مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

توجه طلبی کودک | کنترل توجه طلبی بیش از حد کودکان

توجه طلبی کودک یکی از رفتارهای طبیعی و جزو مراحل رشد آنان محسوب می‌شود. کودکان معمولا رفتارهای مختلفی از خود نشان می‌دهند، اما معنای این فعایت ها بستگی به سن آنها یا شرایط زندگی دارد. به هرحال در سال های اولیه زندگی، آنها بیشتر نیاز به توجه اطرافیان دارند. وقتی توجه کافی دریافت نکنند، در نحوه رفتار یا حتی آینده آنها تاثیر خواهد گذاشت.

گاهی والدین در توجه کردن به فرزندشان افراط می‌کنند و باعث بروز رفتارهای ناهنجار در آن‌ها می‌شوند. کودکان نیاز خود به توجه و محبت را شاید آنگونه که والدین انتظار دارند؛ بیان نکنند. اما در واقع این رفتارها نشانه ای است که او نیاز به حمایت بیشتر شما دارد.

منبع: توجه طلبی کودک | کنترل توجه طلبی بیش از حد کودکان

توجه طلبی کودک

کودکان در ابتدای زندگی کاملا به والدین خود وابسته هستند. والدین علاوه بر تامین نیازهای مادی کودکان باید نیازهای روانی آنان را نیز مثل نیاز به توجه، امنیت و… را تامین کنند. کودکان خود، به ما نشان خواهند داد که نیازمند دریافت توجه هستند. والدین باید به این نشانه ها توجه کرده و تا حد امکان برای تامین آنها تلاش کنند. در این مقاله به بررسی دلایل و راه های جلوگیری از توجه طلبی کودک، خواهیم پرداخت. 

نشانه های نیاز به توجه طلبی کودک

همانطور که قبلا هم گفته شد، توجه طلبی کودک نشانه هایی دارد که معمولا با فعالیت های حرکتی همراه است. کودکان در ابتدا قادر به بیان احساسات و صحبت کردن در مورد نیازهای خود نیستند. به همین دلیل درخواست‌های خود را به روش های دیگری مطرح می‌کنند. برخی از رفتارهای کودکان برای توجه طلبی کودک شامل موارد زیر می‌شود.

⭕پرخاشگری و شکستن وسایل

⭕انزوا و گوشه گیری

⭕عدم ارتباط موثر میان والدین و کودک

⭕آسیب زدن به خواهر و برادرها

⭕زورگویی و رفتارهای مخرب

تمامی این رفتارها برای کودک در سن پایین طبیعی است. اما اگر این رفتارها ادامه دار شوند و در ارتباط کودک با همسالان تاثیر بگذارند؛ باید برای برطرف کردن آنها اقدام کرده و علت آنها شناسایی شوند.

دلایل توجه طلبی کودک

کودکان به دلایل مختلفی نیاز به توجه را در خود حس می‌کنند. والدین در این شرایط بسیار موثر خواهند بود. در واقع بزرگ ترین علت توجه طلبی کودک، والدین سمی هستند. والدینی که به کودکان خود به اندازه کافی اهمیت نمی‌دهند؛ آنها را در معرض مشکلات زیادی قرار می‌دهند. بعضی از دلایل این رفتارها در کودکان شامل موارد زیر می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد