رشته مدیریت گردشگری یکی از زیر رشته های مدیریت محسوب میشود که از طریق تحصیل در رشته علوم انسانی و شرکت در کنکور سراسری میتوان به آن ورود کرد. اصولا این رشته پرمخاطب نبوده و تحصیل در ان نیز نسبتا آسان است. اما گزینه ای خوب برای کسانی است که علاقه زیادی به مسافرت و ماجراجویی دارند. از آنجایی که در کشور ما جاذبههای گردشگری زیادی وجود دارد آینده کاری خوبی هم میتواند داشته باشد. همچنین این رشته در سایر کشورهای توریستی نیز طرفداران زیادی دارد. البته ادامه تحصیل در این رشته از طریق رشته های دیگر مثل ریاضی و تجربی نیز امکانپذیر است. در این مقاله به توضیح جنبه های مختلف این رشته تحصیلی میپردازیم.
برای دریافت مشاوره در زمینه رشته مدیریت گردشگری میتوانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.
منبع: رشته مدیریت گردشگری | معرفی شغل های مدیریت گردشگری
ورود رشته مدیریت گردشگری در ایران به صورت علمی به سال 1314 برمیگردد. در این سال اداره جلب سیاحان خارجی تاسیس شد که در آن سه دوره مختلف، آموزش داده میشد. سالها بعد در سال 1345 اولین دوره توریسم در ایران برگزار شد و بعد از آن این دوره به دانشگاه ها ورود پیدا کرد.
برای تحصیل در این رشته حتی قبل از ورود به دانشگاه باید علاقه خود را به درستی پیدا کرده و همچنین در زمینه های مختلفی اطلاعات داشته باشید. از طرفی از آینده کاری و تحصیلی این رشته در کشور مورد نظر خود نیز تحقیق کرده و تحصیلات خود را با اطلاعات کافی آغاز کنید.
مهارت های لازم برای ورود به رشته مدیریت گردشگری
رشته مدیریت گردشگری با عنوان رشته جهانگردی نیز شناخته شده میشود؛ این دو رشته یکسان هستند و در چندسال اخیر تغییر نام داده اند. قطعا یکی از اصول اساسی در رشته های مختلف مدیریت، برخورداری از روحیه مدیریت و مسئولیت پذیری است. اما علاوه بر آن ویژگی های دیگری نیز وجود دارند که باید آنها را در نظر گرفت.
همکار پرحرف برای کسانی که به دنبال پیشرفت و یادگیری هستند، دردسر زیادی میسازد. دردسرساز شده و دیگران را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. به طور کلی پرحرفی صفت مثبت نیست و باعث اذیت شدن دیگران میشود. همچنین خود فرد نیز به دلیل این ویژگی احتمالا بسیاری از موقعیتهای خود را از دست خواهد داد. تعامل با همکاران و صحبت با آنان اجتناب ناپذیر و گاها ضروری است.
انسانها به روابط و معاشرت با دیگران نیاز دارند و حتی بدون آنها از نظر روانی پیامدهای منفی را تجربه میکنند. اما نباید در اینکار زیاده روی کرد. برخی از افراد به دلیل احساس صمیمیت، شرایط را در نظر نگرفته و در مورد مسائل مختلفی در محل کار صحبت میکنند. اینکار در طولانی مدت باعث حواسپرتی و کاهش راندمان کاری میگردد.
دریافت مشاوره در زمینه همکار پر حرف میتوانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.
منبع: همکار پرحرف را با 6 ترفند ساده ساکت کنید
شاید شما هم در محل کار خود همکار پرحرف داشته باشید. افراد برای کار کردن نیاز به تمرکز و گاها سکوت داشته که چنین فردی باعث سلب آنها میشود. بیش از حد صحبت کردن برای هیچکس خوشایند نیست. این دسته افراد نه تنها خود از تمرکز کافی برخوردار نیستند؛ بلکه باعث اختلال در عملکرد دیگران نیز میشوند.
گاهی به این رفتار خود آگاه نبوده و اینکار را بی اختیار انجام میدهند. در این صورت بهتر است با تذکری مودبانه و یا رفتاری آنها را متوجه پرحرفی شان کنیم. اما اگر فرد از این موضوع مطلع است و همچنان به صحبت کردن ادامه میدهد؛ بهتر است به روش دیگری با او برخورد کنیم.
همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ همکار پرحرف به دلایل مختلفی این رفتار را از خود نشان میدهد. همچنین برای واکنش مناسب به این افراد، بهتر است در ابتدا از علت این موضوع مطلع شویم. در این قسمت به توضیح برخی از دلایل پرحرفی همکار، اشاره کرده ایم.
سیاست در محل کار یکی از ملزومات زندگی حرفه ای است. معمولا بروز برخی از رفتارهای سیاست مدارانه جزو قوانین نانوشته محل کار است و تقریبا بیشتر افراد از آن مطلع هستند. در بیشتر موارد با سیاست رفتار کردن معنای درستی ندارد. اما اگر افراد در موقعیت مناسبی این رفتارها را از خود نشان دهند؛ بسیار موثر خواهد بود. ارسطو فیلسوف بزرگ اینگونه بیان میکند که بخشی از ذات انسان، یک حیوان سیاستمدار است. به هر حال این رفتارها بر زندگی ما تاثیر خواهند داشت و نمیتوان از آنها اجتناب کرد. در این مقاله به بررسی جنبه سازمانی آن میپردازیم.
برای دریافت مشاوره در زمینه سیاست در محل کار میتوانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.
منبع: سیاست در محل کار | خصوصیات افراد با سیاست در کار
میتوان گفت سیاست در محل کار تا حد زیادی دو طرفه است. به این معنا که افراد در محیط کار به کمک یکدیگر احتیاج داشته و باید با یکدیگر تعامل داشته باشند. به طور کلی رفتارهای سیاسی افراد اکتسابی بوده و در ابتدا فرد، رفتار کردن مطابق با آنها را رد میکند.
اما با گذشت زمان آنها را پذیرفته و حتی به صورت آگاهانه از آنها بهره میگیرد. اینگونه رفتارها هم از ویژگی های اخلاقی خود فرد بهره گرفته و گاهی هم مطابق با نیازهای محل کار شکل میگیرند. سازمان ها باید در بکارگیری افراد با سیاست بسیار دقت کنند. چرا که گاهی این ویژگی بر علیه خود محل کار بروز میکنند.
گاهی رفتارهای با سیاست در محل کار باعث بروز مشکلات میان فردی و آسیب به راندمان کاری میگردد. بسیاری از افراد به اشتباه رفتارهای متظاهرانه و گستاخانه را سیاست مداری در محیط کار میدانند. اما در واقع این رفتارها در هیچ کجا شایسته نیست و افراد آن را نمیپذیرند. برخی از این رفتارها شامل موارد زیر میشود.
زیرآب زنی همکار.
گرفتن حق السکوت یا باج گرفتن از همکار
تشکیل گروه های کوچک در محل کار بر علیه دیگران
شایعه پراکنی
پنهان کاری
اگر از سیاستدر محل کار به نحو درست و هوشمندانه استفاده گردد؛ نه تنها باعث پیشرفت خود فرد میگردد؛ بلکه به ترقی سازمان نیز کمک شایانی میکند. افراد میتوانند اصول سیاستمداری را در مکان های مختلف یادگرفته و از آن بهره گیرند. در این قسمت به توضیح برخی از قواعدی که افراد باید در این زمینه رعایت کنند؛پرداخته ایم.
موضع گیری نکردن
فراموش نکنید که همواره در محل کار خود بی طرف باشید. مخصوصا اگر کم تجربه هستید و یا مدت زمان زمان زیادی از استخدام شما نمیگذرد؛ بهتر است موضع خاصی را برای خود انتخاب نکنید. طبیعی است که در محل کار برخی از افراد به دلیل نظرات مشترک، با یکدیگر متحد شده و برعلیه گروه دیگری توطئه چینی کنند. اما اینکار باعث دشمن تراشی برای شما شده و سیاست در محل کار محسوب نمیشود. در مواقع اختلافات و مشاجرات بهتر است بی طرف بمانید و جانب داری نکنید.
خرید درمانی یکی از روش های تغییر خلق و خو است. این روش توسط تحقیقات متعدد جهت تاثیر خرید بر خلق و خو به اثبات رسید. اغلب خانمها برای رفع بی حوصلی خرید میکنند. برخی از آنها حتی با خریدهای ساده روزمره نیز حال خوبی پیدا میکنند. همچنین افراد تکانشی برای کاهش تکانه ها به خرید روی میآورند و هزینه زیادی میکنند؛ اما بعد آن حال بدی یافته و پشیمان میشوند. اما کسانی که با بهبود وضعیت روانی به خرید درمانی روی میآورند؛ هرگز دچار پشیمانی نمیشوند.
بر اساس تحقیقات روانشناسی، خرید درمانی نه تنها باعث میشود افراد فورا خوشحال شوند؛ همچنین منجر به ایجاد تاخیر در استرس و ناراحتی میشود. البته که خرید درمانی یکی از روش های موقت برای بهبود حال خوب است. بنابراین بهتر است که برای رفع ناراحتی و استرس حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه خرید درمانی میتوانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.
منبع: خرید درمانی | 5 نکته در خرید درمانی
برای رفع استرس و نگرانی ها خانم ها عموما خرید را انتخاب میکنند. و زمانی که احساس میکنند نتوانند احساسات خود را کنترل کنند؛ خرید درمانی را انتخاب میکنند. این روش به عنوان روشی برای رفع حال بد است. اما دائمی نیست! برای مراقبت از جسم و روان لازم است که حتما از یک متخصص و روانشناس کمک بگیرید.
شما همیشه و هر زمان پول خوبی در دسترس ندارید که بخواهید این روش را تا همیشه ادامه دهید. به همین دلیل اگر از روانشناس راهنمایی نگیرید؛ همیشه حال خوب را تجربه نخواهید کرد. خرید درمانی را روشی برای تفریح انتخاب کنید تا زمانی که بی حوصله هستید از این روش استفاده کنید؛ نه زمانی که استرس و ناراحتی دارید. در این مقاله راجع به خرید درمانی توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
با مطالعه ای که در سال 2011 بر روس 407 نفر انجام شد، نتیجه تحقیق خرید درمانی عبارت بود از.
ترس از صدای بلند یا فونوفوبیا یکی از انواع فوبیا است. این فوبیا با نام های سونوفوبیا و لیگیروفوبیا نیز شناخته میشود. افراد مبتلا به این فوبیا از صدای بلند ترس دارند و از صدا متنفر هستند. حتی برخی از افراد از صدای انسان های دیگر و حتی خود هراس دارند. این ترس یک ترس نادر است که معمولا از علائم پر شنوایی میباشد.
این فوبیا میتواند بخشی از تشخیص میگرن و حساسیت بیمار به صدا باشد. اما به طور کلی صدای ویژه مخصوصا زمانی که غیر منتظره باشد؛ برای هر کسی ناخوشایند است. اما افرادی که به این فوبیا دچار هستند پس از صدای بلند وحشت کرده و اضطراب را تجربه میکنند. این اختلال قابل درمان است و فرد با کمک روانشناس میتواند تحت درمان قرار بگیرد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از صدای بلند میتوانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.
منبع: ترس از صدای بلند | 3 روش درمان ترس از صدای بلند
ترس از صدای بلند یک فوبیای نادر است. افرادی که به این فوبیا دچار هستند؛ از صداهای بلند هراس دارند و به شدت وحشت میکنند. همچنین پس از شنیدن صدای بلند مضطرب میشوند. این فوبیا قابل درمان است و افراد با کمک روانشناس و مشاورین میتوانند تحت درمان قرار بگیرند.
این فوبیا به دلیل کم شنوایی یا اختلالات شنوایی ایجاد نمیشود. افراد مبتلا به این فوبیا نشانه هایی مانند ترس، اضطراب، درد قفسه سینه، غش کردن، حالت تهوع و … را که در ادامه مقاله ذکر کرده ایم تجربه میکنند. برای درمان حتما از روانشناس کمک بگیرید تا از میزان استرس های شما کاسته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از صدای بلند تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
ترس از صدای بلند ممکن است که فعالیت های روزانه شما را تحت تاثیر قرار دهد و زندگی روزمره شما را با مشکل روبرو کند. فونوفوبیا یا ترس از صدای بلند نشانه هایی را به همراه دارد؛ که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.