مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

تعبیر خواب پرنده

تعبیر خواب پرنده زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

منبع : تعبیر خواب پرنده

تعبیر خواب پرنده از نظر معبران باستانی 

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از پرنده در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر پرنده را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب پرنده از نظر محمد بن سیرین 

محمد بن سیرین از بزرگترین معبران باستانی است که می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که به هوا پریده و یک پرنده می‌گیرد، به این معنی است که او از زن فعلی خود جدا شده و با فرد دیگری ازدواج می‌کند. 

اگر فردی در خواب ببیند که در دست خود پرنده‌ای دارد و آن پرنده از دست او می‌پرد اما مجدد به سوی فرد بازگشته و بر روی دست او می‌نشیند، به این معنی است که بیننده خواب به خواسته و حاجت خود می‌رسد. در صورتی که پرنده بپرد و دوباره بازنگردد به این معنی است که بیننده خواب بخشی از مال و اموال خود را از دست می‌دهد. بانگ و فریاد پرندگان در خواب نیز به مصیبت تعبیر شده است.

خواب‌پرنده از نظر ابراهیم کرمانی 

به عقیده ابراهیم کرمانی، بانگ و فریاد جوجه‌های پرنده در خواب به معنای ماتم و مصیبت برای بیننده خواب است. 

این معبر می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که بخشی از گوشت تن خود را جدا می‌کند و برای پرندگان می‌اندازد، به این معنی است که در عالم بیداری بخشی از مال و اموال خود را به دیگران می‌بخشد. 

معنی‌خواب پرنده از نظر جابر مغربی 

جابر مغربی از دیگر معبران باستانی است که می‌گوید، اگر فردی در خواب ببیند که از بینی‌اش پرنده‌ای خارج می‌گردد، به این معنی است که او چهارپایی خریداری می‌کند که بچه‌دار می‌شود.

اگر فردی در خواب ببیند که پرنده‌ای را کباب و یا بریان کرده و می‌خورد، به این معنی است که با حیله و فریب، مال و اموال یک زن را می‌گیرد. اگر پرنده در خواب قسمتی از گوشت بدن بیننده خواب را جدا کرده و با خود ببرد، به این معنی است که او بخشی از مال و اموال او را به زور می‌گیرد. 

تعبیرخواب پرنده از نظر امام صادق (ع)

از دیگر معبران باستانی، امام صادق (ع) می‌باشد که می‌فرماید : به طور کلی بانگ و فریاد پرنده در خواب خوب است. اگر در خواب صدای بانگ و فریاد پرنده‌ای را شنیدید که در عالم بیداری به نحس بودن شناخته می‌شود، باید منتظر غم، اندوه و مصیبت باشید.

تعبیر خواب پرنده از نظر حضرت دانیال (ع)

دانیال نبی (ع) می‌فرماید : اگر فردی در خواب ببیند که پرنده‌ای در حال پریدن است و از جایی به جای دیگر می‌پرد، به این معنی است که او به مسافرت می‌رود و در عالم بیداری نیز به اندازه ارتفاعی که پرنده پریده به والایی می‌رسد.

معنی‌‌خواب‌ پرنده از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی بر این عقیده است که تعبیر خواب پرنده‌های حلال گوشت بهتر از پرنده‌های حرام گوشت است. به طور کلی این معبر می‌گوید : دیدن هر پرنده‌ای به صورت زنده در خواب بهتر است و خواب پرندگان خوش نقش در مقابل پرندگان یک رنگ، تعابیر بهتری دارند. 

اگر فردی در خواب ببیند که صاحب یک پرنده است، به این معنی می‌باشد که او به مراد دل خود می‌رسد. هر چه پرنده خوشرنگ‌تر و خوش‌آوازتر باشد، احتمال رسیدن به خواسته و آرزو نیز برای بیننده خواب بیشتر می‌شود. 

دیدن خواب پرنده همراه با جوجه‌هایش به این معناست که او در عالم بیداری صاحب فرزند می‌شود. داشتن چندین پرنده در خواب به معنای این است که اهداف فرد تحقق می‌یابد. 

اگر فردی در خواب ببیند که پرنده‌ای دارد که در حال پریدن است و فرد نیز به دنبال پرنده می‌رود، به این معنی است که بیننده خواب سفری در پیش رو دارد. 

در صورتی که فرد در خواب ببیند که یک جغد و یا کرکس بر روی دست او نشسته است و ناگهان می‌پرد و می‌رود، به این معنی است که در عالم بیداری بلا و مصیبتی از بیننده خواب دور می‌گردد. تعبیر خواب گنجشک نیز بر باور منوچهر مطیعی تهرانی دوست وراج و پرحرف می‌باشد. 

تعبیر خواب پرنده از نظر روانشناسان 

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب پرنده ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب پرنده به روش یونگ 

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب پرنده نمادی از اهداف و آرمان‌های بیننده خواب است. اگر فردی در خواب پرنده‌ای را ببیند که در حال آواز خواندن و یا پرواز است، به لذت و عشق برای فرد بیننده خواب تعبیر می‌شود. 

معنی‌خواب پرنده مرده

یونگ می‌گوید : اگر فردی در خواب پرنده‌ای را مرده ببیند و یا جان دادن و مرگ یک پرنده را تماشا کند، به معنای این است که او در زندگی واقعی ناامید می‌شود. البته در تعبیری دیگر از یونگ این خواب اشاره به نگرانی‌های ذهنی بیننده خواب نیز دارد. 

معنی خواب حمله کردن پرنده

در صورتی که در خواب ببیند که مورد حمله چندین پرنده قرار گرفته است و در شرایطی قرار دارد که نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند و خودش را نجات دهد، به این معناست که بیننده خواب در عالم بیداری با تضادی در روحیه‌اش درگیر است.

اگر پرنده‌ها به فرد حمله کنند و تمایل داشته باشند که وارد خانه او شوند، به این معنی می‌باشد که او مسیر اشتباهی را در زندگی‌اش طی می‌کند و به دیگران اجازه دخالت می‌دهد. 

معنی خواب تخم و لانه پرنده

خواب تخم پرنده به عقیده یونگ به پول تعبیر می‌شود. اگر فردی در خواب خود لانه پرنده‌ای را ببیند به معنای پناه، امنیت و استقلال برای او می‌باشد. در تعبیری دیگر از یونگ لانه پرنده در خواب به معنای شروع فصل بهار است. 

معنی خواب نوک پرنده

اگر فردی در خواب ببیند که نوک یک پرنده در گردن او گیر کرده است، به این معنی است که فرد بیننده خواب در زندگی واقعی بسیار غیبت می‌کند و بهتر است کمی از این کار دست بکشد. 

معنی خواب قفس پرنده

به عقیده یونگ، قفس در خواب به معنای از دست دادن آزادی است. 

تعبیر خواب پرنده به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون از دیگر روانشناسان است که دیدن خواب پرنده‌ای که بال‌های زیبایی دارد را به خوشبختی تعبیر کرده است. 

اگر دختر جوانی در خواب خود یک و یا چندین پرنده زیبا ببیند، به این معنی است که او در آینده‌ای نزدیک با همسر دلخواه خود ازدواج می‌کند. 

پرنده با بال‌های ریخته در خواب، به عقیده آنلی بیتون به رفتار ظالمانه افراد غنی با افراد فقیر تعبیر می‌گردد. پرنده زخمی در خواب نیز به معنای تاسف خوردن به فرزند گمراه می‌باشد.

اگر فردی در خواب ببیند که پرنده و یا پرندگانی را می‌گیرد، به این معنی است که او در زندگی واقعی به خواسته‌های خود می‌رسد. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد