مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

ورزش یوگا برای چه بیماری هایی مفید است

ورزش یوگا در دسته فعالیت‌های جسمی و روانی قرار می‌گیرد که برای اولین بار در هند انجام شد؛ اما در حال حاضر در سراسر جهان به عنوان نماد آرامش و تندرستی شناخته شده است. حرکات یوگا شامل تمرینات جسمی، ذهنی و خودشناسی است که منجر به ایجاد هماهنگی میان ذهن، روح و جسم می‌شود. کسی که اقدام به انجام مستمر تمرینات یوگا می‌کند، ضمن رسیدن به آرامش روانی در جهت سلامت جسمی خود نیز تلاش می‌کند؛ چراکه یوگا باعث ترشح هورمون‌های مختلف در سطح بدن می‌گردد. این ورزش از نظر برخی تشابه زیادی با طرق نیایش و ارتباط با مرجع هستی نیز دارد. در ادامه به طور کامل درباره فواید و چگونگی انجام ورزش‌ یوگا شرح داده‌ایم. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.


برای دریافت مشاوره در زمینه ورزش یوگا می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع:  ورزش یوگا برای چه بیماری هایی مفید است

تعریف ورزش یوگا

پیدایش ورزش یوگا به هفت هزار سال قبل باز می‌گردد اما اگر دقت کرده باشید طی سال‌های اخیر بسیار فراگیر شده و مورد توجه مردم قرار گرفته است. یوگا شامل برخی از تمرینات ذهنی، جسمی و روحانی است که برای بالا بردن کیفیت زندگی انسان‌ها استفاده می‌شود و آرامش بدن و روان را به دنبال دارد.

در این فعالیت سیستم‌های مختلف بدن شامل سیستم اعصاب و غدد ترشحات داخلی با یکدیگر هماهنگ می‌شوند و تاثیر مستقیمی بر روی سیستم‌های داخلی و اندام‌ها دارند. به طوری که این ورزش به عنوان روشی برای درمان اضطراب نیز شناخته می‌شود. برای آشنایی با سایر روش‌های درمان اضطراب کلیک کنید.

تاریخچه ورزش یوگا

قدمت ورزش یوگا به 5000 سال پیش در هندوستان برمی‌گردد. حرکات یوگا تنها یک ورزش نیست بلکه تمرینات حسی هستند که بر سلامت روان نیز تاثیر دارند. در اواخر دهه 1890 این تمرینات به جهان غرب نیز گسترده شده و محبوبیت زیادی پیدا کرد. یوگا همچنین گاهی به عنوان یک مکتب فلسفی، عرفانی و یا معنوی شناخته می‌شود.

انواع ورزش یوگا



از آنجایی که ورزش یوگا تنهامختص چند تمرین به خصوص نیست؛ انعطف پذیری زیادی داشته و به طیف وسیعی از حرکات کشش که بر تنفس و استقامت تمرکز می‌کنند می‌توان یوگا گفت. این ورزش خود شامل انواع مختلفی است که شامل موارد زیر می‌شود.

آشتانگا

بیکرام

هاتا

یانگار

کوندالینی

قدرتی

بارداری. برای آشنایی با نحوه انجام ورزش در بارداری کلیک کنید.

تأثیر ورزش یوگا در زندگی

در حال حاضر افراد مختلف زندگی پرمشغله و پرتنشی را تجربه می‌کنند. یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توان به کمک آن در این زندگی پرتنش به تندرستی و شادابی رسید، یوگا‌کردن است.

ورزش‌ یوگا در بردارنده تمریناتی است که از میزان خستگی‌های روزانه می‌کاهد و باعث آرامش گرفتن روح و روان می‌شود. بسیاری بر این باورند که یوگا هنرزندگی است؛ چراکه می‌تواند با عجین شدن در فرد بر تمامی جنبه‌های حیاتی زندگی او تاثیرگذار باشد.

ورزش‌ یوگا می‌تواند این قدرت را به فرد بدهد که در برابر مشکلات و استرس‌های زندگی مقاومت بیشتری از خود نشان دهد؛ چراکه اولین کارکردیوگا افزایش سلامت روان است و همین موضوع مهمی است که می‌تواند عملکردهای فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

فواید ورزش یوگا برای سلامتی

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم بخشی از فواید ورزش یوگا مرتبط با سلامتی انسان است. در ادامه به فوایدیوگا برای سلامتی انسان پرداخته‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد