مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

برخورد با شوهر بیکار

مرد یا شوهر بیکار می‌تواند فشار روانی بسیاری را در جریان زندگی شما به وجود بیاورد. بیکاری معمولاً دو شکل مختلف دارد. بعضی از آقایان به دلیل مشکلاتی که پیش می‌آید کار خود را از دست می‌دهند؛ و تا زمان پیداکردن کار جدید که ممکن است طولانی باشد بیکار هستند. اما حالت دیگر کسانی هستند که به هر دلیلی تمایلی برای کارکردن ندارند. این افراد یا دائماً از یک کار به سراغ کار دیگری می‌روند و یا هیچ کاری را شروع نمی‌کنند. اگرچه دسته دوم آسیب‌های روانی بیشتری را برای همسرشان به همراه می‌آورند اما مشکلات دسته اول نیز کم نیستند. به همین خاطر مدیریت شرایط و یادگیری راهکارهایی برای کنار آمدن با موقعیت‌ها از جمله موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد. اگر احساس می‌کنید شرایط در حال خارج‌شدن از کنترل شماست از خدمات مشاوره خانواده تلفنی استفاده نمایید.

منبع: برخورد با شوهر بیکار

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر بیکار می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دلایل بیکاری مردان | رایح‌ترین بهانه های شوهر بیکار


همان‌طور که گفتیم بعضی از آقایان یا به‌طورکلی تمایلی ندارند به سراغ کار بروند و یا دائماً از یک کار به کار دیگر می‌روند. این شرایط بی‌ثبات و شوهر بیکار می‌تواند مشکلات زیادی در زندگی مشترک شما به وجود بیاورد. برای برطرف‌کردن این مشکلات اولین قدم این است که با دلایل آن آشنا شوید. برای آشنایی با نحوه انتقاد کردن از همسر کلیک کنید.

◀بیماری‌های روحی

بیماری‌های روحی ظرفیت و توان فرد برای کارکردن را کاهش می‌دهند. کتاب راهنمای اختلالات روانی اصلی‌ترین نشانه تمامی اختلالات روانی را این موضوع می‌داند که بهره‌وری فرد کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر اگر در کنار بی‌علاقگی به کارکردن نشانه‌های دیگری مثل بی‌انگیزگی، پرخاشگری، وسواس و رفتارهایی که تکرار می‌شوند، بدبینی و یا هر رفتار مشکوک دیگری را می‌بینید بهتر است هر چه سریع‌تر راجع به شوهر بیکار خود با یک روان‌شناس صحبت کنید.

◀شوهر بیکار و اعتیاد به مواد مخدر

یکی دیگر از دلایل شوهر بیکار برای کار نکردن اعتیاد است. معتادان به مخدر زمان زیادی را صرف پیداکردن یا استفاده از آن می‌کنند. به همین خاطر گوشه‌گیری و کاهش فعالیت‌های کاری و اجتماعی از نشانه‌های اعتیاد به مواد مخدر هستند. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که می‌توانند در کنار استفاده از مخدر زندگی طبیعی خود را هم ادامه بدهند. اما باید گفت تا زمانی که برای ترک اعتیاد اقدام جدی انجام نشده باشد بیکاری ادامه پیدا خواهد کرد.


◀کمال‌گرایی شغلی

بسیاری از ما به اشتباه کمال‌گرایی را ویژگی خوبی می‌دانیم؛ اما کمال‌گرایی می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. بسیاری از کسانی که کاری را شروع نمی‌کنند یا همیشه به دنبال یک کار بهتر هستند درگیر کمال‌گرایی شغلی شده‌اند. احتمالاً شما از شوهر بیکار شنیده‌اید که هر کاری را در شأن خود نمی‌دانند! این افراد از همان ابتدا به دنبال مناسب مدیریتی و درآمدهای خاص هستند. اما این طرز فکر باعث می‌شود که حتی شروع به کار نکنند.

◀اشتباهات تربیتی والدین

سبک تربیتی والدین در پیداکردن کار و آینده فرزندان تأثیر بسیاری دارد. فرزندانی که زحمت کشیدن و تلاش برای رسیدن به خواسته‌ها را آموزش ندیده باشند احتمالاً در پیداکردن کار نیز با مشکل مواجه می‌شوند. وابستگی بیش از حد به والدین و تأمین مالی از سوی آن‌ها نیز از جمله اشتباهات دیگر والدین است. در واقع این موضوع زمینه ساز رفتارهای شوهر بیکار در آینده است. برای آشنایی با نشانه‌های خانواده سالم کلیک کنید.

◀ناآگاهی از اهداف و خواسته‌ها

هنگامی که شما هدفی در زندگی نداشته باشید رفتارهایتان بیشتر شکل آزمون‌وخطا پیدا می‌کند. کسانی که دائماً از یک شغل به سراغ شغل دیگر می‌روند نیز درگیر همین شرایط هستند. شوهر بیکار به این خاطر که هدف و علاقه خود را پیدا نکرده‌اند هر شغلی را امتحان می‌کنند تا بالاخره حرفه موردعلاقه خود را پیدا کنند.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

برخورد با شوهر بیکار


بعد از شناسایی علت رفتارهای شوهر بیکار ، در قدم بعدی باید با او طرز موثری برخورد کرد. در واقع برخورد همسر به شکل درست می‌تواند شوهر را ترغیب به کار و فعالیت کرده و این شرایط را متوقف کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد