مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرد سالاری یا ماسکولیسم

مرد سالاری یا ماسکولیسم

ذهن نو


سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور : 9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری
شماره تماس با موبایل : 02191002360

      


منبع:مرد سالاری یا ماسکولیسم

برخی جوامع مرد سالاری ( ماسکولیسم ) را در مقابل زن‌سالاری در نظر می‌گیرند. مردسالاری به معنای افزایش قدرت مردان در جامعه می‌باشد. اما افزایش قدرت فقط یکی از پیامدهای این دیدگاه است. به دنبال افزایش قدرت، افزایش مسئولیت و فشار روانی را نیز در مردان شاهد هستیم. با افزایش قدرت مردان متقابلا زنان نیز به دنبال راهی برای تحقق حقوق هستند. با بررسی ابعاد مختلف مردسالاری می‌توانیم به بینشی مناسب و به دور از کلیشه های جنسیتی در این باره برسیم. تفکر و تعامل در این زمینه به شما کمک می‌کند تا تعامل موثری با جنس مخالف‌تان داشته باشید. در صورتی که درخانواده شما مردسالاری موجب دردسر شده، حتما از مشاوره خانواده استفاده نمایید.


برای دریافت مشاوره در زمینه مرد سالاری می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تعریف مردسالاری

به سیستم و نظامی که در آن بخش عمده مدیریت و تصمیم‌گیری به عهده مردان باشد، نظام مردسالار می‌گویند. اما با بررسی دقیق‌تر به مفهوم فرهنگ مردسالاری می‌رسیم که در آن اعتقاد و باور اصلی بر آن است که مردان نسبت به زنان برتر هستند و زنان در تمامی امور در اولویت دوم قرار می‌گیرند.

در اولویت بودن مردان موجب می‌شود امکانات بیشتری نسبت به زنان از جامعه دریافت کنند. به طور کلی در نظام مردسالار به نیازهای مردان نسبت به زنان توجه بیشتری می‌شود. در این جوامع معمولا شاهد اعتراضات زنان نسبت به ایجاد حقوق برابر اجتماعی و رفاهی هستیم. مرد سالاری علاوه بر سطح جامعه، سطح خانواده را هم در برمی‌گیرد. فرهنگ غالب بر خانواده‌ای که در آن تصمیم گیری‌ها انحصارا به عهده پدر و پسران خانواده است و زنان نقشی در آن ندارند فرهنگی مردسالار است. برای آشنایی بیشتر با مفهوم اهمیت خانواده کلیک کنید.

نشانه های مرد سالاری


براساس مطالعات بین فرهنگی نشانه‌های مردسالاری در فضای خانواده به شکل زیر دسته بندی می‌شوند:


1.تصمیم‌های مهم خانوادگی انحصارا توسط مرد یا مردان خانواده انجام می‌شود.

2.استقلال مالی برای زنان در خانواده ممکن نیست.

3.تمام مسئولیت برطرف کردن نیازهای اعضای خانواده فقط بر عهده مردان است و مردان فشار روانی زیادی را در این باره متحمل می‌شوند.

4.زنان حق نظردادن در امور مربوط به مدیریت و اداره خانه را ندارند.

5.تمامی قوانین خانه مثل قوانین رفت و آمد و ارتباطات اجتماعی توسط مردان بناگذاری می‌شود.

6.احتمالا وجود زورگویی و ظلم مرد به زن و حتی خشونت خانگی در این خانواده‌ها بیشتر است.

7.مردان خانواده به شدت در تلاش برای محدود کردن زنان و عدم ایفای نقش اجتماعی آنان هستند.

علل بروز مرد سالاری

عوامل متعددی در ایجاد این پدیده اجتماعی دخیل هستند. اما نقش فرهنگ در مورد مرد سالاری بسیار پررنگ‌تر از عوامل دیگر است. در ادامه به شرح چند مورد از این علت‌ها می‌پردازیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد