مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

آموزش الفبا قبل مدرسه | 5 ایراد به آموزش الفبا قبل مدرسه

آموزش الفبا قبل مدرسه امروزه در مراکز آموزش پیش از دبستان زیاد مشاهده می‌شود. اما این شیوه آموزشی اشتباه است. و باعث می‌شود که کودک در کلاس درس به دلیل شیوه آموزشی متفاوت احساس سردرگمی داشته باشد و از تکراری بودن درس خسته شود. در واقع کودک به پیش دبستانی می‌رود تا مهارت های اولیه را آموزش ببیند. با این حال عده ای بر این باورند که با آموزش های زود هنگام می‌توانند فرزندانی باهوش‌تر و موفق‌تر داشته باشند.

منبع: آموزش الفبا قبل مدرسه | 5 ایراد به آموزش الفبا قبل مدرسه

آموزش الفبا قبل مدرسه؟

آموزش الفبا قبل مدرسه یکی از مسائلی است که والدین را به خود درگیر کرده است. عده ای از والدین تصور می‌کنند که این روش مناسب است. اما عده دیگری انتظار دارند که کودک در دوران اول ابتدایی الفبا را آموزش ببیند. آموزشی که کودک توسط والدین یا مهد کودک ها می‌بیند؛ با آموزش مدرسه بسیار متفاوت است.

اگر کودک با تفاوت آموزشی مواجهه شود، دچار سردرگمی و مشکل می‌شود. نمی‌داند کدام شیوه آموزشی صحیح یا کدام اشتباه است. به همین دلیل دچار گیجی و سردرگمی می‌شود. به طور کلی از نظر روانشناسان آموزش الفبا قبل مدرسه، اشتباه است. و استفاده از این روش توصیه نمی‌شود.

معایب آموزش الفبا قبل مدرسه

روانشناسان در پاسخ به دغدغه ذهنی والدین که آموزش الفبا قبل مدرسه است، این روش را توصیه نمی‌کنند. و امری صحیح نمی‌دانند. به دلیل اینکه آموزش الفبا قبل مدرسه همراه با معایبی می‌باشد که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

✨ دلزدگی کودک از تکرار مطالب

یکی از معایب آموزش الفبا قبل مدرسه، دلزدگی و خستگی کودک از تکرار مطالب است. زمانی که آموزش ها قبل از دوران ابتدایی صورت بگیرد؛ با آغاز مدرسه به دلیل آموزش های از قبل صورت گرفته؛ کودک در کلاس درس خسته و کلافه می‌شود. از تمامی همکلاسی های خود جلو تر است و با روش های دیگری خود را سرگرم می‌کند. 

✨ محدودیت در بازی کودک

دوران قبل از دبستان، دوران بازی کودک است و آموزش الفبا قبل مدرسه اشتباه است. در این زمان کودک باید بازی کند و زمان خود را صرف بازی های کودکانه کند؛ تا یادگیری مباحث درسی. 

✨ تفاوت در شیوه آموزشی

یکی از معایب آموزش الفبا قبل مدرسه، تفاوت در شیوه آموزشی است. به دلیل آموزش های متفاوت در دوران مدرسه و قبل از مدرسه، کودک به سردرگمی دچار می‌شود. و حروف الفبا را با هم قاطی می‌کند.

✨ ایجاد مزاحمت در زمان تدریس معلم

آموزش الفبا قبل مدرسه باعث ایجاد مزاحمت در زمان تدریس معلم می‌شود. کودکی که مباحث درسی را آموزش دیده است؛ در کلاس درس شلوغ می‌کند، و برای سرگرم کردن خود از شوخی و سرگرمی های دیگر استفاده می‌کند. که در نهایت باعث ایجاد مزاحمت در روند آموزش الفبا می‌شوند.

✨ کافی بودن آموزش های پیش دبستانی

آموزش الفبا قبل مدرسه اشتباه است. به دلیل اینکه آموزش مهارت های لازم در دوران پیش دبستانی به قدر کافی مفید است و نیاز به آموزش الفبا ندارد. بنابراین با آموزش الفبا قبل مدرسه تنها باعث سردرگمی کودک می‌شوید.

محتوای آموزش دوره پیش از دبستان

همانطور که گفته شد؛ آموزش الفبا قبل مدرسه اشتباه است. قبل از ورود دانش آموزش به مدرسه باید همه کودکان دوران پیش دبستانی را سپری کنند. این دوران اهداف مخصوص به خود را دارد و باید محتوای آموزشی بر اساس چهارچوب مخصوص به خود باشد. در این بخش مقاله راجع به محتوای آموزش دوره پیش دبستانی توضیح داده ایم.

جلوگیری از دعوا با مشتری | 8 روش جلوگیری از دعوا با مشتری

جلوگیری از دعوا با مشتری را تمامی صاحبین کسب و کار باید آموزش ببینند. زمانی که روش‌های برخورد با مشتری را بشناسید، به راحتی می‌توانید از روش های جلوگیری با دعوا نیز آگاه شوید. همزمان با راه اندازی یک کسب و کار باید با روش های برخورد با مشتری نیز آگاه باشید. هر چه مشتری مداری بیشتری داشته باشید، فروش و سود بیشتری نیز خواهید کرد. هر چه مشتریان بیشتری از شما راضی باشند، به واسطه آن‌ها مشتریان بیشتری به محل کسب تان خواهند آمد.

منبع: جلوگیری از دعوا با مشتری | 8 روش جلوگیری از دعوا با مشتری

جلوگیری از دعوا با مشتری چگونه است؟

برخورد و جلوگیری از دعوا با مشتری لازمه صاحبین هر کسب و کاری است. مشتری گاه عصبانی می‌شود. گاه برخورد نامناسبی خواهد داشت و به کل شاید محصولات شما را نپسندد. به همین جهت باید تک تک پرسنل روش های جلوگیری از دعوا با مشتری را آموزش ببینند تا به خوبی مشتریان ثابتی جذب کنند.

بازنگشتن مشتری شاید برای شما آنقدرها هم بد نباشد. اما اینکه مشتری عصبانی بشود و شما با او دعوا کنید؛ دهان به دهان به اطلاع دیگران می‌رسد و این دست خبرها برای کسب و کار شما بد تمام می‌شود. 

به همین جهت زمانی که روش های جلوگیری از دعوا با مشتری را آموزش ببینید، می‌توانید آرامش خود را حفظ کنید و به مشتری عصبانی نیز آموزش دهید. برای اطلاع از روش های جلوگیری از دعوا با مشتری حتما از روانشناس کمک بگیرید. و بهتر است که قبل از آغاز کسب و کار، روش های برخورد با مشتری را آموزش ببینید.

روش های جلوگیری از دعوا با مشتری چیست؟

جهت جلوگیری از دعوا با مشتری روش هایی وجود دارد. که تمامی افراد در برخورد با مشتری باید آموزش ببینند. همیشه به خاطر داشته باشید که افزایش روزی با مشتری مداری است. در این بخش مقاله راجع به روش های جلوگیری از دعوا با مشتری صحبت کرده ایم.

آموزش قرآن به کودکان | 9 روش آموزش قرآن به کودکان

آموزش قرآن به کودکان نیازمند روشی مناسب است. در سنین پایین باید علاوه بر رعایت مبانی صحیح آموزش، محبت را نیز چاشنی کارتان کنید. اگر آموزش قرآن به درستی انجام شود کودک بازدهی بالاتری خواهد داشت. البته علاقه و شادابی کودک را فراموش نکنید. نحوه آموزش خود را براساس شخصیت او تغییر دهید.

در ادامه به سوالات شما درباره سن مورد نیاز برای آموزش قرآن به کودکان ؟ روش مناسب برای آموزش قرآن به کودکان؟ و احتمال تداخل با زبان گفتاری کودک؟ صحبت کرده ایم. 

منبع: آموزش قرآن به کودکان | 9 روش آموزش قرآن به کودکان

آموزش قرآن به کودکان چگونه است؟

جهت آموزش قرآن به کودکان باید زبان قرآن را با کودک آشنا کرد. زبان کودکان با بزرگسالان متفاوت است. و به دلیل اینکه کودکان انرژی و علاقه زیادی به بازی نشان می‌دهند؛ آموزش به آنها دشوار است. برای آموزش حتما باید برنامه ریزی اصولی شکل بگیرد. به همین دلیل آموزش قرآن به کودکان که زبان جدا از فارسی است اگر در قالب بازی و سرگرمی باشد، برای کودکان راحت تر است.

سن در آموزش قرآن به کودکان بسیار موثر است. باید توجه داشته باشید که کودک شما چند ساله است. اگر کودک کمتر از 6 سال دارد آموزش متفاوتی از بزرگسالان دارد. نباید او را به بازی مجبور کرد؛ زیرا با اجبار هیچ تاثیر مثبتی به کودک نخواهید گذاشت.

عده زیادی از افراد سن 12 تا 15 سالگی را بهترین زمان می‌دانند اما عده ای نیز سن 5 سالگی را برای حفظ قرآن زمان مناسب می‌دانند. برای انتخاب سن مناسب آموزش قرآن باید میزان هوش و علاقه کودکان را در نظر بگیرید. و بسه به توانایی های کودک، او را برای آموزش قرآن آماده کنید. 

فواید آموزش قرآن به کودکان

آموزش قرآن به کودکان همراه با فوایدی است که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

کاتاتونیا یا بیماری کاتاتونیک

کاتاتونیا یا بیماری کاتاتونیک نوعی وضعیت حرکتی و روانشناختی خاص است که همراه بسیاری از اختلالات اعصاب و روان و طبی دیده می‌شود. از جمله این اختلالات می‌توان به افسردگی، انواع اختلالات روانپریشی، اختلال دوقطبی، بیماری‌های عصبی رشدی و بیماری‌های نادر خودایمنی اشاره کرد. از جمله علائمی که در وضعیت کاتاتونیا بیماران را درگیر خود می‌سازد مواردی نظیر  بهت، جمود عضلانی و انعطاف پذیری مومی شکل را شامل می‌شود. در ادامه این مقاله در مورد اختلال کاتاتونیا، علائم، علت بروز و نحوه درمان آن توضیحاتی را ارائه کرده‌ایم.

کاتاتونیا یا بیماری کاتاتونیک

کاتاتونیا یا بیماری کاتاتونیک، هیچگاه به تنهایی ظاهر نمی‌شود و همیشه همراه با نشانه های دیگر و یا به علت عارضه دیگر بیماری ها بروز می‌یابد. در بیماری کاتاتونیک فرد ارتباطش را با واقعیت از دست داده و هیچ واکنشی ندارد. از طرفی ممکن است واکنش های غیرمنتظره و عجیب داشته باشد.

کاتاتونیا، عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار داده و پردازش مغزی را مختل می‌کند. اولین بار یک دانشمند آلمانی در سال 1884 کاتاتونی را نام برد و آن را توصیف کرد. هنوز هم دانشمندان زیادی در این مورد به تحقیق می‌پردازند؛ اما ابهامات زیادی در این مورد وجود دارند

علائم و نشانه های بیماری کاتاتونیا چیست؟

کاتاتونیا نوعی وضعیت حرکتی و روانشناختی خاص است که در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روان پزشکی به عنوان یک اختلال مستقل معرفی نشده است. چرا که این مشکل می‌تواند به عنوان یک مشخصه در کنار اختلالات روانشناختی و بیماری‌های طبی گوناگونی تظاهر پیدا کند.

از جمله این اختلالات و بیماری‌ها باید به افسردگی، انواع اختلالات روانپریشی، اختلال دوقطبی، بیماری‌های عصبی رشدی و بیماری‌های نادر خودایمنی اشاره کرد. در این شرایط فرد در کنار مشکل اصلی دست کم 3 علامت از علائم زیر را نیز از خود نشان می‌دهد که متخصصان آن‌ها را تحت عنوان وضعیت کاتاتونیک مشخص می‌کنند.

  • بهت (نداشتن هیچ گونه واکنش نسبت به محیط پیرامون یا عدم ابراز هرگونه فعالیت روانی حرکتی)
  • جمود یا سفتی عضلانی (نوعی وضعیت گیری انفعالی در بدن)
  • انعطاف پذیری مومی شکل (یعنی فرد در مقابل وضعیت دهی بدنش توسط دیگران مقاومت چندانی از خود نشان نمی‌دهد)
  • سکوت
  • منفی کاری به معنای مقاومت در برابر پیروی از هرگونه دستور یا قانون بیرونی
  • نشان دادن ادا و اطوار
  • قرار دادن بدن در وضعیت‌های خاص و حفظ فعالانه یک موقعیت ناجور حتی برخلاف جاذبه
  • نشان دادن رفتارهای قالبی (حرکات تکراری، بی هدف و اکثرا غیرمعمول)
  • ابراز سرآسیمگی که با تحریک‌های موجود در محیط هماهنگی ندارد
  • شکلک در آوردن
  • پژواک کلام به معنای تقلید طوطی‌وار گفته‌های دیگران
  • پژواک رفتار به معنای تقلید طوطی‌وار رفتار دیگران
  • تحریک پذیری: این تحریک پذیری واکنشی نسبت به محیط نیست بلکه به صورت خود به خوی اتفاق می‌افتد.
  • لالی
  • بی حوصلگی

انواع کاتاتونیا یا بیماری کاتاتونیک

براساس اینکه علائم کاتاتونیک در چه شرایطی بروز می‌یابند می‌توان آن ها را به 3 دسته تقسیم کرد که شامل موارد زیر هستند: