مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

وسوسه بعد از ترک و راه های جلوگیری از لغزش چیست؟

وسوسه بعد از ترک اعتیاد برای مصرف مجدد مواد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و چالش‌های اصلی افراد است. میل روانی به احساس سرخوشی ناشی از مصرف مواد فرد را وادار به  امتحان دوباره آن می‌کند. این در حالی است که یک بار مصرف دوباره، تمام زحمات برای ترک اعتیاد را از بین می‌برد و اعتیاد دوباره شروع می‌شود. به همین منظور توصیه می‌شود که افراد بعد از ترک اعتیاد نیز برای مدت مشخصی با یک روانشناس متخصص در ارتباط باشند تا تمام وابستگی و میل روانی‌شان به مواد مخدر به طور کامل از بین برود. با آگاهی از راه‌های غلبه بر وسوسه بعد از ترک و کمک گرفتن از روانشناس می‌توانید این دوره را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وسوسه بعد از ترک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: وسوسه بعد از ترک و راه های جلوگیری از لغزش چیست؟

وسوسه بعد از ترک

وسوسه بعد از ترک یکی از عوارضی طبیعی در این دوران است. در واقع وقتی فردی برای مدت زمان طولانی به ماده ای اعتیاد دارد؛ در حین یا بعد از دوران ترک مدام به مصرف دوباره آن فکر می‌کند. این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد.مدت زمانی که فرد درگیر اعتیاد بوده است و یا حتی موادی که به آن اعتیاد داشته است؛ در این مورد موثر هستند. اطرافیان و به طور کلی محیط در این مورد بسیار موثر هستند. بهتر است افراد این مورد را در نظر داشته و در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

چگونگی بروز وسوسه بعد از ترک

اطلاع از نحوه بروز و همچنین نشانه های بروز وسوسه بعد از ترک می‌تواند تا حد زیادی، در مورد جلوگیری و همچنین مقابله با این حالت موثر باشد. در واقع اگر اطرافیان فرد و یا حتی خود او بتواند این موارد را تشخیص دهند؛ کمتر احتمال دارد که فرد دوباره به سمت مصرف مجدد برود. این موضوع در بیشتر موارد به شکل نشخوار فکری در آمده و مدام در ذهن فرد مرور می‌شود.

از طرفی حتی با برخی از نشانه های رفتاری و عملی نیز خود را نشان می‌دهد. برای مثال فرد مدام از لذت ناشی از مواد کشیدن صحبت می‌کند و یا به دنبال وسایل قدیمی خود برای مصرف مواد است. اینها موارد هشداردهنده ای هستند که افراد باید در مورد آن اقداماتی انجام دهند.

دلایل وسوسه بازگشت به مواد مخدر

وقتی به عملی عادت کرده باشید مغزتان برای ماندن در شرایط گذشته و جلوگیری از تغییر، شما را به انجام دوباره آن عمل دعوت می‌کند؛ اعتیاد نیز همین گونه است. اگر سابقه درگیر شدن در وسوسه‌ بعد از ترک را داشته باشید، حتما متوجه شده‌اید که اکثر مواقع وسوسه‌های فکری شما کم و آهسته هستند اما در موقعیت‌های خاصی این وسوسه‌ها شدت می‌گیرند و کنترل آن‌ها سخت می‌شود.

افراد معمولا بعد از ترک کمپ و در شرایط استرس زا و بیکاری به فکر بازگشت به مواد می‌افتند. محرک‌های مختلفی می‌توانند فرد را دچار وسوسه مصرف دوباره کنند مثل خستگی، غم و اندوه فراوان، انرژی بالا و…

◀اعتیاد اعضای خانواده

یکی دیگر از دلایل وسوسه بعد از ترک، اعتیاد اعضای خانواده است. در واقع وقتی اعضای خانواده نیز درگیر اعتیاد باشند؛ کمتر احتمال دارد که فرد برای ترک اقدام کند و یا بعد از ترک بتواند به تصمیم خود پایبند بماند. به طور کلی محیط خانه برای او یادآور مصرف مواد بوده و او را برای انجام دوباره اینکار تحریک می‌کند.

◀نیمه کاره ماندن فرایند ترک

از طرفی افرادی که فرایند ترک اعتیاد خود را نیمه کاره رها می‌کنند؛ بیشتر احتمال دارد که وسوسه بعد از ترک را تجربه کنند. به همین دلیل اهمیت دارد که افراد ترک اعتیاد خود را به صورت کامل و اصولی پشت سر بگذارند. افرادی که به صورت غیراصولی اعتیاد خود را ترک می‌کنند؛ آسیب های زیادی را تجربه کرده که مصرف مجدد یکی از آنهاست. این موضوع مخصوصا در روزهای اول بعد از ترک بیشتر خود را نشان می‌دهد.

راه‌های مقابله با وسوسه‌ بعد از ترک اعتیاد

برای مقابله با وسوسه بعد از ترک و وسوسه‌های بازگشت به اعتیاد راهکارهایی وجود دارد که به شرح زیر هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد