع : عوارض مصرف متادون در بارداری 


نشانه های طلاق در زنان

خیلی اوقات زمان طولانی برای شکل گرفتن نشانه های طلاق در زنان نیاز است. پس اگر آقایان به این نشانه‌ها توجه بیشتری بکنند، می‌توانند قبل از آن که دیر شود، مانع از خراب شدن زندگی مشترک‌شان شوند. از آن جا که مردان به طور ذاتی جزئی نگر نیستند، خیلی دیر متوجه وجود مشکلاتی در رابطه زناشویی‌شان شده و حتی گاه اصلا جدی بودن مسائل را درک نمی‌کنند، خوب است بدانید در اکثر موارد نشانه های زنی که طلاق می خواهد به یکباره به وجود نیامده و خیلی وقت‌ها می‌توانید با کمی ریزبینی مانع از بزرگ شدن ماجرا شوید. شاید فکر کنید که در زندگی همه چیز را برای همسرتان فراهم کرده‌اید و دیگر نیازی نیست کاری بکنید، اما اگر با وجود تمام زحماتی که کشیده‌اید در شرف جدایی باشید چه؟

منبع : نشانه های طلاق در زنان

نشانه های طلاق در زنان | نشانه های زنی که طلاق می‌خواهد

بی‌میل شدن به زندگی مشترک و تمایل به جدایی از قبل نشانه‌هایی در رفتار همسر شما باقی می‌گذارد. در این قسمت مهم‌ترین این نشانه‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. اما این نشانه‌ها همیشه هم به دلیل بر خواست طلاق نیست؛ هر کسی گاهی اوقات از چیزی خسته یا دلخور می‌تواند باشد و با چنین احساساتی ممکن است رفتارهای خیلی هم منطقی نداشته باشد. اما اگر این نشانه‌ها برای مدت طولانی در همسرتان ادامه دارد بهتر است با یک مشاور خانواده راجع به این شرایط صحبت کنید. برای آشنایی با راه های پیشگیری از طلاق کلیک کنید.

احساس نمی‌کنید شما را دوست دارد

همیشه یک نشانه مهم در رابطه‌های آسیب‌دیده وجود دارد؛ آن‌هم این است که احساس می‌کنید طرف مقابل به‌اندازه گذشته شما را دوست ندارد. رابطه عاطفی شما سرد شده؛ همسرتان دیگر مثل قبل به شما و خواسته‌هایتان توجه نشان نمی‌دهد؛ بسیاری از مواقع از شما ایراد می‌گیرد یا احساس می‌کنید به شما بی‌تفاوت شده است. این شرایط می‌تواند به هر دلیلی اتفاق بیافتد. شاید همسرتان از موضوعی ناراحت است. بهتر است اول با او راجع به احساس خود و دلیل رفتارهایش صحبت کنید. اگر این گفت‌وگو چیزی را در رابطه شما تغییر نمی‌دهد باید به دنبال راهکار جدی‌تری برای تغییر شرایط باشید. برای مثال می‌توانید از یک مشاور خانواده در این مسیر کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

نشانه های طلاق در زنان | ارتباط جنسی‌تان سرد شده است

رابطه جنسی به‌خصوص در زنان به شرایط عاطفی آن‌ها بستگی دارد. اگر همسر شما اخیراً تمایلی به برقراری رابطه جنسی با شما ندارد یا احساس می‌کنید از برقراری رابطه به‌اندازه گذشته لذت نمی‌برد، به این موضوع به‌عنوان یک هشدار نگاه کنید. این مسئله در ساده‌ترین حالت از وجود یک مشکل در زندگی شما خبر می‌دهد؛ اگر به این مشکل بی‌توجه باشید می‌تواند تبدیل به یک آسیب بزرگ بشود.

علاقه‌ای به حل مشکلات ندارد

تا زمانی که یک رابطه عاطفی برای ما اهمیت داشته باشد سعی می‌کنیم اختلافات را حل کنیم. بودن در کنار او آن‌قدر برای ما ارزشمند هست که سعی می‌کنیم مشکلات رابطه را برطرف کنیم. حتی همیشه به دنبال راهی هستیم که شرایط را بهتر از قبل کنیم. اما گاهی اوقات ممکن است احساس کنید همسرتان تمایلی به حل شدن مشکلات ندارد. آن‌ها از صحبت کردن راجع به مشکلات خودداری می‌کنند؛ برای مدت طولانی با شما قهر می‌کنند و دل‌تنگ نمی‌شوند؛ تمایلی برای حضور در مراکز مشاوره ندارند و یا حتی همیشه معتقدند این شما هستید که باید شبیه آن‌ها بشوید. این رفتارها به معنای آن است که رابطه برای همسر شما ارزشی ندارد و درنتیجه تمام شدن آن و جدایی نیز او را ناراحت نخواهد کرد.

نشانه های طلاق در زنان | ترجیح می‌دهد تنها باشد

یکی از نشانه‌های رابطه سالم این است که زوجین به بودن در کنار هم علاقه دارند. اما اگر همسرتان از بودن در کنار شما خسته می‌شود و ترجیح می‌دهد تنها باشد؛ در طول روز برنامه‌های تک‌نفره بیشتری دارد و زمان کمتری را با شما می‌گذراند یا وقتی از آینده صحبت می‌کند جایی در برنامه‌های او ندارید بهتر است به این موضوع دقت بیشتری داشته باشید.

صحبت کردن از طلاق

یکی از نشانه های زنی که طلاق می خواهد این است که آن‌ها درباره طلاق صحبت می‌کنند. اگر هر بار با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنید همسرتان تقاضای طلاق می‌کند و یا هنگامی‌که شما از این موضوع صحبت می‌کنید مخالفتی نشان نمی‌دهد، به معنای آن است که او احساس می‌کند این رابطه به پایان خود رسیده است.

نشانه‌های زنی که طلاق می‌خواهد و اهمیت مشاوره خانواده

باور کردن اینکه همسرتان به طلاق فکر می‌کند به‌خصوص برای آقایان بسیار سخت خواهد بود. گاهی اوقات حتی شاید غرور مانع این شود که راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. با همه این‌ها اگر زندگی مشترک و همسرتان برای شما ارزشمند است باید برای برطرف کردن مشکلات تلاش کنید.

کمک گرفتن از یک مشاور خانواده باتجربه در این شرایط می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. اولاً مشاورین آشنایی با شما ندارند و می‌توانید به‌راحتی و بدون ترس از قضاوت شدن مشکلاتتان را با آن‌ها در میان بگذارید. به‌علاوه آن‌ها به دلیل تجربه و تخصص کافی که درزمینهٔ مشکلات زوجین دارند به‌خوبی می‌توانند به شما برای حل مشکلات کمک کنند. حتی اگر مشکلات به حدی باشد که شما نتوانید جلوی آن را بگیرید صحبت کردن با مشاورین به شما کمک می‌کند تا بهتر با این شرایط کنار بیایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره طلاق با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا سرد شدن رابطه همیشه به معنی طلاق است؟

خیر؛ برای همه ما پیش می‌آید که گاهی اوقات از چیزی ناراحت باشیم یا حوصله اطرافیان را نداشته باشیم، اما اگر این وضعیت برای مدت طولانی بین شما و همسرتان باقی‌مانده بهتر است توجه بیشتری به این موضوع نشان دهید.

چطور با درخواست زنم برای طلاق مبارزه کنم؟

بهتر است در اولین قدم با او صحبت کنید و دلایلش را بشنوید. سعی کنید با کمک یکدیگر راهی برای برطرف کردن مشکلات پیدا کنید. اگر این راهکار موفق نبود از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

منبع : نشانه های طلاق در زنان

ماری جوانا

ماده مخدر گل یا ماری جوانا چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟ با توجه به گسترش روز افزون شمار مصرف کنندگان ماده مخدر گل یا ماریجوانا این سوال برای بسیاری از افراد به ویژه خانواده‌ها پیش آمده است. به دلیل کاهش سن استفاده از گل و عوارض ناخوشایند این ماده در سلامت جسم و روان فرد، بهتر است در صورتی که دچار سوء مصرف این ماده شده‌اید و یا نشانه‌هایی از ابتلا به آن را در نزدیکان‌تان می‌بینید، هرچه سریع‌تر با یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت نمایید. علاوه بر این مشاوران می‌توانند راهکارهای مناسبی را برای جلوگیری از اعتیاد فرزندان یا سایر عزیزانتان به شما آموزش دهند. در این مطلب راجع به این ماده و راه‌های درمان اعتیاد به آن صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید :  اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد

منبع : ماری جوانا

ماده مخدر گل یا ماریجوانا

ماده مخدر گل یا ماری جوانادر واقع همان ماری جواناست اما قدرت اعتیاد آوری به مراتب بالاتری دارد. این ماده از قسمت‌های مختلف گیاه شاهدانه تهیه می‌شود و حدودا 3 برابر ماری جوانا دارای ماده اعتیاد آور تتراهیدروکانابینول یا THC می‌باشد. THC اصلی ترین ماده اعتیادآور در مواد مخدری نظیر حشیش، ماریجوانا و گل (کانابیس ها) است. مقدار موجود از تی اچ سی در گل، گاه باعث می‌شود که حتی یک بار استفاده ازآن هم فرد را درگیر اعتیاد کند. رایج ترین شیوه استفاده از گل این است که آن را به صورت پودر در کاغذ پیچیده و دود ناشی از سوزاندن آن را مانند سیگار وارد ریه می‌کنند.

ماده مخدر ماری جوانا یا گل

همانطور که گفته شد ماری جوانا و ماده مخدر گل هردو از جمله مواد اعتیاد آوری هستند که از گیاه شاهدانه به دست می‌آیند. به کلیه مواد مخدری که از نظر ساختار شیمیایی و شیوه عملکرد مشابه ماری جوانا باشند کانابینول گفته می‌شود. کانابینول‌ها به طور کلی می‌توانند توانایی درک فرد از موقعیت زمانی و مکانی را تغییر دهند و باعث بروز توهم در مصرف کنندگان شوند. تاثیر اصلی آن‌ها بر روی سیستم اعصاب مرکزی به صورت آرام کردن سرعت فعالیت دستگاه عصبی و ایجاد آرامش در مصرف کننده است. برای کسب اطلاعات در زمینه کانابیس ها کلیک کنید.

نحوه استفاده و مکانیزم اثر ماری جوانا یا ماده مخدر گل

یکی از اصلی‌ترین راه‌های استفاده از ماری جوانا که به آن گرس یا وید نیز گفته می‌شود به صورت استنشاق دود ناشی از سوختن این ماده است. علاوه بر این بعضی افراد ماریجوانا را به صورت پودر خوراکی مصرف می‌کنند.

هنگامی که دود ناشی از سوزاندن این ماده وارد ریه می‌شودُ به سرعت و از طریق عروق خونی موجود در ریه در سراسر بدن پخش می‌شود. به همین خاطر سرعت تاثیرگذاری و شدت آن به مراتب بیشتر از زمانی خواهد بود که این ماده به صورت خوراکی استفاده شود. اصلی ترین شیوه تاثیرگذاری این ماده بر روی گیرنده‌های کانابینوئیدی مغز است و درنتیجه تحت تاثیر قرار گرفتن آن‌ها یک احساس آرامش و سرخوشی برای فرد به وجود می‌آید. اما در کنار این احساس سوخوشی، مشکلاتی نظیر کند شدن گذشت زمان، ایجاد اختلال در حافظه و بروز توهم نیز بروز پیدا می‌کند. این موارد از نشانه‌های استفاده از ماری جوانا هستند.

بیشتر بخوانید : انواع مواد اعتیاد آور | آشنایی با انواع ماده های اعتیاد آور

نشانه های مصرف ماده مخدر گل یا ماریجوانا

از کجا می‌توان فهمید که یک نفر ماری جوانا یا ماده مخدر گل مصرف کرده است؟ برای بسیاری از خانواده‌هایی که نگران سلامتی عزیزانشان هستند این سوال مطرح است. باید گفت که مصرف ماریجوانا و گل نشانه‌هایی به همراه دارد که می‌توانید به آن‌ها دقت کنید. در صورت مشاهده این نشانه‌ها در عزیزانتان بهتر است هرچه سریع‌تر با یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت نمایید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که تشخیص اعتیاد یا عدم اعتیاد به هرگونه ماده مخدر صرفا برعهده متخصصین این حوزه است و نشانه‌ها می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. استفاده از تست گل نیز می تواند برای تصمیم قطعی به متخصص کمک کند. این نشانه‌ها عبارتند از:

 _دشواری در حفظ تعادل 

_اختلال در حافظه

_قرمز شدن چشم‌ها

_احساس خستگی یا خواب آلودگی

_رفتارهای ساده لوحانه مثل خندیدن‌های نامناسب، رفتارهای دور از شان و…. که در حالت عادی از فرد سر نمی‌زند.

_افزایش اشتها، علاقه به موسیقی و تفریح و یک حالت سرزندگی که خلق عادی و همیشگی فرد نیست.

نشانه های مسمومیت با ماده مخدر گل یا ماری جوانا

درصورتی که مصرف ماری جوانا یا ماده مخدر گل بیش از تحمل بدن باشد، علائم مسمومیت یا اوردوز در فرد نمایان می‌شود. در صورت مشاهده همه یا برخی از نشانه‌ها هرچه سریع‌تر بیمار را به یک مرکز درمانی منتقل نمایید. نشانه‌های مسمومیت با گل یا ماری جوانا عبارتند از:

_بالا رفتن ضربان قلب، احساس تپش قلب و درد در قفسه سینه

_تشنج

_حملات وحشت زدگی یا هر حالت اضطرابی شدید دیگر

_سردرد

_آسیب دیدن قدرت ادراک، قضاوت و توانایی عمل کردن در محیط

_نشانه‌های روانی ناگهانی و غیرعادی مثل هذیان، بدبینی یا فراموشی هویت

ترک اعتیاد به گل یا ماری جوانا

ماری جوانا و گل برخلاف بسیاری از مواد مخدر دیگر از جمله تریاک، وابستگی جسمی برای فرد ایجاد نمی‌کند و اعتیاد به آن‌ها تنها به صورت یک میل روانی شدید به مصرف مجدد است. این ویژگی باعث شده تا بسیاری به اشتباه تصور کنند که ماده مخدر گل اعتیاد آور نیست. با این حال باید بدانید که تمایل روانی به مصرف آن یک تمایل ساده نیست که بتوانید با آن مبارزه کنید و نیازمند یک اقدام درمانی مناسب برای یک بازه زمانی نسبتا طولانی است. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای ترک این ماده مخدر این کار را زیر نظر یک متخصص انجام دهید و از قطع ناگهانی مصرف به صورت خودسرانه جدا خودداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

با توجه به اینکه ماریجوانا و گل هیچ اعتیاد جسمی برای فرد ایجاد نمی‌کند و داروی مشخصی نیز برای ترک آن‌ها وجود ندارد، تنها راه درمان اعتیاد به این مواد استفاده از خدمات روان درمانی است. در طی جلسات مشاوره، روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا راهکارهای غلبه بر تمایل به مصرف را آموزش ببینید و همچنین دلایل زیربنایی که باعث بروز اعتیاد شده‌اند نیز مورد بررسی و درمان قرار خواهند گرفت. برای آشنایی با بهترین روش های ترک ماری جوانا کلیک کنید.

علاوه بر روان درمانی برای فرد معتاد، خانواده فرد نیز نکاتی را در جلسات روان درمانی آموزش می‌بینند. این نکات به آن‌ها کمک می‌کند که شرایط مطلوبی را درجهت ترک ماده مخدر برای فرد فراهم نمایند. 

سوالات متداول در مورد ماریجوانا

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

1.آیا ماده مخدر گل اعتیاد آور است؟

بله؛ ماری جوانا وابستگی جسمی ندارد و به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اعتیادآور نیست اما این ماده اعتیاد روانی و میل به مصرف بالایی را در فرد ایجاد می‌کند.

2.نشانه‌های مصرف ماری جوانا چیست؟

دشواری در حفظ تعادل، قرمز شدن چشم‌ها و خندیدن‌های بیش از حد از نشانه‌های مصرف این ماده هستند. شما می‌توانید برای آگاهی بیشتر از نشانه‌های مصرف ماری جوانا و نحوه ترک آن از مشاوره ترک اعتیاد استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.  

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

منبع : ماری جوانا

قرص فلوکستین 10 و 20 برای چیست

فلوکستین یکی از داروهای موثر در درمان افسردگی است که در حال حاضر در اشکال مختلفی شامل کپسول، کپسول تأخیر در انتشار، قرص و محلول وجود دارد. در داروخانه‌های داخل کشور این دارو به شکل قرص فلوکستین ۱۰ میلی گرم و قرص فلوکستین ۲۰ میلی گرم در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. یکی از نکاتی که پیرامون داروی فلوکستین وجود دارد این است که عملکرد آن با اطلاع از موارد و نحوه مصرف، تداخلات دارویی و … افزایش می‌یابد که در ادامه به آن پرداخته‌ایم. برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

منبع : قرص فلوکستین 10 و 20 برای چیست

موارد مصرف قرص و داروی فلوکستین

قرص یا داروی فلوکستین با نام‌های تجاری پروزاک، سارافم و نام رایچ فلوکستین (Fluoxetine) در بازار وجود دارد. موارد مصرف فلوکستین برای رفع‌علائم افسردگی است. به علاوه از این دارو در درمان وحشت‌زدگی، حمله هراس یا پنیک اتک، اختلال وسواس اجباری، اختلالات خوردن و پرخوری عصبی، سندروم پیش از قاعدگی (زودرنجی، افزایش اشتها و افسردگی) استفاده می‌شود. برای آشنایی با سایر داروهای ضد افسردگی کلیک کنید.

داروی فلوکستین با عملکردی که بر روی مغز دارد، باعث بهبود خلق و خوی، اشتها و سطح انرژی بیمار می‌شود. باید اشاره کنیم که از این دارو برای درمان وسواس نیز استفاده می‌گردد و چنانچه بیمار رفتارهای وسواس گونه مانند شستن مداوم دست‌ها و … داشته باشد، می‌تواند با تجویز پزشک این قرص را مصرف نماید.

بایستی توجه داشته باشید که داروی فلوکستین برای درمان اختلالاتی نظیر اختلالات افسردگی اساسی، اختلالات افسردگی پس از زایمان، اختلال افسردگی فصلی، اختلال وسواس فکری و عملی، اختلال اضطراب جدایی کودکان، اختلال افسردگی در کودکان، اختلال استرس و اضطراب، اختلال پرخوری عصبی و اختلال فوبیا نیز تجویز می‌گردد.

آیا از داروی فلوکستین جهت لاغری نیز استفاده می‌شود؟

همانطور که اشاره کردیم یکی از مصارف قرص فلوکستین، درمان اختلالات خوردن و پرخوری است، بنابراین مصرف این دارو باعث می‌شود که میزان غذا خوردن و یا میل به غذا کاهش پیدا کند، بنابراین در لاغری نیز موثر است.

اما به هیچ وجه نباید خودسرانه به قصد کاهش وزن اقدام به مصرف این دارو کنید و حتما با پزشک مشورت لازم را داشته باشید.

بیشتر بخوانید : علائم افسردگی شدید

نحوه مصرف داروی فلوکستین

در ابتدا بهتر است پیش از مصرف داروی فلوکستین، راهنمای داخل جعبه را مطالعه نمایید. معمولا این دارو بایستی به صورت خوراکی و در صبح و فقط یک بار در روز، توسط بیمار مصرف شود. مصرف بیش از یکبار در روز وابسته به تشخیص پزشک معالج شما خواهد بود.

چنانچه داروی فلوکستین را به صورت شربت در اختیار دارید، بهتر است به جای قاشق غذاخوری که میزان آن دقیق نیست، از پیمانه‌ی مخصوص استفاده کنید. 

برای اینکه تاثیر و عملکرد داروی فلوکستین را در زمان کمتری ببینید، بهتر است که قرص فلوکستین را در بازه‌های زمانی منظمی مصرف کنید.

افزایش دوز مصرفی و قطع یکباره دارو بدون تجویز پزشک می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. چنانچه با قرص فلوکستین حال شما بهتر نشد و یا دچار علائم حادتر بیماری شدید، با پزشک خود صحبت کنید. برای آشنایی با سایر روش های درمان افسردگی کلیک کنید.

آیا قرص فلوکستین باید صبح مصرف شود؟

بهتر است قرص یا داروی فلوکستین را صبح‌ها مصرف کنید، چراکه اگر دچار اختلال خواب هستید و یا به اندازه کافی نمی‌خوابید، بهتر است این دارو در صبح مصرف شود. توجه داشته باشید که می‌توانید در هر زمانی این دارو را مصرف کنید، اما باید زمان مصرف منظم باشد.

دوز مصرفی فلوکستین ۱۰ و فلوکستین ۲۰ برای هر بیماری

دوز مصرفی داروی‌فلوکستین با توجه به سن، وضعیت بیماری و پاسخگویی بدن بیمار توسط پزشک تعیین می شود.

قرص فلوکستین برای درمان PMS (سندروم پیش از قاعدگی) : هر روز یا فقط برای دو هفته پیش از شروع قاعدگی تا اولین روز قاعدگی با توجه به نظر پزشک

فلوکستین برای درمان افسردگی : دوز بزرگسالان یعنی سنین 18 تا 64 سال (دوز معمولی: 20 تا 80 میلی گرم، حداکثر دوز: 80 میلی گرم، دوز اولیه: 20 میلی گرم در روز) دوز کودکان یعنی سن 8 تا 17 سال (دوز معمولی: 10-20 میلی گرم، دوز اولیه: پس یک هفته مصرف 10 میلی گرم، ممکن است میزان دوز به 20 میلی گرم افزایش یابد)

فلوکستین برای درمان وسواس : دوز بزرگسالان یعنی سنین 18 تا 64 سال (دوز معمولی: 20 تا 80 میلی گرم، حداکثر دوز: 80 میلی گرم، دوز اولیه: 20 میلی گرم در روز ) دوز کودک یعنی سنین 13 تا 17 سال و نوجوانان با وزن بالاتر (دوز معمولی: 20-60 میلی گرم، دوز اولیه: 10 میلی گرم در روز) دوز کودک یعنی سنین 7 تا 12 سال و نوجوانان با وزن کمتر (دوز معمولی: 20-30 میلی گرم، دوز اولیه: 10 میلی گرم در روز )

فلوکستین برای درمان پرخوری عصبی : دوز بزرگسالان یعنی سنین 18 تا 64 سال (دوز معمولی: 60 میلی گرم )

مسمومیت دارویی با فلوکستین

معمولا مسمومیت و اوردوز با داروی‌فلوکستین مشکلات حادی را برای بیمار ایجاد نمی‌کند. علائمی همچون تهوع، استفراغ، گیجی و لرزش و افزایش ضربان قلب از علائم مسمومیت با این دارو می‌باشد.

چنانچه این دارو بیش از میزان ۱۵۰۰ میلی‌گرم مصرف شود، معمولاً با توکسیسیته خفیفی همراه می‌باشد که در صورتی که، فرد دارای بیماری زمینه‌ای مغزی باشد، ممکن است موجب ایجاد تشنج، اختلالات شدید قلبی و حتی مرگ شود.

عوارض قرص و داروی فلوکستین

برخی از عوارص جانبی و شایع داروی فلوکستین شامل حالت تهوع، خواب‌آلودگی، سرگیجه، اضطراب، مشکل در خواب، از دست دادن اشتها، خستگی، عرق کردن بیش از حد، خمیازه کشیدن مکرر می‌باشد. 

مصرف داروی فلوکستین در اغلب موارد دارای عوارض حاد و خطرناک نیست، اما عوارض نادر و خطرناک این دارو شامل تغییرات روحی و روانی غیر عادی یا شدید همچون پریشانی، احساس هیجان یا انرژی شدید، افکار خودکشی، کبود شدگی و خون‌ریزی آسان، ضعف ماهیچه‌ها و عضلات، لرزش، تغییر در توانایی جنسی و کاهش میل جنسی و کاهش وزن غیر معمول می‌باشد.

در برخی موارد نادر مصرف این دارو باعث عوارضی شامل مشاهده خون در مدفوع، مدفوع تیره، استفراغ، ضربان قلب سریع و نامنظم، کمردرد، تشنج، مشکلات کلیه مثل تغییر در میزان ادرار، درد و تورم و قرمزی چشم، گشاد شدن مردمک چشم، تغییرات بینایی مانند دیدن رنگین‌کمان در اطراف نور در شب و تاری دید می‌شود.

تداخلات دارویی بافلوکستین

تداخلات دارویی باعث کاهش و تضعیف عملکرد داروی فلوکستین می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود لیست تمامی داروهایی که مصرف می‌کنید را به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

  •  داروهایی که باعث از بین بردن آنزیم‌های کبدی می‌شود، مانند وینبلاستین
  • داروهای ضد آریتمی مثل پروپافنون و فلکاینید
  • داروهای ضدافسردگی سه‌حلقه‌ای مانند دزپیرامین، وایمی پرامین
  • داروهایی که منجر به کبودی و خون‌ریزی می‌گردد، مانند داروهای ضد پلاکت از جمله کلوپیدوگرل
  • داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن
  • داروهای ضدلخته شدن خون مانند وارفاربن
  • بازدارنده‌های مونوآمین اکسیداز با فلوکستین کشنده است. داروهایی شامل ایزوکاربوکسازید، لینزولید، متیلن بلو، موکلوبماید، فنلزین، پروکاربازین، راساجیلین، سافینامید، سلژیلین و ترانیل‌سیپرومین
  • آسپرین
  • داروهای افزایش سروتونین شامل سیتالوپرام، پاروکستین، نوراپی‌نفرین
  • محصولات خواب آور شامل الکل، ماری‌جوانا، آنتی‌هیستامین‌ها، آلپرازولام، دیازپام و زولپیدم، کدئین 

هشدارهای مصرف قرص فلوکسیتین

  • مصرف داروی فلوکستین باعث ایجاد خواب آلودگی می شود، سعی کنید در زمانی که این دارو را مصرف می‌کنید، از فعالیت هایی که نیاز به هوشیاری بالا دارند (همچون رانندگی) بپرهیزید.
  • مصرف الکل و ماری‌جوانا عوارض داروی فلوکستین را تشدید می‌کنند، بنابراین سعی کنید در زمان مصرف فلوکستین از خوردن الکل پرهیز کنید.
  • چنانچه قصد انجام برخی آزمایش‌ها شامل اسکن مغزی جهت بیماری پارکینسون را دارید، بایستی به این نکته توجه داشته باشید که مصرف داروی فلوکستین ممکن است بر روی نتایج تاثیر بگذارد.
  • چنانچه مبتلا به دیابت هستید، مصرف داروی فلوکستین باعث تحت تاثیر قرار گرفتن میزان قند خون شما خواهد شد، بنابراین باید قند خون خود را به طور منظم بررسی نمایید و با پزشک در میان بگذارید.
  • مصرف داروی فلوکستین گاها و در موارد نادر باعث نعوظ طولانی یا دردناک در مردان می‌شود که در صورت مشاهده این مورد لازم است به سرعت به پزشک مراجعه کنید و مصرف این دارو را نیز قطع نمایید.
  • زنان باردار بایستی تنها در صورت ضرورت داروی فلوکستین را مصرف کنند، چراکه ممکن است به جنین آسیب برساند. با توجه به آمار نوزادانی که مادر در سه ماه آخر بارداری این دارو را مصرف کرده است دارای علائمی شامل مشکل در غذا خوردن و تنفس، تشنج، سفت شدن عضلات و گریه‌ی مداوم بوده اند.

برای دریافت مشاوره در زمینه داروهای اعصاب و روان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

چنانچه بیمار فراموش کند، در زمان هایی که در نظر گرفته است، داروی فلوکستین را مصرف کند، چه باید کند؟

در صورتی که بیمار در زمان مشخص فراموش کند داروی فلوکسیتین را مصرف کند، بایستی در اولین زمان ممکن آن را مصرف نماید. اما در صورت که در زمان نزدیک به دوز بعدی هستید، نیازی به مصرف دوزی که فراموش کرده‌اید نیست.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

منبع : قرص فلوکستین 10 و 20 برای چیست

تعبیر خواب نوزاد از نظر یونگ

تعبیر خواب نوزاد زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند و شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

منبع : تعبیر خواب نوزاد از نظر یونگ

تعبیر خواب نوزاد از نظر معبران باستانی

معمولا تعبیر خواب نوزاد، از اتفاقات مهم و خوشایندی خبر می‌دهد و نشان دهنده پیشرفت و تغییر مثبت در زندگی است. شکل و قیافه نوزاد و همینطور کاری که انجام می‌دهد نیز می‌تواند در تعبیر خواب نوزاد مهم باشد.

به طور کلی نوزاد در خواب نشان معصومیت‌ و بی‌گناهی‌ است. در ادامه تعبیر خواب نوزاد را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم:

تعبیر خواب نوزاد از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین اینگونه دیدن نوزاد را در خواب تعبیر می‌کند، اگر فردی خواب نوزاد بییند، به طوری که در خواب صاحب نوزاد دختر (یا زاییدن دختر) می‌شود، نشان سلامتی و شادی از اهل است.

اگر فردی خواب نوزاد بییند، به طوری که در خواب صاحب نوزاد پسر می‌شود، بدین معنی است که او در زندگی صاحب فرزند دختر خواهد شد.

همینطور اگر شخصی در خواب ببیند که دختر دار می‌شود، بدین معنی است که او در زندگی صاحب فرزند پسر خواهد شد.

محمد بن سیرین خواب نوزاد را از این جنبه نیز بررسی کرده است که اگر در خواب ببینید که بچه دار شده اید و خودتان در حال شیر خوردن می‌باشید، بدین معناست که به خواسته‌هایتان نخواهید رسید.

تعبیر خواب نوزاد از نظر امام صادق (ع)

تعبیر خواب نوزاد از نظر امام صادق (ع) نیز از دو جنبه بیان شده است. اگر زنی در خواب دختری زاید، بدین معنی است که او در زندگی صاحب فرزندی خواهد شد که ﺑﺰﺭﮒ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﻣﻰ‌ﺷﻮﺩ.

همینطور اگر زنی در خواب پسری زاید که بلافاصله بعد از تولد حرف بزند، مرگ کسی که خواب دیده است، نزدیک است.

تعبیر خواب نوزاد از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید اگر مردی در خواب به کودکی شیر بدهد، تعبیر آن این است که زندانی خواهد شد و بهتر است برای دفع بلا صدقه بدهد.

و همینطور اگر شخصی در خواب ببیند که نوزادی را سر راه گذاشته‌اند و شخص آن را برمی‌دارد، نشانه آن است که جایی که شخص امید ندارد، چیزی به او خواهد رسید.

اگر شخصی در خواب ببیند که کودکی در حال اذان گفتن است، اینگونه تعبیر می‌شود که او با پدر و مادرش وداع کرده و از آن ها جدا خواهد شد.

تعبیر خواب از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب نوزاد ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند.  

تعبیر خواب نوزاد در روانشناسی | نگاهی به تعبیر رویا به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که به طور کلی دیدن خواب نوزاد، نشان دهنده یک اتفاق جدید و فرصت های خوب پیش رو می‌باشد. نوزاد نشان دهنده شخصیت و یا توانایی فرد برای ورود به این اتفاق جدید و یا پروژ نو است.

نوزاد در خواب نشان از معصومیت و یک شروع دوباره است و به موردی از وجود شما اشاره می‌کند که آسیب پذیر می‌باشد.

خندیدن نوزاد در خواب

اگر شخصی در خواب ببیند که نوزادی به او می‌خندد، بدین معنی است که لذت وصف نشدنی را تجربه خواهد کرد.

نوزاد گریان

اگر شخصی در خواب نوزاد گریان ببیند، به عقیده یونگ بدین معنی است که بخشی از وجود شخص و یا نیازهای فرد در گذشته مورد توجه قرار نگرفته و تامین نشده است.

نوزاد سقط شده

تعبیر نوزاد سقط شده در خواب از نظر یونگ بدین صورت است که شخص چیزی را که در حال پیشرفت و گسترش بوده است را از دست خواهد داد. این موارد می‌توانید یک رابطه و یا یک بخشی از شخصیت و یا توانایی های فرد باشد.

خواب دیدن نوازد زن باردار

اگر زن بارداری خواب نوزاد ببیند، نشان دهنده این است که او از بچه دار شدن و یا نگه داشتن جنین در طول بارداری می‌ترسد و نگران است.

دیدن بدن بزرگسال با سر نوزاد

از دیدگاه یونگ دیدن بدن بزرگسال با سر نوزاد نشان دهنده این است که فرد در دوران کودکی آسیب دیده است، شکننده و آسیب پذیر است و نیاز به مراقبت دارد. این شخصی در مسئولیت هایی که بر عهده دارد کوتاهی می‌کند. این افراد با اینکه از نظر جسمی بالغ شده‌اند، از نظر افکار هنوز نابالغ هستند.

دیدن بدن نوزاد با سر بزرگسال

اگر فردی در خواب بدن نوزادی را با سر بزرگسال ببیند، نشان دهنده این است که شخص دارای تفکر منطقی و عقلانی بوده و در حین حال دارای عواطف و احساسات نابالغ است.

پذیرفتن نوزادی به فرزندی

به عقیده یونگ پذیرفتن نوزادی به فرزندی در خواب نشان دهنده این است که شخص روش جدیدی را برای زندگی انتخاب کرده است. یا کار و مسئولیتی را بر عهده خواهد گرفت که نیازمند مراقبت است.

افتادن نوزاد

اگر فردی خواب ببیند که نوزادی از دست او به زمین می‌افتد، بدین معنی است که او به نیازهای اولیه‌اش بی توجه است و در ارتباط با جنس مخالف دارای ضعف است.

همینطور می‌تواند به معنای از دست دادن یک فرصت، خیانت کردن به دیگری نیز باشد.

تعبیر خواب نوزاد در روانشناسی | تعبیر خواب نوزاد از دیدگاه آنلی بیتون

آنلی بیتون اینگونه دیدن خواب نوزاد را تعبیر می‌کند؛ به طور کلی دیدن خواب نوزاد نشان از شادی در زندگی دارد.

به عقیده آنلی بیتون اگر دختری در خواب ببیند که صاحب نوزادی است، بدین معنا می‌باشد که متهم به کارهای غیراخلاقی خواهد شد.

اگر نوزادی را در حال شنا کردن ببینید، بدین معنی است که از سختی و گرفتاری رها خواهید شد.

دیدن نوزاد مرده در خواب نشانه‌ ناراحتی و نگرانی می باشد. اگر زنی در خواب از نوزاد خود در حال پرستاری باشد، بدین معنی است که کاری دلپذیر انجام خواهد داد. با توجه به این که معنای خواب تعابیر مختلفی می‌تواند داشته باشد، برای دریافت تعبیر خواب خود کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

منبع : تعبیر خواب نوزاد از نظر یونگ