مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

شخصیت پارانوئید

شخصیت پارانوئید یکی از انواع اختلالات شخصیت است که بیش از همه با ویژگی بی‌اعتمادی و سوءظن به دیگران شناخته می‌شود. مبتلایان به این اختلال همواره نسبت به اطراف خود حساسیت نشان می‌دهند. این موضوع باعث بی‌کیفیت شدن زندگی خود فرد شده و حتی خطر بروز خودکشی یا رفتارهای آسیب زدن به خود را نیز افزایش می‌دهد. با همه این‌ها مبتلایان به این اختلال هیچ بینشی نسبت به شرایط خود ندارند و بر این باورند که سوءظن آن‌ها صحیح بوده و دیگران متوجه حساسیت شرایط نیستند. به همین خاطر ارتباط با افراد پارانوئید بسیار سخت خواهد بود و این موضوع باعث می‌شود که اطرافیان خود را از دست بدهند زیرا هیچ‌کس از اتهامات آن‌ها در امان نیست. اگر در نزدیکیتان چنین فردی وجود دارد، او را به شروع درمان ترغیب کرده و یا خود برای آموزش راهکارهایی درزمینهٔ چگونگی برخورد با این افراد از یک مشاور کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت پارانوئید می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: شخصیت پارانوئید

اختلال شخصیت پارانوئید

اختلال شخصیت به معنای بروز برخی ویژگی‌های شخصیتی غیرمعمول در فرد است که باعث می‌شود تا رفتارها و طرز فکر او نسبت به میانگین جامعه تفاوت بسیاری داشته باشد. این افراد هیچ آگاهی نسبت به بیماری خود نداشته و معمولاً دیگران را مسئول تمامی مشکلات پیش‌آمده می‌دانند.

اختلال شخصیت پارانوئید یکی از انواع اختلالات شخصیت است که بیشتر در مردان دیده می‌شود و اصلی‌ترین نشانه آن سوءظن دائم نسبت به محیط اطراف است. این افراد معمولاً هر حرف یا برخوردی از جانب دیگران را نوعی تهدید یا توهین به خود در نظر می‌گیرند و به همین خاطر به‌شدت به آن واکنش نشان می‌دهند. در مواردی که شدت اختلال بیشتر باشد، احتمال دارد سوءظن فرد حالت توهم یا هذیان به خود گرفته و مسائلی را بیان کند که امکان بروز آن‌ها در واقعیت وجود ندارد.

تردید مبتلایان به اختلال شخصیت پارانوئید در بسیاری از مواقع باعث می‌شود که آن‌ها نزدیکان خود را از دست بدهند. زیرا واکنش این افراد نسبت به آنچه تهدید یا توهین تلقی می‌کنند بسیار شدید بوده و این موضوع باعث خواهد شد تا اطرافیان به‌تدریج آن‌ها را ترک کنند. زندگی کردن دائم با شک و تردید و همین‌طور فقدان روابط اجتماعی مناسب باعث بی‌کیفیت شدن زندگی این افراد شده و به همین خاطر احتمال خودکشی یا آسیب زدن به خود و دیگران در این افراد بیش از سایر اختلالات شخصیت است. 

نشانه‌های اختلال شخصیت پارانوئید

اختلال شخصیت پارانوئید باعث بروز رفتارهای خاصی در فرد می‌شود که می‌تواند به شما در شناسایی این بیماران کمک کند. توجه داشته باشید که تشخیص این اختلال صرفاً بر عهده متخصص روانشناس است و این نشانه‌ها تنها می‌توانند تا حدودی به شما در شناسایی این بیماران کمک کنند. به میزانی که فرد نشانه‌های بیشتری از موارد زیر را داشته باشد احتمال وجود اختلال شخصیت پارانوئید در وی بیشتر بوده و بهتر است برای دریافت تشخیص قطعی از یک روانشناس کمک بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد